Novi vrtić po Montesori programu

Sve više je u Srbiji vrtića koji obrazuju decu na drugačiji način, po tkz. Montesori programu. Radi se o učenju kroz specifične igre i rad sa Montesori didaktičkim igrama. On pruža mogućnost svakom detetu da individualnim tempom razvije svoje genetske predispozicije.

 

Kako navode stručnjaci, Montesori program se zasniva na buđenju želje za učenjem, zadovoljavanju radoznalosti, izgrađivanju koncetracije, razvijanju radnih navika i samopouzdanja.

 

I u Subotici se polako otvaraju vrtići koji koriste ovaj program kao i NTC sistem učenja (Nikola Tesla Centar), čiji je osnivač Ranko Rajović, član Komiteta za darovitu decu Mensa International. Ovih dana počinje sa radom i jedan vrtić u centru grada. Radi se o privatnoj Predškolskoj ustanovi Školica u kojoj će se rad sa decom odvijati u dve starosne grupe: od 6 meseci do 3 godine i od 3 do 6 godina.

 

Profesionalno osoblje se sastoji od vaspitača, medicinskih sestara, logopeda i psihologa a u školici će deca pohađati i školu sporta ali će učiti i strane jezike. Vrtić ima video nadzor i slanu sobu prilagođenu deci, organizovaće razne kreativne radionice i izlete.

 

Osnovna ideja ova dva sistema učenja je da je razvoj čula osnova za formiranje svih pojmova, navika, samostalnosti, veština, sigurnosti i samopuzdanja. Svako vaspitno područije nije odvojeno samo za sebe, već se u korišćenju materijala koriste sva čula, iskustva deteta i nova saznanja, a osnova svega je samostalno dolaženje do rešenja putem pokušaja i kontrole greške. Vaspitač je tu da ponudi materijale i da pomogne detetu da u radu sa materijalom ne odustaje već ga motiviše da ponovo pokuša. Često, gledajući stariju decu, mlađa deca se stimulišu da i ona pokušaju, a stariji time utvrđuju samopouzdanje, društvenost i osećaj zadovoljstva od naučenog i pomoći svom drugu.

Glavni cilj svih aktivnosti je pomoći prirodan razvoj deteta. Osnovni oblik učenja je sa Montesori materijalima. Montesori materijali su podeljeni u sledeće celine: praktični materijal, jezički materijal, matematički materijal i kosmički materijal.

 

Praktični materijal

 

Oblast za vežbe praktičnog života obuhvata predmete za postavljanje stola, čišćenje i brisanje, zalivanje biljaka, pranje ruku i druge predmete prilagođene dečijoj ruci. Samostalno obavljanje aktivnosti u Montesori okruženju vrši se kroz sledeće vežbe praktičnog života: razvoj higijenskih navika, rukovanje priborom, postavljanje stola, sipanje hrane, vode i slično; vraćanje pribora, bacanje otpadaka u kantu, zalivanje cveća, brisanje prašine i slično; sticanje navika da se nekome obrati za dozvolu da nešto koristi ili uzme, pozdravljanje, zahvaljivanje, izvinjenje – što predstavlja kulturne navike i navike komunikacije. Samostalnost se razvija s ciljem da deca postanu jaka i slobodna, jer sve što mogu samostalno da obave utiče na njihovo samopouzdanje, razvija samostalnost i veru u sebe, a čim neko može da bude samostalan on je jak i slobodan.

 

Jezički materijal

 

Pomoću jezičkih Montesori materijala se podstiče razvoj govora i bogaćenje rečnika. Jezik se usvaja kroz svakodnevne aktivnosti, u prirodnim situacijama, što omogućava razvoj funkcionalnog jezika. Dete se podstiče da ponavlja reči, da imenuje predmete, a od druge godine da sklapa jednostavne rečenice i izražava svoje misli i potrebe. Jezik, crtanje, slikanje, pisanje, korišćenje materijala za vežbanje krivih i pravih linija, priprema ruku za pisanje i uvežbava preciznost i volju. Koristeći Montesori jezičke materijale kod deteta se razvija fina motorika, voljno vođenje pokreta, razvija se sposobnost analize i sinteze, odnosno sposobnost rasčlanjivanja glasova u rečima, što znači da se dete priprema za početnu fazu pisanja i čitanja.

 

Matematički materijal

 

Koristeći Montesori materijale iz oblasti matematike dete ima priliku da apstraktne matematičke pojmove doživi na veoma konkretan način, što čini osnovu za uspešno savladavanje matematike u kasnijem periodu. Kroz rad sa matematičkim materijalima dete ima priliku da shvati pojam količine povezivanjem iste sa simbolima.

 

Kosmički materijal

 

Oblast kosmičkog obrazovanja obuhvata osnove prirodnih grupa nauka. Ovi materijali omogućavaju detetu da svet upoznaje u svoj svojoj kompletnosti. Dete upoznaje i posmatra prirodne pojave i događaje. Razume povezanost pojava i događaja. Shvata da jedan događaj utiče na drugi događaj, da jedna pojava utiče na drugu pojavu, da je u prirodi sve povezano i da sve ima uzrok i posledicu. Kod dece se razvija ljubav i poštovanje prema drugim ljudima, lepo ponašanje i ophođenje prema okolini.

Vrtić se nalazi na adresi Boška Vujića 13 a broj telefona na kojem možete dobiti sve informacije je 060/75-65-422

 

U sklopu vrtića se nalazi i zabavni park i rođendaonica

 

Više na sajtu Školice



KOMENTARI

  1. majk kaže:

    Ovo zvuci odlicno, bas sam se pitao kad ce nesto slicno da dodje u Suboticu kao sto postoji i u drugim Evropskim gradovima. Mislim da je ovo odlican program za decu i za njihov buduci razvoj. Podrzavam!

     

  2. maya kaže:

    Kada ce malo sredstava da se odvoji i za vrtice gde idu deca obicnih radnika i koji kada stigne plata prvo odvoje da plate vrtic u kome jedva da ima jedna klackalica,ljuljaska i po koja lopta…???

OSTAVITE KOMENTAR