O pruzi do Budimpešte i Železnica se pita

Železnice Srbije su zainteresovane da sa kineskim partnerima modernizuju prugu od Beograda do Subotice na Koridoru 10, ali u skladu sa stavovima stručnih službi železnice, koji će biti poznati do kraja marta, izjavio je danas generalni direktor srpskih železnica Dragoljub Simonović.

 

“Odgovor na pitanje kakva nam pruga na ovom pravcu treba i za kolike brzine će biti osposobljena, ne sme da bude stvar politike. Modernizacija pruge Beograd – Subotica je isključivo stvar odluke struke i Železnica Srbije i Ministarstvo za saobraćaj o tome ne može odlučivati bez nas”, istakao je Simonović na sastanku sa ekonomsko-trgovinskim savetnikom ambasade Kine u Srbiji Džuom Lijangijem.

Železnice Srbije su, kako je navedeno u saopštenju, više nego zainteresovane za modernizaciju pruge Beograd-Subotica i dalje ka Budimpešti.

 

“Naš stav je da Koridor 10 ima apsolutni prioritet u razvojnim planovima srpskih železnica, a modernizacija njegovog severnog kraka ka Mađarskoj je zajednička potreba i interes i naše zemlje i ovog dela Evrope”, rekao je Simonović.

 

Nije dobro što se železnice tek sad i poslednje uključuju

 

On je istakao da nije dobro što se železnice tek sad i poslednje uključuju u razgovore sa kineskim partnerima o modernizaciji tog železničkog pravca i što su pregovori počeli mimo srpskih železnica.

 

“Ali, to je stvar odnosa Ministarstva za saobraćaj i Železnica Srbije”, kazao je Simonović dodajući da novo poslovodstvo u srpskim železnicama nije naviklo da tako ‘naopako’ radi.

 

Koridor 10 je, kako je rekao, kičma železničkog saobraćaja u Srbiji i do kraja marta će stručne službe Železnica Srbije pripremiti stav o modernizaciji pruge Beograd – Subotica, a posebno kada je reč o najoptimalnijim tehničkim elementima i potrebnim brzinama.

 

Prema Simonovićevim rečima, treba uskladiti modernizaciju čitave pruge Beograd – Subotica – Budimpešta, a Železnice Srbije spremne su da u realizaciji ovog projekta sarađuju sa Mađarskim železnicama, kako bi se na čitavoj međunarodnoj magistrali dobila najoptimalnija rešenja i brzine.

 

Sastanak poslovodstva Železnica Srbije i predstavnika kineske ambasade u našoj zemlji organizovan je nakon što je Ministarstvo za saobraćaj proteklih dana održalo sastanke sa kineskim partnerima i mađarskim ambasadorom o modernizaciji pruge Beograd-Budimpešta, bez uključivanja u razgovore srpskih železnica.

 

“Dobro je i pored svega da su ipak u razgovore konačno uključene i Srpske železnice, kako bi sa stručnog stanovišta rekli šta nam treba i za šta se zalažemo, kada je o ovom projektu reč”, naglasio je Simonović i istakao da je do sada bila predviđena modernizacija pruge Beograd-Subotica za brzinu 160 km/h, a da su geometrijske karakteristike ove trase 200 km/h.

 

Lijangi je istakao da se kreditna sredstva za finansiranje ovog projekta mogu obezbediti pod različitim uslovima na tri načina, od čega su dva uz državne garancije, a treći na komercijalnim principima.

 

Lijangi : Prvi konkretan korak kada krajem marta dobijemo stavove stručnih službi Železnica Srbije

 

On je naglasio da su kineski partneri zainteresovani da investiraju u ovaj projekat, da potrebna sredstva obezbede iz njihovih kreditnih aranžmana i da ga uspešno realizuju, ali da srpske i mađarske železnice treba da pokažu svoju zainteresovanost i potrebu za modernizacijom pruge Beograd – Budimpešta.

 

“Kada krajem marta dobijemo stavove stručnih službi Železnica Srbije biće to zapravo prvi konkretan korak u realizaciji čitavog posla, rekao je ekonomsko-trgovinski savetnik kineske ambasade u Srbiji.

 

Prema rečima pomoćnika ministra saobraćaja za železnički i intermodalni saobraćaj Dejana Lasice, očekuje se da uskoro Vlada Srbije svojim zaključkom imenuje radni tim sastavljen od predstavnika resornih ministarstava i železničkih uprava Srbije i Mađarske, koji će nastaviti razgovore o modernizaciji pruge Beograd – Subotica.

 

Lasica je podsetio i da je EU dala donaciju od 6,8 miliona evra za izradu projektne dokumentacije za prugu Beograd-Subotica, kao i da je projektnim zadatkom definisana brzina na ovoj magistrali od 160 km/h i da je tenderska procedura u toku, navedeno je u saopštenju železnice.

 

RTV



KOMENTARI

  1. vox populi kaže:

    U okviru sadašnje konstelacije političkih snaga i političkih odnosa, a u sveopštem trendu negativne selekcije “stručnih i odgovornih” na svim poljima, ima dosta osnova za skepsu. Ministarstvo saobraćaja (i naravno Mrka) su to pitanje potencirali iz političkih razloga. Simonovića rukovodi struka i ekonomski razlozi. U sukobu te dve polazne pozicije može svašta da bude.

    Politički motiv Mrke & menadžerije je zasnovan na temelju činjenice da Rumuni i Bugari, osim na Koridoru 4 (E79) putnom, intenzivno rade i na željezničkom koridoru. Sredstva su im lošija od naših, organizacija manje više kao naša, ali im je infrastruktura bolja.

    Simonović je već započeo niz vrlo dobrih i efikasnih poteza na ŽS i čovek se rukovodi prostom matematikom: kolika je propusna moć teretnih vozova na toj pruzi i koliko para to donosi. Iz tog ugla, brzine od 200-300 km/h je čista demagogija one druge (političke) struje. Putnički saobraćaj je irelevantan. Sa tog aspekta, dvokolosečna pruga za brzine do 160 km/h (eventualno do 200) bi preporodilo železnicu.

  2. jasso kaže:

    preposteni naprednjaci su govorili kad mi dodjemo na vlast,postavit cemo samo postene ljude na sva vazna mesta,kad sad opet ispada ono A GDE SAM TU JA,tako da je samo se desilo da sjasi kurta,a uzjase murta…

  3. Suboticanka kaže:

    Vec 20 godina pricamo o brzim prugama Srbije da bi danas IC voz milio od Novog Sada do Subotice oko 2,5 sati ako je sve po redu voznje a ako nije onda ko zna, mozda Mrka on je vec korenje pustio na zeleznici /CIP/ a vozovi sve prljaviji i sve sporiji. Mozda nasi unuci i docekaju procvat zeleznice.

OSTAVITE KOMENTAR