Nema novca za održavanje puteva

Ni ove zimske sezone neće biti dovoljno novca za krpljenje ionako već ruinirane putne mreže Srbije, piše "Blic".

Asfaltiranje

Sudeći prema planiranim sredstvima iz budžeta za 2014, ista situacija će se ponoviti i u sledećoj, navodi "Blic" i podseća da će Putevi Srbije ponovo biti zaduženi za sređivanje lokalnih puteva.

 

Za to su međutim u sledećoj godini dobili upola manje novca nego što je za tih 6.000 kilometara transferisano lokalnim samoupravama.

 

Ono što se takođe postavlja kao pitanje je ko će ionako loše puteve da održava ako se zna da je svako drugo putarsko preduzeće u blokadi ili stečaju.

 

Budžetom za 2014. godinu za Puteve Srbije predviđena su sredstva od 7,7 milijardi dinara, što je za 1,5 milijardi dinara više nego u 2013. i mada izgleda da je ovo preduzeće finansijski sada bolje prošlo, računice pokazuju drugačiju sliku.

 

Direktor Puteva Srbije Zoran Drobnjak za “Blic” kaže da iznos za koji su povećane subvencije ne pokrivaju nove obaveze.

 

"Mi ćemo sledeće godine da se bavimo i letnjim održavanjem puteva, što su do sada činile lokalne samouprave. Opštine su za održavanje 6.000 kilometara puteva imale tri milijarde dinara, koliko sam i ja tražio, ali smo dobili upola manje za tu svrhu", objašnjava Drobnjak.

 

Da to nije dovoljno, smatra i predsednik nadzornog odbora Puteva Srbije Milan Vujanić. On uskoro očekuje analizu troškova održavanja putne mreže i na osnovu nje će znati šta može a šta ne može da se radi.

 

"Ne može niko od nas da traži da održavamo putnu mrežu od 16.000 kilometara a da nam za to ne da sredstva. S onim što nam je dato možemo da se ponašamo na dva načina: ili da održavamo puteve sve dok ima para ili da održavamo samo neke puteve jer za ostale novca nema. Stvar je tu vrlo jasna. Ako nam plate, održavaćemo, ako ne, nećemo, jer nemamo s čim", kaže Vujanić za “Blic”.

 

Prema njegovim procenama, za održavanje celokupne putne mreže Putevima Srbije je potrebno između 25 i 30 milijardi dinara.

 

Godišnji prihodi od putarina su oko 15 milijardi dinara, i to samo ako se od tog iznosa ne oduzme PDV. Sa subvencijom od 7,7 milijardi dinara to i dalje nije dovoljno jer nedostaje bar još četiri milijarde.

 

Blic/B92



KOMENTARI

  1. balfasz kaže:

    Ako za odrzavanje od potrebnih 25-30 milijarde fali 4, to bi bilo nekih 15% sto nedostaje… sto bi trebalo da znaci da nam je sredjeno 85% puteva jer za to imamo para… no medjutim, to nimalo nije slucaj u nasoj drzavi, mi imamo 15 posto sredjenih puteva, a gde je razlika u parama?

  2. zorandjala kaže:

    nama svake godine fali neki mali procenat i mi nepocinjemo nista jer nemamosve onda to nestane pa dogodine jovo nanovo. molim sve da glasaju za mene kada ja budem drzao novcanik unapred zahvalan.

OSTAVITE KOMENTAR

8 + 1 =

IMPORTANT! To be able to proceed, you need to solve the following simple math (so we know that you are a human) :-)

What is 15 + 4 ?
Please leave these two fields as-is: