Nova direktiva

Kupujete novine na trafici a prodavačica vam govori : da li ste probali nove žvake, imamo mirise za kola, Wellnes daje snagu…

 

U malim prodavnicama, benzinskim pumpama, trafikama i možda još negde, od nedavno će prodavačice umesto uobičajenog „Želite li još nešto?“ izrecitovati nekoliko ponuda ili reklamica. Ovaj trend kao da je počeo jednovremeno u  različitim radnjicama, kao da je stiglo naređenje iz nekakve centralne otadžbinske uprave, kao da svi imaju jednog gazdu (možda i imaju).

 

Nema sumnje da ovo nije subotički izum, možda su to izmislili Japanci ili neko iz sveta iz kog nam dolaze knjige i nauka kako se vodi biznis i marketing.

 

U našoj situaciji, ako čovek ima i malo empatije, ne može a da ne zamisli sebe kako za platu ispod svakog minimuma radi taj posao i onda ti dolazi gazda ili menadžer sa direktivom da svakom od ne-znam-koliko stotina mušterija dnevno, moraš ovako da nudiš koješta, što mu svakako ne treba. Obična ljubaznost više nije dovoljna.

 

Danas je praznik rada, poslednji praznik koji je ostao iz vremena SFRJ. Nema više u životu onih koji se sećaju zbog čega je u stvari počeo da se slavi ovaj dan. Onaj ko je nekada studirao Ekonomski, i morao da pročita Marksov Kapital, taj zna da je ovo sve već jednom bilo i da su bradonje davno objasnile kako stoje stvari. Bilo je tu reči o iskorišćavanju radnika i bogaćenju na njihov račun.

 

Devojke i devojčice u fabrici čipke, u Subotici (pre rata)



KOMENTARI

  1. moraju, jadni kaže:

    Skoro saznadoh da su trgovci u pojedinim trafikama prinudjeni da budu navalentni, tj. da im je naredjeno da kupcima obavezno nude, da ne kazem, uvaljuju nepotrebnu robu. Ako to ne urade, skida im se sa plate prva dva puta, a treci put sledi otkaz. Vlasnike, koji su toliko gramzivi  treba da je sramota. Ako to nije mobing, onda ne znam sta je. Zao mi je onih, koji zbog tudje pohlepe, moraju biti napadni i dosadni, jer samo nastoje da u ovom ludom svetu, obezbede sebi i porodici puku egzistenciju. Jos jednom, vlasnici, sram vas bilo!

     

  2. gorki kaže:

    Američki glupi sistem koji kod nas nepije vodu….

  3. Kupac kaže:

    Sve je istina osim što današnji praznik nije ostao iz vremena SFRJ nego je nadživeo i SFRJ. One nekadašnje radničke krvopije su imale bar toliko milosti da su uvažile potrebu da radništvo ima jedan svoj dan. Ovi današnji se ponašaju kao da su  potomci egipatskih faraona – nema zakona, nema prazanika ni milosti za robove.

    A što se tiče novog rituala u prodavnicama novina i cigara to je samo pokušaj da e vrati stari trgovački stil jer “dobra žvaka” prodaje i najgoru žvaku. Mušteriju treba nuditi, podsećati šta sve ima u ponudi, nagovarati, preporučivati, izazivati, mamiti da da proba nešto iz ponude … to je stara mustra ali ona je valjala kada je gazda sedeo za kasom pored vrata ili za tezgom a šegrti “leteli” kao osice. trgovci su imali vremena da prepariraju mušteriju.

    Ja sam sinoć bio u jednoj prodavničici i uzeh nešto cigara, novine, prodavačica mi pomenu da imaju i vlažne maramice i taman mi to dobro dođe i ja se setih da će mi trebati i paketić prezervativa.

    Prodavačica je reagovala veoma spremno pitanjem:  Za ovde ili za poneti ?

    Dobro, rekao sam ja, jedan-dva komada za ovde i paket da ponesem.

    Škljocnuo je ključić u vratima. Posle  je ponudila ladnu kiselu vodu , isto “za ovde” i jako dobro nam je pala jer te male prodavnice  uglavnom nemaju prozore pa je malo vruće naročito kad su vrata zaključana, po pola sata ili alko duže.

  4. Lansky kaže:

    Jel’ to bilo na TV 1000 ?

  5. Kupac kaže:

    Lansky, ja ti dograđujem priču a ti mi kompromituješ verodostojnost. I kad slučajno ne bi bilo istina to što je bilo, trebalo bi izmisliti da je bilo, iako stvarno ne treba izmišljati da je bilo, kad je bilo. A bilo je.

    A da dodam i nešto što je ozbiljno da bija to turio i u Dnevnik.

    Kad vidite trafiku koja ne pripada trgovačkim trafikantskim lancima, a lako je prepoznati te velegradske trafike čiji se vlasnici ponašaju kao robovlasnici – ZAOBIĐITE IH; PRESKOČITE; IGNORIŠITE .. radite im šrta god hoćete samo im  dinar jedan nemojte dati.

    Kupite i šta vam treba i šta vam ne treba u trafici koju drži neki vaš komšija, njegova je trafika drugačija, odmah se vidi, roba nije poređšana kao kod onih velegradskih, vaš komšija radi za  maržu od desetak posto, duvanski monopoli  im odobravaju 3-4 % rabata na cigare, ne tolerišu im nikakvo kašnjenje sa plaćanjem, ne mogu da biraju vrstu cigara, mora vaš komšija od monopolista da kupi od svake sorte po neku “šteku” inače mu neće dati ništa. E, kod tog komšije kupujte ono što vam nude one velegradske trafike . Mi hranimo te velegradske  debele guske kad pazarimo kod njih a možemo da im udarimo kontru.

    Probajte pa da vidite kako to lepo ide . Samo se strpiš do sledeće trafike koja je , naša, komšijska ! Pa i na pijaci neću iz svačije ruke da uzmem robu. Neću!

  6. Lansky kaže:

    Kupac:

    Lansky, ja ti dograđujem priču a ti mi kompromituješ verodostojnost. I kad slučajno ne bi bilo istina to što je bilo, trebalo bi izmisliti da je bilo, iako stvarno ne treba izmišljati da je bilo, kad je bilo. A bilo je.

     

    Ja sam uvek za dobru priču. Ako je nema – treba je izmisliti. To podržavam. Čuo sam jednu takvu koja bi bila fantastična reklama za pivo, jer uključuje znojenje pa pivo, pa znojenje…Od sve priče sam strašno bio ožedneo.

    Inače, i danas i sutra, puno radno vreme rade i Rodić i 024.  

  7. Potokatepetl kaže:

    Na radnice u trafikama se vrsi konstantan pritisak da nude to sto ste nabrojali,moraju da predju mesecne robne grupe,inace…..galama!

  8. Nataly kaže:

    U osnovnoj školi su na likovnom prvo išle teme : “U susret Prvom maju”, sa obaveznom jugoslovenskom zastavom negde na crtežu, a potom posle iz srpskohrvatskog jezika tema : “Kako smo proveli Prvi maj”. Nedugo nakon toga bi    sledile teme za nastupajući 25.maj…. Bili smo tako ponosna nacija.. neopterećeni šta li će nam ponuditi na trafici, blagajni…  

  9. Danijela kaže:

    Postavljaju na vrata brojace za musterije,koliko ih je uslo,pa uporedjuju sa prodajom.Zbog toga Vas molim,u ime zaposlenih u privatnom sektoru,NE ULAZITE U RADNJE SAMO ONAKO!Hvala. 👿
    Veliki brat sve snima. 

  10. igorac kaže:

    sjajan nacin povecnja prodaje..koji se zove aftersales, poveca se promet i do 30%

OSTAVITE KOMENTAR