Novi motor preduslov za bolji rezultat

Da je ove godine išlo sve kako treba, da nisam imao padove i neku dekoncentraciju u vezi navigacije sigurno bih stigao za deset mesta ispred, kaže Gabor Sagmajster, koji je osvojio 53. mesto na Dakar reliju.

 

– Najboljim plasmanom na do sada najtežem Dakar reliju, dokazao sam da sam jedini spreman za ovako veliki zalogaj, a sa novim motrom mogao bih do još boljeg rezultata – izjavio je Tanjugu subotički motociklista Gabor Sagmajster nakon povratka sa ovogodišnjeg Dakar relija koji je vožen u Argentini, Čileu i Boliviji.

Gabor Sagmajster

Iako je plasmanom na 53. mesto u generalnom plasmanu ostvario najbolji rezultat u Dakar karijeri, najpoznatiji domaći motociklista još nije „zadovoljan sobom“, pogotovo kad uzme u obzir da je na ovogodišnjem reliju pobeđivao fabričke vozače, odnosno vozače fabričkim timova za koje kaže da imaju „za jednu nulu“ veće budžete.

 

– Da je ove godine išlo sve kako treba, da nisam imao padove i neku dekoncentraciju u vezi navigacije sigurno bih stigao za deset mesta ispred. Ja mislim da mi je momentalno u ovoj sezoni na Dakaru bilo mesto tu negde između 40. i 45. mesta, ali nema veze. Stigao sam do cilja, što je najvažnije, i dokazao sam navijačima i stručnom štabu da sam momentalno jedini spreman za takav veliki zalogaj – rekao je Sagmajster Tanjugu.

 

On je vozio na svakom od do sada održanih Dakar relija u Južnoj Americi, a ovogodišnji je ocenio kao ubedljivo najteži, što se vidi u činjenici da je tokom vožnje kroz Argentinu, već trećeg dana 45 odsto takmičara odustalo, a petog njih još deset odsto.

 

U Boliviji, po njegovim rečima, situacija je već bila dosta bolja po pitanju staza, ali su takmičari morali dosta pažnje da obrate da velike nadmorske visine na kojima su vozili, kao i na provalije, dok ih je u Čileu dočekala mnogo prohodnija pustinja u odnosu na argentinsku, gde je mnogo mekši pesak.

 

Međutim, dobro „čitanje“ navigacije, odnosno „roudbuka“ koji su svakog jutra dobijali pre starta, bilo presudno kako bi se na vreme stiglo u cilj svake etape.

 

– Na Dakaru je najvažnije da motor svakog dana upali i da ide do kraja. To sam uspeo. Dosta dobro sam navigirao, a jedan dan sam imao peh s navigacijom, ali u suštini gledajući držao sam dobar tempo, čak sam mogao i da pojačam, da još brže idem, ali to je opet veliki rizik i ko zna šta bi se desilo – rekao je Sagmajster.

 

Tokom putešestvija dugog oko 8.500 kilometara, Sagmajster je čak stigao i da „zaradi“ – kaznu za brzu vožnju.

 

– Jednom sam samo prekoračio brzinu, sasvim slučajno se to desilo, jer mi je na roudbuku bio naveden radar. Međutim kasno sam zakočio, jer sam se zaleteo sa preko 140 km/h u jedno selo i nisam mogao na vreme da zakočim i spustim brzinu na 50 km/h, nego na 61, tako da sam tu dobio jedan kazneni minut i platio kaznu od 100 evra koja ide u humanitarne svrhe – rekao je Sagmajster.

 

On je na ovogodišnji Dakar otišao par meseci nakon teške povrede i operacije levog ramena, da bi tokom samog relija doživeo povredu desnog ramena, ali je ipak uspeo da dođe do cilja zahvaljujući upornosti i dobroj fizičkoj pripremljenosti, za šta veliku zahvalnost duguje kondicionom treneru Zoranu Ivanoviću.

 

Sada, nakon završetka relija sledi odmor i prepreme za naredni Dakar reli, a taj nastup je uslovljen nabavkom novog motocikla, jer je KTM na kojem je ove godine vozio star tri godine i ima pređenih preko 40.000 kilometara na Dakaru i relijima u okviru svetskog kupa.

 

– Ako bude sve u redu i ako dobijem potpuno nov motor sa injektorom, a ne karburatorom, koji je lakši i uži biću sigurno brži – rekao je Sagmajster uz konstataciju da trenutno nema finansijskih mogućnosti da sam nabavi novi motocikl.

 

Na kraju razgovora Sagmajster je izrazio nadu da će uspeti da obezbedi podršku sponzora i nabavi novi motocikl koji bi mu obezbedio još dve godine takmičenja na Dakaru i drugim svetskim relijima za koje već sada ima pozive.

 

U suprotnom, budućnost daljeg takmičenja jedinog domaćeg predstavnika na najprestižnijem svetskom reliju biće neisvesna.

 

Hotsport.rs / Tanjug



KOMENTARI

  1. Očajna domaćica kaže:

    jel sad ovaj moli  grad da mu jos finansira i novi motor? ima on dosta para, bolje mladim sportistima da pomogne grad, a ne matorim salabajzerima

  2. norden kaže:

    Bravo Saki! 

  3. uuuaaa kaže:

    i ja mislim isto da bi trebali mladim sportistima davati pare a ne ovom prevarantu!!

     

  4. Bohrer kaže:

     

    Očajna domaćica: jel sad ovaj moli  grad da mu jos finansira i novi motor? ima on dosta para, bolje mladim sportistima da pomogne grad, a ne matorim salabajzerima

      Ma kakav motorist ,trom je i nezgrapan ,nek mu kupi novi motor Pero Vojnić vlasnik Europetrola.

  5. gradjanin kaže:

    A kakav treba da bude covek koji vozi Dakar? Lagan i mrsav?

     

    Cemu toliko zavisti? Zasto vas boli Gabor? Zato sto je nesto uradio za razliku od vas?

     

    On predstavlja Srbiju i Suboticu i ne samo grad, vec i drzava treba da stane iza njega.

  6. Motor kaže:

    Sta je g*****ri ! imate 30 godina stanujete kod mame,nista niste uradili u zivotu,devojka vas vara sa najboljim drugom,kivni ste na celi svet,jer drugi su krivi sto vi niste uspeli ! Jer ste vi intelektualci ! da  { kod mame i tate }

     

    Sakika je za vas covek sa idejama,sa radnom navikom,on je nas Suboticanin !

     

    i jako vazno, NIJE G*****R MAMIN KAO VI

  7. Bohrer kaže:

     

    Motor: Sta je g*****ri ! imate 30 godina stanujete kod mame,nista niste uradili u zivotu,devojka vas vara sa najboljim drugom,kivni ste na celi svet,jer drugi su krivi sto vi niste uspeli ! Jer ste vi intelektualci ! da  { kod mame i tate } Sakika je za vas covek sa idejama,sa radnom navikom,on je nas Suboticanin ! i jako vazno, NIJE G*****R MAMIN KAO VI

      Bolje mamin g*****r nego žuti i******k

  8. Motor kaže:

    Da Boher,a sta je sa tvojom devojkom i drugom ? to je po tebi normalno jer si mamin.

  9. doktor kaže:

    Malo je vas koji poznajete Sakija, ja ga znam jako dugo, prvo i osnovno je ; On je bolesno hronicni lazov. Svaka mu cast sto je obisao Dakar mnogo puta, ali za mnogo drugih, bitnijih momenata treba da ga je sramota!!!!

     

  10. Anonimni kaže:

    @Motor, sa kakvim idejama? secam se njega, u kaficu Corsaro je sedeo satima, sigurno je tamo uz kafu smislao ideje, ja postujem svakog ko nesto radi smisja, ali ne matore orevarante

  11. maletin kaže:

    Treba da cenite sta radi za Suboticu i drzavu Srbiju jer bez problema bi mogao da vozi za, po imenu mu, Madjarsku! Jel ukrao nesto, jer prevario narod, jel ubio nekoga???!!!! Dokolicari jedni internetski!!!!!

  12. Bohrer kaže:

     

    Motor: Da Boher,a sta je sa tvojom devojkom i drugom ? to je po tebi normalno jer si mamin.  

      Javi se doktoru…

  13. dasHHa kaže:

    Eto ne primerenih komentara.Ovo je sportski uspeh i clanak je o sportu.Coveku treba cestitati za sportski uspeh u Auto-moto sportu. Ako u privatnom zivotu ima tezak teret pojesce ga savest ali ne reba trolati.Svi ste trolovi!

OSTAVITE KOMENTAR