Koridori 10 i 7 su podsticaj za domaću građevinsku industrij

Izgradnja severnog kraka Koridora 10 od Novog Sada do Horgoša, koja je počela 27. aprila, biće dobar podsticaj za domaću građevinsku industriju, ocenio je sekretar Udruženja za građevinsku industriju u Privrednoj komori Srbije (PKS) Goran Rodić. Kako je istakao, za oživljavanje te industrije još važnije je investiranje u Koridor 7, odnosno reku Dunav.
Izgradnja 110 kilometara poluautoputa na Koridoru 10 obuhvata deonicu od Horgoša do 28. kilometra od granice, zatim deonicu od 38. do 98. kilometra puta Horgoš-Novi Sad i deonicu između Kelebije i Subotice (24 kilometra).
Taj posao na tenderu je dobio domaći konzorcijum, predvođen Preduzećem za puteve "Beograd", čiji su predstavnici najavili da će na izgradnji autoputa biti ukupno angažovano oko 100.000 ljudi, a direktno oko 1.000 radnika.
– Izgradnja Koridora 10, koja angažuje i operativni deo na izvođenju radova, mora da angažuje i delove građevinske industrije – kazao je Rodić i dodao da će veliki broj ljudi direktno i indirektno biti uključen u izgradnju autoputa.
Kako je istakao, biće uključeni proizvođači kamena, šljunka, peska, bitulita, asfalta i drugih materijala, kao i različite opreme.
– Što se tiče samog koridora, oko sto kilometara dela autoputa, to finansijski u ovom momentu nije nešto reprezentativno, ali mnogo znači da se domaća operativa pokrene i da dobije zamah za buduće poslove – kazao je on i dodao da će u određenim etapama biti angažovano između 700 i 800 ljudi, kao fizičke radne snage.
– Sada mehanizacija ima primat oko toga, vrlo malo je učešće žive radne snage. Nije to kao nekad kad su se radile velike akcije da bi se putevi napravili, tako da zavisi od deonice do deonice, a što se tiče indirektne industrije koja je vezana za njih, onda je to par hiljada ljudi koji rade u toj industriji – rekao je Rodić i naveo da je jedna od najvećih investicija koja predstoji Koridor 7, jer predstavlja značajan privredni kapacitet Srbije.
On je kazao da je tu potrebno izgraditi nove luke, obale, utvrde, novu infrastrukturu, posebno saobraćajnu, ali i srediti vodotokove i moravski i deo savskog sliva.
– To su investicije koje bi trebalo u značajnoj meri da zaposle našu operativu, pamet i našu građevinsku industriju i tu država mora debelo da razmisli koga će sve uključivati – kazao je on i dodao da domaća građevinska industrija mnogo očekuje od Koridora 7.

Izvor: Biznis novine



KOMENTARI

OSTAVITE KOMENTAR