Boraveći poslednji put u Subotici, pre par dana zamenik generalnog direktora “Železnica Srbije” Predrag Janković, izjavio je da će to preduzeće uložiti 7 miliona evra u uređenje subotičke stanice.
.
Za 7 miliona evra se može mnogo toga uraditi, a šta se ima u planu, možemo samo da nagađamo. Očigledno da su na pojedinim delovima stanice potrebni krupniji zahvati kako bi putnicima i zaposlenima boravak u njoj bio ugodniji. Međutim, pošto je ona pod zaštitom Međuopštinskog zavoda za zaštitu spomenika kulture i pošto predstavlja kulturno blago kako grada tako i železnice, zahvati moraju biti u cilju njenog očuvanja.
.
.
Ovaj objekat je kao deo železničkog sistema oduvek predstavljao bitnu tačku u saobraćaju ovog dela Evrope što je ponekad pored dobrih imalo i loše strane. Kao ključna tačka u transportu željeznička stanica je često neposredno učestvovala u kreiranje izgleda grada, a njeno osvajanje u ratnim periodima označava i osvajanje celog grada.
Pored stanice, najavljena je i obnova pruge između Subotice i Segedina u dužini od 40 kilometara izgrađene 1885. godine kojom trenutno saobraća šinobus, kao i pruge između Subotice i Baje u dužini od 60 kilometara.
Bilo bi lepo kad bi se nesto malo poboljsalo stanje i izgled.
Podrzavam!!!
A tice se i pruge…juzne ili tuzne i nase Severne…!!!
Kako se bliže izbori obećanja pljušte kao kiša, a i sezona lova je valjda u toku. Ako bilo šta budu radili neka prvo urede perone da se ne penjemo u vagone kao, nedaj bože majmuni. Neznam dali još ima mnogo ovakvih stanica, ali zaista za starije je pravo planinarenje ući i sići sa voza. U svakom slučaju vreme koje dolazi pokazaće ozbiljnost ovakvih i sličnih obećenja.
Postoji detaljan plan finansiranja i obaveza Srbije da do 2020.g. završi dva nova elektrificirana koloseka od Kelebije do Bugarske i Makedonske granice. Sredstva su obezbeđena za ovaj koridor X i iznose 2,5 Milijardi Eura pa prema tome verovatno ovih 7 miliona Eura ide u sanaciju i renoviranje pratećih objekata železničke stanice. Za nas je problem što je Srbija od 2006. g izgradila samo jedan most na V. moravi i deonicu od 10 km a preostaje jos preko 800 km da zavrse
Najjace mi je ovo kad stavite upitnik na naslov… Kao niste sigurni u vasu informaciju ili sta???
koliko lupeta ova dasHHa pa to je neverovatno
” … potrebni krupniji zahvati kako bi putnicima i zaposlenima boravak u njoj bio ugodniji…”
Pa znate li gospodo da na toj železnici ima više zaposlenih nego putnika?
Ukupna ulaganja u transport
Zadnji adaptacija stanice je bilo 1942 godine, kada su nas komsije okupirali, bas je bio dobar okupator,hihi…