Problemi finansijske prirode, Preduzeća za puteve „Beograd“, koje u sastavu domaćeg konzorcijuma izvodi radove na severnom kraku Koridora 10, neće ugroziti nove, aneksom ugovorene rokove. Posao na izgradnji leve trake autoputa Horgoš – Novi Sad biće završen 20. jula, a do 10. oktobra u saobraćaj mora da bude puštena i deonica, koja povezuje Kelebiju i Suboticu, kažu za u preduzeću „Koridori Srbije“, a prenose „Novosi“.
– U okviru grupe izvođača došlo je do promene ovlašćenog lidera, koji će ubuduće koordinirati sve aktivnosti domaćeg konzorcijuma tokom izvođenja radova – ističu u „Koridorima Srbije“. – Sporazumno, umesto Preduzeća za puteve „Beograd“ lider konzorcijuma su „Putevi Užice“, kako finansijski problemi pojedinih izvođača ne bi uticali na brzinu i kvalitet izvođenja radova na terenu.
Inače, prvi ugovoreni rok za završetak severnog kraka Koridora 10 je probijen. Na osnovu izveštaja stručnog nadzora utvrđeno je da su radovi usporeni u odnosu na dinamički plan. Tome su doprineli tehnički razlozi kao što su izmeštanje međunarodnog dalekovoda, dug period kišnih dana u vreme izvođenja zemljanih radova, specifični geološki sastav tla i visok nivo podzemnih voda, što su dva parametra koja nisu dozvoljavala da se tlo prosuši kako bi se nastavilo sa radovima, zatim prilagođavanje glavnog projekta faznoj izgradnji, usaglašavanja projekata mostova glavnog sa idejnim projektom…
– S obzirom na to da je prvobitni rok istekao, na osnovu izveštaja stručnog nadzora konstatovano je da su se stekli uslovi za produženje ugovorenog roka – kažu u „Koridorima“.
Izgradi il se vise taj Skadar na Bojani?
Ko o cemu baba o ustipcima, Koridori o rokovima. Ko da smo slepi, svaki dan prolazim tuda i mogu da garantujem da nece biti zavrsen za 4 meseca.
Da su na kvalitetan način izvršena inženjersko-geološka i geotehnička ispitivanja, da ste se malo više udubili u uticaj podzemnih voda na neke tipove zemljišta, a tek da je uzeta u obzir meteorološka prognoza sa odstupanjima, naravno, jer su padavine jedan od najvažnijih klimatskih elemenata, ne bi ste sada morali da navodite ove tehničke razloge.
Da li da verujemo stručnom nadzoru da novi rok nije dat tek tako?
Japanci imaju potpuno iste poglede na svek ako i mi
http://www.b92.net/automobili/razno.php … _id=500038