Obnovom međunarodne pruge vozom do Segedina za pola sata

Priprema se teren za obnovu međunarodne železničke pruge Subotica – Segedin, a već početkom iduće godine moguće je da će se raspisati javna nabavka za ovu investiciju. Ugovor sa izvođačem i o finansiranju mogao bi biti potpisan krajem februara.


Zamenik gradonačelnika Subotice i doskorašnji državni sekretar u Ministarstvu građevinarstva, infrastrukture i saobraćaja Imre Kern potvrđuje da su pojedinosti za ubrzavanje aktivnosti za rekonstrukciju ove pruge u ponedeljak u Beogradu dogovorili mađarski ministar za inovacije Laslo Palkovič i srpski ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović.

Dužina pruge Subotica – Segedin je oko 40 kilometara, od čega je na našoj strani oko 27 kilometara i to je jedan od prioritetnih projekata predviđen Okvirnim sporazumom o ekonomskoj i tehničkoj saradnji vlada Mađarske i Srbije u oblasti infrastrukturnih projekata.

Procenjuje se da je ulaganje u obnovu na deonici pruge Subotica -Segedin u Srbiji vredno 60 do 70 miliona dinara. Imre Kern je izjavio da bi na na železničkoj pruzi Subotica-Segedin, između ostalog, trebalo obnoviti pragove i promeniti šine, a takođe obezbediti i da na trasi pruge funkcioniše sistem upozoravanja i bezbednosti u skladu sa evropskim standardima.

Planirani su i drugi radovi na modernizaciji ovog železničkog pravca, pa je tako na železničkim stanicama predviđena izrada podzemnih prolaza ispod koloseka. Najavljuje se da će se nakon obnove pruge vozovi na ovoj trasi kretati brzinom od 160 kilometara na sat, pa će se od Subotice do Segedina stizati samo za pola sata, ukoliko bi se na odgovarajući način rešilo pitanje pasoške kontrole na granici.

Na razgovorima koje su vodili ministri čula se i rečenica da i predsednik države Aleksandar Vučić u potpunosti podržava ovaj projekat. Smatramo da je to važno jer za nas je od ključne važnosti da se ovaj projekat što pre ostvari, jer je to s jedne strane interes nas građana koji ovde živimo, kaže Kern.

Prema rečima Kerna, sa druge strane, to je jedini način da se obezbedi železnička veza između Mađarske i Srbije u onom trenutku kada počnu radovi na trasi pruge Beograd-Budimpešta, između Kelebije i Kiškunhalaša na mađarskoj strani, što se očekuje krajem 2022. godine.

Do tada bi ovaj projekat trebao da bude ostvaren. Prema raspoloživim informacijama postoji i takva grupa koja ovo ume da ostvari, rekao je Imre Kern.

Vozovi ra relaciji Subotica – Segedin već godinama ne saobraćaju, a dok saobraćaj nije ukinut išli su brzinom od 20 kilometara na sat, pa su razdaljinu između dva najveća grada u ovom regionu prevaljivali za dva sata. Obnova pruge za dva grada, ali i za žitelje pograničnih mesta Palić, Bački Vinogradi i Horgoš, ima veliki značaj.


Izvor: Dnevnik.rs



KOMENTARI

  1. Miki kaže:

    160 kmh??? ma ne s3rite……..

  2. Croat kaže:

    A sta bi sa onom nekom pricom o produzenoj tramvajskoj liniji Segedina il sta vec?

  3. Indijanac kaže:

    @Croat
    Od te price su odustali, jer tramvaj ide samo max. brzinom od 60 km/h, znaci on je tamo je za 40 minuta, a ovaj supervoz pici 160 km/h. Ipak je voz brzi, bolji, napredniji. On stize, kako oni barem kazu, u Segedin za pola sata, ipak je to usteda u vremenu od 10 minuta, a neki kazu: “vreme je novac”.
    Mada znam, ova moja matematika je i netacna i cudnovata.

  4. Meraklija63 kaže:

    Vi niste normalni ili cekate da pocnu da ispadaju cisterne na pruzi Nis-Dimitrovgrad (Prosek-Dolac) 16km pa da pocnete da radite na tom delu pruge uzmite se u pamet !!!!

OSTAVITE KOMENTAR