Krkljanac

Ulica Nikole Kujunžića je jedan od “oglednih” primera kako izgleda ulica kakve se projektuju poslednje decenije i kako će izgledati i neke druge. Ne arhitekturom, već onim što one donose celokupnom prostoru.

Parking ispred zgrada i u dvorištu nije bio dovoljan ni onda kada zgrade nisu bile potpuno useljene. Poslovni prostori u prizemlju su još prazni ali vozila su već zauzela svaki pedalj zemlje i asfalta, sem minimalnog prolaza da kroz ovu dvosmernu ulicu prođe jedan auto.

 

Ovo je trebala da bude jedna mirna ulica koja ne vodi nikuda posebno, ali na automobile se nije dovoljno računalo, ako je nekog i tangirao taj problem.

 

Svakodnevna slika zagušenog puta i nervoznih vozača, stvara jednu sliku kakve znamo sa televizije a dolaze nam sa istoka.

 

Treba reći da novogradnja čini samo jednu stranu ulice. Kako bi izgledala potpuno izgrađena i sa zauzetim poslovnim prostorom u koje dolaze mušterije, zaposleni, snabdevanje…

 

Arhitektura i urbanizam ne mogu da žive izvan vremena i društva u kome postoje. Sve ovo što vidimo ne razlikuje se od situacije u ostatku zemlje i nekim drugim republikama bivše Jugoslavije. Treba se nadati da će neko blisko vreme doneti neke nove zakone i propise koji će bolje urediti izgradnju i planiranje gradova.

 

Stvari se ipak kreću napred jer, dobili smo datum. Odnosno zeleno svetlo, tj žuto…

 



KOMENTARI

  1. stormwatch kaže:

    Prava gradska ulica!

  2. Soylent Green kaže:

    Jeftino vreme = jeftina rešenja = dugoročna šteta, a benefit je što će buduće generacije imati opominjače iz prošlosti. Nadam se da će biti mudrije !?

    Vazda bilo i vazda će biti da imvestitore interesuje da zarade, kupce da jeptino prođu jedino što je trenutno regulativa u funkciji politike i kinte, bilo direktno ili indirektno (mnogi koji rade regulativu gradnje nisu ni svesni kome sve “završavaju posao” a oni koji su svesni ne stanuju na ovakvim mestima).

    E to žućkasto svetlo mene interesuje – nemam iluziju da EU i regulativa u EU može preko noći da promeni sve, ali može da pokrene promene u dobrom pravcu i smeru.

    Sve ostalo je do nas ….

  3. Ivica kaže:

    Izgradnjom parking mesta i sa druge strane ulice bi bio rešen problem…to bi u svakoj ulici u centru grada trebala biti normalna pojava…ali šta reći kada je u P. Šandora, C. Lazara i Tokiju do nedavno bilo blato…očigledno ova ulica još nije došla na red…predaleko je od gradske kuće…

  4. Ivica kaže:

    I da, lamela na ćošku nema svoj parking u dvorištu, već se naslonila na već postojeći koji je već svakako bio tesan…u planu je bilo da se ruši kuća do nje, tamo bi se takođe izgradila lamela duž A. Jožefa i time bi se otvorio poveći prostor za parking iza nje, tj. u dvorištu…ali do toga nikada nije došlo…znam za verziju da vlasnik nije hteo da proda svoju kuću, mada je to možda rekla-kazala…

  5. djomla kaže:

    Upravo spremam jedan tekst zasnovan na radu profesora Saobraćajnog fakulteta Univerziteta u Beogradu dr Smiljana Vukanovića koji je sastavio radnu tezu o pametnim raskrsnicama ili pametnom sistemu upravljanja saobraćajem na nivou grada Subotice.

    Rad je isuviše obiman da bi ceo stao u jedan tekst, ali je zanimljiva jedna konstatacija koju manje više i obični građani znaju – subotičke ulice nisu primerene dobu u kojem živimo. I po uređenju i po kapacitetu, kvalitetu, bezbednosti itd…

    Sada se priča o parkingu u jednoj maloj ulici. Problem sa parkiranjem ima ceo grad, čak i ona naselja koja do pre 10 godina nisu imala taj problem. Taj problem će biti sve izraženiji i subotičke ulice moraju da se menjaju.

    Narodno pozorište – svi čekamo njegovo završavanje. Ali, šta će se desiti kada se ono završi? Koliko će ljudi raditi tamo ili imati potrebe da iz raznih razloga bude u njemu? Da li će Nušićeva biti dovoljna da primi sva ta nova vozila? Već unapred znamo da će biti haos, ali o tome niko ne razmišlja jer prosto rešenje zahteva novac kojeg nemamo.

    Narodno pozorište nije samo zgrada u centru već i javna garaža u blizini.

  6. Ivan kaže:

    u ovoj ulici treba azbraniti parkiranje i resena stvar.

    buduci posetioci pozorista mogu da parkiraju i u Strosmajerovoj (100m), i kod Otvorenog univerziteta (max 200m) – zasto bi, za boga miloga, morali da parkiraju u Nusicevoj???
     

  7. LAKI kaže:

    Sterijina gde su se poredjali gradski celnici !

  8. djomla kaže:

    Nije problem u predvečernjim časovima već u period od 7 do 18h, kada su sve ulice u centru prepune. U toj Štrosmajerovoj toliko nema mesta za parkiranje da je više automobila zaustavljeno sa strane po principu “samo da nešto obavim”.

    Inače ta Štrosmajerova je uz Zagrebačku, Preradovićevu, Maksima Gorkog i početak Đure Đakovića (kod Patrije) označena kao najgora ulica kada je u pitanju kvalitet saobraćaja, kapacitet, preglednost, bezbednost itd… 

  9. Soylent Green kaže:

    Ivica wrote “

    I da, lamela na ćošku nema svoj parking u dvorištu, već se naslonila na već postojeći koji je već svakako bio tesan…u planu je bilo da se ruši kuća do nje, tamo bi se takođe izgradila lamela duž A. Jožefa i time bi se otvorio poveći prostor za parking iza nje, tj. u dvorištu…ali do toga nikada nije došlo…znam za verziju da vlasnik nije hteo da proda svoju kuću, mada je to možda rekla-kazala…”

    Koliko shvatam to je baš i poenta gosn Lanskog – da nije urađen domaći zadatak pre nego su date dozvole za gradnju! Ukoliko neko ne želi da proda kuću, a bez toga nije moguće zaokružiti budući objekt, ili se odustaje od svega ili se vrši eksproprijacija na osnovu “viših vrednosti”.

    Nemojte lično shvatiti, ali baš je vaš odgovor slika problema – nije problem što neko neće da bude “svestan” i proda kuću nego je problem što se kreće u posao zbog par interesa a ne kada se sve pripremi.

    Što bi V.(ili B.)  Bogešić rekao  “Što se grbo rodi – vrijeme ne ispravi”…

  10. atila kaže:

    @ djomla, ivica, soylent green, lansky… Osnovni problem je mentalitet nasih sugradjana koji ne shvataju da su se neke stvari promenile i da ne moze svako ko zivi u centru grada da parkira pred svoju zgradu, da ne moze svako ko obavlja neki  “poslic” u centru da se zaustavi najdalje pet do 10 metara od te institucije, banke, lokala… Nadjite mi neku siru ulicu u centru Novog Sada, Beograda, ili Budimpeste? 
     

  11. JimmyQ kaže:

    Ne samo da svako mora da stane 2m od kuće ili stana, nego ne postoj nigde oganičenje za one koji grade sebi kuću ili stanove za prodaju koliko parkirnih mesta moraju da ostave i da ukoliko to nije moguće napraviti ispred objekta naprave podzemnu garažu (zgrade) ili kolni ulaz (kuće). Ne možeš u današnje vreme da prođeš s papirima za gradnju a da se ne računa na parkirno mesto. Pa halo, ja ne znam nikoga ko nema barem jedan auto, neke porodice imaju i po 2. Za ranije građene kuće neki zakonski rok do kada trebaju da srede parking za svoje vozilo. Inače, od izvođača radova se može retroaktivno tražiti da reše nastali problem, a ne sistem ja sam svoje prodao, zaradio i ne zanima me više. Napraviti to dok se još može, novogradnja je krenula pre par godina i ti ljudi još uvek posluju i grade, ako hoće dalje nek reše prvo problem koji su napravili-dok ne bude kasne i ne možeš više nikog da teretiš…

  12. Ivica kaže:

    @JimmyQ

    Ta ograničenja o kojima ti govoriš već odavno postoje…

    Problem je što nije predviđeno da ide više od jednog automobila po jednom stanu, a na goste se takođe ne računa…

    Ali ja opet deo krivice svaljujem na grad…ako si ti urbanističkim planovima ovde formirao komercijalnu zonu, onda moraš obezbedti pristupne saobraćajnice i mesta za parkiranje…U prizemlju ovih zgrada ima 15 lokala…to može značiti da će ulica biti opterećena sa 30-tak automobila na svakih 5 minuta… 

  13. lio - olivija kaže:

    Pa kako covek ne bi voleo da cita “Subotica grad”, kad je prepun uspomena i bogatih razmena misljenja i ideja. I sve to u korektnom tonu. 
    UZIVAM DA CITAM !!! 😆
    Za raliku od komentara novosadskog Blica……

  14. freelancer kaže:

    Ivica

    04. 07. 2013. 13:41

    Ok, ako ta ograničenja postoje. Ok, ako je investitor u OBAVEZI da, u okviru objekta, obezbedi i parking mesta (ne samo za stanove, već i za lokale, jer je često uslov za otvaranje nekog poslovnog objekta i obezbedjenost parking mesta), ali… Da vidimo: KO izdaje dozvole za gradnju, ako ti uslovi nisu ispunjeni? KO vrši gradjevinski nadzor? KO vrši tehnički prijem i ko izdaje upotrebnu dozvolu?

    Ili bolje: KO(liko) je svako od njih (KOkošara) uzeo para da zažmuri na sve ovo?

OSTAVITE KOMENTAR