Ministri o rekonstrukciji železničke pruge Subotica-Segedin

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Tomislav Momirović i njegov mađarski kolega, ministar za inovacije Laslo Palkovič, dogovorili su se da se ubrza rad na rekonstrukciji železničke pruge Subotica-Segedin, dužine oko 27 kilometara.

To je jedan od prioritetnih projekata previđenih Okvirnim sporazumom o ekonomskoj i tehničkoj saradnji vlada Mađarske i Srbije u oblasti infrastrukturnih projekata.

Ministri, koji su razgovarali o saradnji dve zemlje u oblasti infrastrukture i građevinarstva, saglasili su se i da se odrede “oficiri za vezu”, kao i da se napravi stalni tim dva ministarstva za sprovođenje ovog izuzetno važnog projekta za povezivanje dve prijateljske veze, saopštilo je Ministarstvo.

“Srbiju i Mađarsku u ovom trenutku povezuje nekoliko velikih projekata, od kojih je najvažniji izgradnja, modernizacija i rekonstrukcija brze pruge Beograd – Budimpešta. Ali ne smemo da zaboravimo i veoma važnu deonicu Subotica-Segedin, koja je žila kucavica koja povezuje dva najveća grada u tom regionu, dve lokalne zajednice koje već vekovima imaju odlične, prijateljske i poslovne kontakte”, naglasio je ministar Momirović.

Dnevnik



KOMENTARI

  1. Croat kaže:

    Svatam da je sadasnja trasa pruge Su Bp najkraca ali izmedju nema ni jedno znacajnije mesto. Nekako mi logicnije da voz za Bp ide preko Segedina i Keckemeta . Tu trasu bi verovatno vise putnika iz Srbije koristili. U Bp je isto lose da je veza izmedju aerodroma i grada izostavlja voz. Taxi ili bus do zadnje metro stanice pa centar sa tim da za potonju varijantu ipak treba malo covek da se snadje. Odlazak na aerodrom u Bg je cista avantura, pogotovo za strance

  2. Croat kaže:

    Moj treci nezaboravni dozivljaj sa putovanjem vozom u Srbiji je sinobusom do Segedina. U Segedinu je iz dolnjeg dela sinobusa siknuo plamen, mrtav ladan vasutas je dunuo malo pp aparatom , ugasio plamen i bez vecih avantura vratili smo se u Su.

  3. adkersu kaže:

    Moj nezaboravni doživljaj sa ove nekada značajne šinobuske šverc transverzale zbio se krajem slavnih devedesetih prošlog veka. Iz porodičnih razloga moj zet i ja hitno smo morali do Segedina. U to vreme, verovali ili ne, iako je šinobus sa sve graničnim formalnostima ovu razdaljinu od nekih 45 km prelazio za cca 2,5 sata, bilo je brže nego kolima čekati i po tri sata na drumskog prelazu Horgoš – Reske. Ali… zet je našim carinicima i pograničnoj policiji bio sumnjiv, te su ga izveli iz šinobusa pravac u policijsku stanicu u zgradi horgoške železničke stanice. Osnova sumnje: u pasošu je imao američku vizu, zadržali su i šinobus i njega oko pola sata. Na kraju ga pustiše na opšte zadovoljstvo svih nas putnika. A objašnjenje naravno bez ikakvog izvinjenja bilo je da onaj ko ima američku vizu, ne putuje šinobusom Subotica – Segedin i to još i bez ikakvog prtljaga!!!

  4. Na poso kaže:

    Ajd napravite tih 27km i manje je deo radzen 2000.

  5. Nena kaže:

    A sta ce biti sa prugom Subotica Baja

  6. Balaban kaže:

    Nepotrebna pruga, ko ce danas putovati vozom? bolje da naprave jos jedan prelaz ili prelaz koji radi samo za pogranicno stanovnistvo.

  7. Trovach kaže:

    @Nena…Mozda bi nam vise trebao kanal Dunav (od Baje)-Palic.

  8. Deks kaže:

    @Balaban
    Svuda se na zapadu radi na povecanju broja putnika zeleznicom,iz razloga zastite zivotne sredine.Ali smo mi od toga jos daleko.

  9. jasso kaže:

    Nena, ta pruga ne funkcioniše ni u Mađarskoj,jeste tamo,ali i u njoj raste drveće jel i tamo voz nije prošao skoro pedeset godina,a Trovach,kao što znamo voda nemož teć pod gredu,a da bi od Baje išla priko Subotice i Palića,morali bi je dizati na dva tri mista priko trideset meteri,kao što je dižu i na kanalu od Tise,tako da od tog nema ništa……

  10. Miki kaže:

    jasso, ne lupaj!

  11. Mister No kaže:

    @ adkersu
    Tvog zeta ne bi priveli legionari Velikog Cezara da je imao kod sebe tetejac sa punim okvirom, i potvrdom da je to poklon od Šešelja ili Ratka Mladića. Međutim,američka viza u pasošu je predstavljala teroristički akt sa predumišljajem. 🙂

  12. jasso kaže:

    MIKI,zašto lupam,ako malo pratiš nadmorske visine,onda bi znao da je Subotica i okolina preko sto metara,a u Mađarskoj ima delova koji su na trasi tog kanala i preko sto trideset metara,a Baja i nivo dunava je samo na oko devedeset metara,pa onda vidi da li lupam kako kažeš…….

  13. DjordjeKKJ kaže:

    Da Palić je više od 30m nad nivoom Tise, za kanal i Dunav ista mera znači vodu da stigne do Palića treba pumpati na dva-tri mesta pumpati… Zadnji pokušaj je bio 2008. god a u aranžmanu Dulić M. i O. Voda iz kanala od Tise je bila puna otrova a možda i od usputnih obradivih površina…
    Pruga do Segedina je ukinuta zbog migranata…

  14. MRGUD kaže:

    TA PRUGA JE OBNOVLJENA ZA VREME MILOSEVICA, A ZATVORENA ZBOG TALIBANA, RAZMISLITE STO JE CINITI.

  15. Trovach kaže:

    @jasso…Znam da je Palic na vecoj nadmorskoj visini i da je potrebno pumpanje vode iz Dunava. Ipak, ta voda je neophodna jezeru, ali bi gradnju kanala mozda moglo pojeftiniti postojanje prirodnih tokova (na primer recica levo od Kelebije koja je skoro presusila) koje bi trebalo prosiriti i produbiti.

  16. Djuka kaže:

    HAHA, samo 27km u pitanju, a ministri se “dogovorili da se ubrza rad na rekonstrukciji”.
    da nije tuzno bilo bi smesno.
    bohoci!

  17. xy kaže:

    E moj Mrgude, pruga jeste delimicno obnovljena ali samo do Backih Vinograda.

  18. jasso kaže:

    Trovach,niko ne tvrdi da kanal ne bi bio dobar za nas,ali tu je problem da on treba da ide velikim delom kroz Mađarsku,a oni nisu zainteresovani za to jel su to velika ulaganja,a ovo što spominješ taj vodotok pored Kelebije,taj je i u Mađarskoj već presušio,kao i rečica Čik i onaj krak krivaje što ide između dva tavankuta,a i u Mađarskoj to je bila samo voda iz tamošnjih ritova,koji su uglavnom isušeni i pretvoreni u obradive površine……

  19. Kalimero kaže:

    Mađari jednostavno žele da se Cargo transport kroz njihovu državu brže odvija. Kad kompozicija izađe-napusti teritoriju Mađarske tada penale zbog sporosti plaća Srbija. Velika je lova u transportu robe železnicom pa ko prvi uloži više novca i sredstava pre će mu se i vratiti.

  20. Trovach kaže:

    @jasso…Koliko znam, Madjarima to niko nije predlozio, tako da ne mozemo znati da li su zainteresovani. Druga opcija bi mogla biti izgradnja kanala od Bezdana (nesto je udaljeniji), pa da ide do Subotice. Bas pored mene je karta Vojvodine i vide se brojni mali vodotokovi cijim bi se prosirivanjem i produbljivanjem mogli napraviti solidni kanali. Recica kod Tavankuta se zove Dolac i ona kasnije sa drugim recicama cini Krivaju. Nazalost donosi jako malo vode, pa akumulacija Misicevo zavisi skoro iskljucivo od padavina, a trenutno je nivo nizi bar 1m. Izgradnjom kanala bi se dobilo mnogo vode za navodnjavanje i cistija voda u Palicu. Upumpavanjem vode iz Dunava kada je vodostaj previsok sprecile bi se poplave, ili bar ublazile. Skupo jeste, ali bi vredelo.

OSTAVITE KOMENTAR