Majšanska petlja čeka brzu prugu

Šta je sa eksproprijacijom zemljišta za Majšansku petlju, dokle se stiglo i da li se planira u ovoj godini? Peter Blau, direktor Direkcije za izgradnju grada kaže da su sredstva namenjena za eksproprijaciju uglavnom na to i utrošena.

“Ostala su još dve-tri nekretnine koje treba da budu rešene da bi mogli da pristupimo izradi projektne dokumentacije, ali u međuvremenu došlo je do plana za „brze pruge“ i sada moramo da sačekamo i vidimo kakvi su planovi Železnice da bi naše mogli doneti u skladu sa njima i dok do toga ne dođe ovaj deo programa biće na „stend-baju“, kaže Peter Blau za “Subotičke novine”.

Jedan od programa koji su preneti u ovu godinu je uvođenje rasvete na Gradskom stadionu u vrednosti od 18 miliona dinara, a u oblasti srednjeg obrazovanja odustalo se od rekonstrukcije fasade Politehničke škole („Lazar Nešić“), jer nije bilo dovoljno sredstava i ona je prolongirana za 2017-18. godinu.

Majsanska petlja 6



KOMENTARI

  1. Petlja kaže:

    Daj napravite vec tu petlju.

  2. Bivsi kaže:

    Koliko puta se samo ovog meseca gospodin Blau javio kako bi rekao da ne mogu da izvrse odredjeni posao ili da se izvini zbog lose odradjenog posla? Zar je moguce da ne postoje sankcije za lose poslovanje? Postaje sramotno…

  3. BR kaže:

    Da, da, bilo je bitno prvo sprovesti eksproprijaciju, da se isplate sve nekretnine koje je Čakanj tu prethodno kupio, a sa gradnjom ćemo videti šta ćemo…

  4. Lazovi kaže:

    Kakve veze imaju brze pruge s petljom ?!? Laze bre!!. Ljudi pa vidite da laze. Nemojte vise biti naivni!! Petlja je njemu u glavi

  5. djomla kaže:

    @Lazovi

    petlja i pruga su veoma zavisni. Tek kada se definišu uslovi, mogu se definisati (predefinisati) planovi za sve objekte i infrastrukturu uz prugu.

    Na primer, ukoliko se bude zahtevala veća visina mosta, petlju automatski moraš da odmakneš kako bi smanjio nagib. Pošto niko u gradu ne zne šta će projektanti u Beogradu da definišu i zatraže, onda je bolje sačekati. Da se ne radi dva puta isti posao.

    @Bivsi

    Direktor Direkcije može da se pruži onoliko koliko mo to budžet dopušta, a budžet im se kreše svake godine. Mislim da je to pitanje pre svega namenjeno onima koji kreiraju gradski budžet.

  6. Most kaže:

    BR. ti ocito mrzis gosp. Cakanja ?

  7. pista kaže:

    umesto sto kritikujete ove nase bolje bi bilo da pozurujete malo Zeleznice Srbije da rade na svojim planovima… poznavajuci njihovu ekspeditivnost cekacemo na njihove planove, a plasim se da ce i Madzarska da pizdi zbog sporosti sa radovima na brzim prugama.

  8. nista novo kaže:

    Sve nedoumice mogu da rese cas posla u razgovoru sa zeleznicom pa nece valjda prolaziti vozovi na sprat ispod te petlje. Zna se sta je standard u projektovanju i kraj . Nece nam avioni proletati ispod petlje.

  9. Kiki kaže:

    Politehnicka skola nije “Lazar Nesic”

  10. Aleksa kaže:

    Djomla
    Vi niste u pravu, visina Majsanskog mosta je vec dignuta prilikom elektrifikacije pruge prema Budimpesti, a pokraj pruge za Budimpestu vec su Madjari predvideli jos jednu trasu pruge i za nju ostavili mesto.Prema tome nema nikakve potrebe niti za povecanjem visine mosta niti za bilo kakvu dalju eksproprijaciju. Nekada je kraj pruge za Budimpestu sve do Kosovske ulice (uzgred nekada se zvala Kosovo polje) bio pomocni kolosek. Ko ne veruje neka prodje prugom pa ce se uveriti da ima dovoljno mesta za jos jedan kolosek.

  11. djomla kaže:

    @Aleksa

    Sadašnji Majšanski most je nedovoljno visok zbog blizine el. instalacija. Ali se žmuri na to, kao sto se žmuri i na to da je nadvožnjak kod Pionira statički “neispravan” već 25 godina. Ali i dalje vozovi tuda prolaze.

    Inače, planom detaljne regulacije za Majšansku petlju je i predviđena gradnja novog višeg mosta. Baš iz tog razloga. Ali most je samo jedno od mnogih pitanja i detalja.

    @nista novo

    Skroz si u pravu, neće prolaziti ni avioni a neće ni brodovi. Samo što je praksa u projektovanju da onaj sa većim prioritetom daje uslove dok se onaj sa manji uklapa. Tako funkcionišu inženjeri, političari bi prugu pomerili zbog bazena ispred kuće.

  12. bac vranje kaže:

    @ djpmla
    pri izradi projektne dokumentacije MORAJU SE traziti UTU uslovi i misljenja i saglasnosti za ukrstanje puta sa zeljeznicome,a zbog ukrstanja i ostalog oni su ih dobili i tamo sve lepo pise kako sta i koliko i trebaju se njih pridrzavati i raditi po njima! Po ovome sto je g.Blau izjavio ispada da su oni gradili petlju na divljaka bez misljenja zeljenica

  13. Ivica kaže:

    Ja bih se složio da je ceo ovaj izgovor oko brze prge ništa drugo nego samo običan izgovor…po toj logici ni u Novom Sadu nije smeo da se gradi Željež dok se ne usaglasi projekat sa projektom brzih pruga, nije smeo da se buši ni jedan tunel i pod znakom pitanja je svaki nadvožnjak koji prelazi prugu na autoputu…

    Naravno da nije tako…treba napraviti “most” prema propisima i kraj priče, a jako su male šanse (gotovo nikakve) da nova pruga neće pratiti postojeću trasu…druga je stvar ako postoji šansa da se most uvrsti u projekat i finansira iz tog kredita, onda je ok.

  14. Ivica kaže:

    PS iskrenije bi bilo da je Blau lepo rekao da za petlju i most svejedno nema novca i da je glupo i raspravljati o tome

  15. djomla kaže:

    @bac vranje

    Plan detaljne regulacije za petlju je radjen pre jedno desetak godina i sigurno je u saglasnosti sa svim uslovima koji su tada bili važeći. Zašto mislite da se urbanističko tehnički uslovi u medjuvremenu nisu izmenili. Možda su sa najavama izgradnje pruge krenuli da ih menjaju – dorađuju. Ne vidim ništa čudno u tome.

  16. djomla kaže:

    @Ivica

    Sve što je počelo da se radi i urađeno je ne može da se usaglašava retroaktivno. Ali sve što nije počelo ima da čeka. Da li je to leglo Direkciji ko kec na deset da odloži celu stvar, verovatno jeste, ali je tako (bar bi tako trebalo da bude u ozbiljnim državama).

    Drugo nije samo most u pitanju tu je bezbroj drugih “detalja”. Da li vi stvarno mislite da železnička infrastruktura i sve ono oko nje ispunjava bar minimalne standardne? Krenite prvo od stanice u kojoj putnici izleću pred voz kada ga vide da ulazi u stanicu, pa onda oni kvazi prealzi sa nekakvim rampama i čovekom koji živi u kućici pored i posao mu je da diže rampu. Uzgred ti prelazi nemaju sigurne prelaze za pešake i bicikliste. I zamislite na primer da sada u Direkciji neko želi da napravi pešački prelaz u Kosovskoj ulici?

  17. Megille kaže:

    @ djomla o čemu ti prićaš. Majšanski most je pred rušenjem ,jer tako su kvalitetno izgradili osamdesetih godina kada su kao podizali visinu zbog elektrifikacije željeznice. Kada opravdavaš potrebu za rekonstrukciju Majšanskog mosta ,napiši barem ćinjenično i argumentovane stanje. Taj most ne održava niko prije nekoliko meseca metalna zaštitna ograda pala je delom na kontaktne žice sa 10.000 volti i danima visila na njima. Konstruktivna AB armatura od korozije propala itd ,itd. Sreća da niko nije dohvati deo te ograde. Kasnije taj deo zbog prolaza vozova pala na tračnice i dugo je bila tamo. E moj djomla ,djomla…

  18. Ivica kaže:

    @djomla,

    Pa to je i moja poenta…da je stanica u međuvremenu modernizovana, da su napravljeni podhodnici za prilaz kolosecima, da su napravljeni nadvožnjaci na mestima gde su pružni prelazi, da je napravljen normalan most po propisima i sve ostalo, danas ne bismo imali ovu diskusiju. Standardi se ne menjaju od danas do sutra, brza železnica je postojala i pre trideset godina i uopšte ne verujem da bi išta izgrađeno još u to vreme, po tadašnjim propisima, a uz redovno održavanje, danas moralo nešto drastično da se modifikuje.

    Prema tome, reč je o izgovoru…baš bih voleo da neko za par godina dođe i pokaže: evo ovo je plan pre kineza, a ovo je posle, razlike su ogromne…ako su budući most i petlja projektovani PO SVIM VAŽEĆIM STANDARDIMA ne vidim razloga da oni ne odgovaraju brzoj pruzi…

  19. bac vranje kaže:

    @ djomla
    Zar stvarno verujes da je zeljeznica tako neozbiljna? Brze pruge su pocele da se grade jos pre 20 godina, znaci plan i projekat postoji ili su ovo neki novi vozovi na 2-3 sprata pa im trebaju dalekovodni stubovi ili 4-6 koloseka, medjutim znamo da je planirana i nova ranzirna stanici koja je isto uzeta u obzir pri planiranju i uslovima.Tako da ovo ne pije vodu bar po mome,Koliko vidim i sam g.Blau priznaje da nemaju sredstva za eksproprijaciju koja su morali u skladu sa zakonom da obezbede,znaci neko je muljao sa novcima,ili je ovo samo jos jedan nacin da se kroz neke dodatne radove opljackaju gradjani Subotice ,a napuni dzep partijskog druga! Sve mi ovo lici na igru sa plavom fontanu cija nas je izgradnja kostala 5 mil evra,a niko ne zna gde su otisli novci.

  20. zorandjala kaže:

    kada bi danas nekom pametnom palo na pamet da izgradi moderan nadvoznjak nekima bi sa puno nostalgije falilo ono brdo zemlje koje su njegov deda kubikos i drustvo dovukli cak iz madjarske.Treba to ocisriti i napreviti nov nadvoznjak.

OSTAVITE KOMENTAR