Posle stanovnika Palića, i meštani naselja Ljutovo i Čikerija koja se nalaze pored buduće zaobilaznice oko Subotice, suočili su se sa problemom ruiniranja njihovih ulica kojima se odvozi pesak za izgradnju autoputa. Izvođač radova šabački „Interkop“ je radi lakšeg prolaska svojih kamiona uklonio peščani nasip na glavnoj transportnoj trasi i nasuo zemlju iz njiva, koja je nakon prvih kiša pretvorena u neprohodni blatnjavi pojas. Prekjuče su stanovnici ovog kraja organizovali javni protest zbog blokade u kojoj su se našli.
Takođe u naselju Tavankut asfalt u glavnoj ulici je poprilično oštećen zbog trasporta peska na gradilište. Jedna od najvažnijih lokalnih saobraćajnica, ulica koja povezuje dva dela naselja Ljutovo i naselje Čikeriju, duga dva kilometra već više od mesec dana je zbog blata gotovo neprohodna, i meštani se žale da ne mogu ni u prodavnicu ni do lekara.
Josip Burger sa Čikerije kaže da nikada nisu imali problem sa putevima, jer je čitav kraj peskovit.
– Bilo je i ranije kiša, i bara, ali je put uvek bio prohodan. Sada ne može ni auto, ni bicikl, ni pešak da prođu. A ovde ima starih, bolesnih, male dece, treba otići do prodavnice u Tavankut, jer je mi ovde nemamo. Ili da, ne daj bože, nekome zatreba hitna pomoć, ne bi mogla proći. Kamion „Mlekare“ dolazi svakog četvrtog dana po mleko kod svojih kooperanata, i njega moraju sačekati dva traktora da bi ga odvukla do prohodnog puta. A sami kooperanti nisu u stanju da to mleko odnesu do prve prihvatne stanice – kaže Burger.
Glavni je problem što je „Interkop“ nasuo crnu zemlju, koju iskopava na trasi, umesto peščanog sloja, a točkovi višetonskih kamiona su dodatno iskomplikovali situaciju. Dražena Čavlina iz Direkcije za izgradnju grada napominje da niko nije izdao dozvolu za takve intrevencije na putevima, kao ni za iskop peska, koji radi ova firma.
– Ovo je sa građevinskog stanovišta potpuno neshvatljivo. Ne znam kome je palo na pamet da ovo uradi. Nikakvu dozvolu oni za to nisu dobili, već postoji jedino protokol da moraju nakon završetka radova vratiti sve u prvobitno stanje.To je u redu da oni vrate nešto u prvobitno stanje, sasvim je u redu da rade svoj posao, ali moraju da rade po zakonu, a ne tako da ljudima nanose štetu – kaže Čavlina.
Inspekcija je već dala nalog da se stanje sanira, ali izvođač se drži protokola da se tek nakon završetka radova moraju sanirati nastale štete. Mi ne možemo da čekamo proleće. Nama put treba i pre toga, kažu stanovnici ovog naselja u blizini mađarske granice.
Autor: V Laloš
Izvor: Danas
saobracajni haos na Palicu i u Tavankutu otkako se radi koridor 10, je samo dokaz koliko je Subotica infrastrukturno iskasapljena i nefunkcionalna. Mali broj je adekvatno i kvalitetno odradjenih
Tu bi trebalo dodati i sistem dovlačenja sitnog kamena sa kamenoloma koji se do Subotice doprema vagonima da bi se na teretnoj stanici u Bolmanskoj ulici pretovarao u kamione koji svakodnevno prolaze pored Pionira i idu na petlju Istok. Na svu srecu, put prema petlji Istok je mnogo kvalitetniji od ulica po raznim selima pa izdrazava svo to opterecenje. Medjutim, treba ocekivati i njegovo pucanje u narednih pola godine, zbog cega ce biti spreman za ponovno presvlacenje.
Ovo je dokaz da mi imamo problema i sa zeleznickim transportom jer nam se pretovar robe vrsi u samom centru grada.
E sad zasto se pretovar ne radi u Azotari, gde takodje postoje dobri uslovi za to, to je vec druga prica.
Prema informacijama iz Direkcije za izgradnju grada, tokom jučerašnjeg dana predstavnici Interkopa, jednog od izvođača radova na Y kraku su obišli seoske puteve koji su stradali tokom iznošenja peska. Seoski put koji koristi oko 30 domacinstava u Ljutovu je izravnat i doveden u prohodno stanje.
Pored Ljutova, i stanovnicima Palića će biti obnovljene oštećene ulice. Sa izvođačima radova, koji su prilikom odnošenja peska uništili asfalt u ulicama Prežihov Voranca i Lopudskoj na Paliću, postignut je dogovor da u roku od nedelju dana počnu radove na njegovoj popravci.