Nova biciklistička infrastruktura po meri biciklista

U toku je rehabilitacija dela biciklističke staze na Segedinskom putu, koja je po oceni samih biciklista bila jedna od najlošijih u gradu. Vrednost radova je oko osam miliona dinara i finansira se iz gradskog budžeta, a nadležni najavljuju veće aktivnosti i radove na biciklističkoj infrastrukturi od sledeće godine, nakon što se izradi studija biciklizma u Subotici.

Trenutno se izvode radovi na obnovi dela staze od „Toplane“ do tržnog centra „Stop Shop“ u dužini od 1,5 kilometara, a kako objašnjavaju iz Javnog preduzeća za upravljanje putevima, urbanističko planiranje i stanovanje, u toku je izrada studije biciklizma koja u prvoj fazi obuhvata ispitivanje potreba i navika biciklista, ali i postojeće infrastrukture u gradu.

„Na osnovu toga smo i započeli ovu deonicu, jer ta analiza je podrazumevala i anketiranje naših biciklista da oni kažu svrhu putovanja, namenu i relaciju kojom se kreću, ali i da nam kažu nedostatke koje su oni zapazili na stazama i da kažu svoje mišljenje na koji način možemo da unapredimo biciklistički saobraćaj, odnosno koje faktore da primenimo kako bi se povećao broj biciklista u gradu. Upravo ovu deonicu su biciklisti naveli kao jednu od najgorih i na osnovu toga ćemo raditi i druge deonice,“ kaže Aleksa Petrić, urbanista za saobraćajnu infrastrukturu.

Kako su se biciklisti žalili i na nedovoljan broj staza u gradu, to će, uz rehabilitaciju postojećih, biti prioritet od sledeće godine.

„Rezultati su pokazali da najveći broj naših sugrađana koristi bicikle da bi išli na posao, ali se žale na to što nema dovoljan broj staza, pa često moraju da idu kolovozom, zbog čega se ne osećaju bezbedno. Takođe se žale i na nedovoljan broj parking mesta ili na to da nisu dovoljno obezbeđena, zbog čega se dešavaju krađe. Zbog svega toga određeni broj građana se dvoumi da li da ide na posao biciklom ili nekim drugim vidom prevoza na posao i na osnovu te analize ćemo izvršiti procenu svega i nove mere koje će unaprediti biciklizam u gradu,“ precizira naš sagovornik.

Prošle godine je obnovljena deonica na Senćanskom putu, dok je ove godine izgrađena nedostajuća do Malog Bajmoka, podsećaju nadležni.

RTV Subotica



KOMENTARI

  1. Trovach kaže:

    Vise puta sam predlagao da se u Gajevoj, Gundulicevoj i Ivana Antunovica naprave biciklisticke staze jer mesta ima i vise nego dovoljno, ali mozda bi jeftinije bilo samo prosiriti kolovoz za 1m (ili bar 0,5m) sa svake strane, tako da biciklisti nece usporavati vozila, a ona nece uletati u makaze. Onaj jednosmerni deo Gunduliceve bi uz malo volje mogao da se prosiri, pa da postane dvosmeran, ali tu nema mesta za biciklisticku stazu. Ipak, i to bi bilo bolje od trenutnog stanja. Trebalo bi razmisljati i o asfaltiranju Otmara Majera od Macvanske do Pacirskog puta, sto bi jos vise rasteretilo glavne saobracajnice. Naravno, u buducnosti bi mogla i neka autobuska linija, ali polako, korak po korak.

  2. croat kaže:

    problem je I sto je dosta staza nepovezano . Npr Karadjordjev put ima ali od somborskog do petofi sandora ulice nema. Ulica Petofi S. ima dosta mesta da se ubqaci biciklisticka staza. U Subotici se puno gradi I zastareo , urbanisticki plan investitorski orijentisan ubija sansu za naredni vek da se Subotica ozeleni I obogati biciklistickim stazama. Takodje bilo bi lepo da od Prozivke do precistaca I jezera ima staza pa da to bude turisticka staza do jezera,oko jezera do Palica.

  3. Putnik kaže:

    Poštovani g. Petriću,
    Za ljude kojim bi vozom išli na posao za NS a bez namere da ponesu i biciklo, predvidite molim vas adekvatno obezbeđen prostor sa video nadzorom da mogu bezbrižno da ostave svoje dvotočkaše tokom višesatnog odsustva. Google referenca evropskih praksi „bicycle parking S Bahn“

    Hvala unapred

  4. Biciklista kaže:

    Na korzou i Radijalcu bi mogla da se obezbedi obeležena biciklistička traka sa ograničenom brzinom kretanja brzini kretanja pešaka. Zmaj Jovina i Petra Lekovića su frekventne ali bez odgovarajućih traka za bicikle.

  5. NS kaže:

    Hoće li se ikada popravljati bici staza ka Malom Bajmoku? Od kad je napravljena, nije obnavljana. Novi deo kod Univera je potopljen posle kiše .A onda i da se održava i čisti od lišća, blata…Bankine su posebna priča kao i naparkirana vozila i oni što čekaju bus kod Lifke.

  6. Maksimus kaže:

    Na šta smo pali …prestrašno a imali smo tramvajske pruge od Subotice do Palića i prema prigradskim delovima Subotice. I još onda neko kaže da smo živeli u ,tamnici naroda ,-Austriskog carastva ,.A nikom ne smeta da čemo ubuduće živjeti u tamnici ,kineskog carstva, i umesto tramvaja koristiti rikše !

  7. Waldo kaže:

    Ispod novog podvožnjaka u Bajnatskoj ulici sa obe strane pešačko-biciklističke staze od kada je napravljen se gomila veća količina peska i prašine a kada padne kiša to se pretvara u blato i postaje veoma opasno za hodanje a da ne pričam o vožnji bicikla!

  8. Bajs kaže:

    Ko slusa mene kad kazem da uklone bankine na prelazima, na koje polomismo tockove i povadismo kamenje iz.bubrega

  9. Mare kaže:

    Mogli bi uput i pesacke staze rehabilitovati. U losijem su stanju od biciklistickih staza.

  10. Aurel kaže:

    Najpovoljnije dugorocno resenje biciklistickog problema je upravo u prosirenju puta koji koriste i vozila, i iscrtavanju vidne linije minimalne sirine 50cm sa obe strane od ivice puta.
    Sve je vise skutera, elektricnih biciklia i brze se vozi nego sto je nekad bilo uobicajeno.
    Biciklisti bi na taj nacin bili prinudjeni da se ponasaju kao vozila u saobracaju sa svim obavezama i pravima u smislu postovanja saobracajnih propisa a ipak koliko toliko zasticeni.
    Uvesti obavezu nosenja zastitnih kaciga i odgovarajuce rasvete.
    Vremenom bi se mogle implementirati „pogace“ na opasnim i osetljivim deonicama puta.
    … da budem iskren, iako vozim biciklu duze od 40 godina po gradu, nisam ni od koga cuo da je neki biciklista bio pitan za misljenje o stazama u najbiciklistickijem gradu, sadasnje i bivse republike

  11. Nenad Spiridonovic kaže:

    Strpite se još malo. Predsednik je sada zauzet sa EXPO, ali obećao je leteće automobile, pa zašto ne i leteće bicikle. I šta će nam onda staze. Mi smo šampioni u svemu ,ali najviše u glupostima i kradjama a specijalnost im je ugradjivanje.

  12. Trovach kaže:

    @Aurel…Sve se slazem osim obaveznih kaciga za bicikliste. Prokuvam na vrucini i bez nje i samo mi fali dodatno grejanje, pa da umesto eventualnog pada i udarca glavom (sto se nikad nije desilo) zavrsim na hitnom prijemu zbog toplotnog udara (sto je velika sansa da se desi). Za elektricne bicikle i skutere se slazem i mislim da bi ih trebalo izjednaciti sa mopedima, tako da pored kacige treba i dozvola (tablice i registracija ne moraju, ali bi drzava sigurno zelela i taj prihod).

  13. Tramp kaže:

    Priča se da će. lično presednik sa . Vesicem preseći vrpcu , da se famozna staza za bicikle pusti u promet.

  14. Simo kaže:

    Zar vec nije uradjena neka studija u aprilu ove godine? Ne smeju da kazu koliko km ce napraviti za 8 miliona dinara jer bi kalkulacija bila laka. Ovako daju delimicne informacije: „prva deonica“, „prva faza“…

  15. Trovach kaže:

    @Tramp…Ako bude pravde, vidjacemo njih dvojicu (i ne samo njih), na radovima na pravljenju puteva i staza, sa lopatama u rukama, umesto na otvaranjima istih, sa makazama u rukama. Sto pre, to bolje.

  16. dule kaže:

    @Trovach
    Zašto ne i tablice i registracija za električne bicikle i skutere. Samo tako možete sigurno naplatiti štetu koju vam oni pričine.

  17. Trovach kaže:

    @dule…Nisam izricito protiv. Sto se mene tice moze i to. Mi imamo i el. biciklu (ili je skuter, ko bi ga znao), oboje imamo vozacke dozvole i taj mali izdatak za tablice i registraciju ne bih zalio kada bi to otislo na nesto korisno (recimo, odrzavanje biciklistickih staza). Nazalost, to ce biti samo jos jedan harac ciji zamrseni putevi su nepoznati nama obicnim smrtnicima.

  18. Trovach kaže:

    Mozda bi ovo za dozvole za el. bicikle moglo imati i neki prelazni period jer ih dosta koriste najstariji sugradjani koji nemaju bas svi vozacke dozvole, a glupo je terati 70-ogodisnjake da polazu. Osnovci do 8. razreda i pre mogucnosti za polaganje za „malu dozvolu“ (kao nekad i moja generacija) su mladi i imaju snage da verglaju obicne bicikle. Inace se mladi sve manje krecu, pa su im ove el. bicikle „medvedja usluga“ posto ce kasnije osetiti posledice fizicke neaktivnosti.

  19. Palićanin kaže:

    Napravite biciklističku stazu na Paliću od pružnog prelaza kod Zelengorske ulice do semafora kod ulice Splitska aleja. Biciklistička staza se završava kod pružnog prelaza i nastavlja se od semafora, kod NIS pumpe

  20. Vladimir kaže:

    I pešačka uz prvu kasarnu je užas, moglo bi se i to malo srediti, a ne da pešaci i biciklisti idu jednom trakom

OSTAVITE KOMENTAR

30 + = 31

IMPORTANT! To be able to proceed, you need to solve the following simple math (so we know that you are a human) :-)

What is 5 + 13 ?
Please leave these two fields as-is: