Od oktobra kreće putnički saobraćaj Subotica – Segedin

Samo 35 minuta između dva grada…

 

voz-26.08

 

Pruga dužine 26,63 kilometra, postavljena još davne 1885, biće jedna od najmodernijih elektrifikovanig evropskih železničkih deonica….

 

„Pruga Subotica – Segedin je izgrađena i od oktobra se kreće sa putničkim saobraćajem, a u naredne dve godine radiće se zajednički pregled putnika na stanici. Od 2025. godine imaćemo zajednički granični prelaz u Segedinu“, najavio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.

Teretni saobraćaj između dva bratska grada krenuo je prošlog avgusta, a sada se s nestrpljenjem očekuje i polazak putničkog voza. Železničke stanice na Paliću, Bačkim Vinogradima i Horgošu su u potpunosti obnovljene i u njima su montirani svi neophodni uređaji koji obezbeđuju funkcionisanje železničkog saobraćaja. Na Paliću i Horgošu su izgrađeni pešački pothodnici – podzemni prolazi, a za osobe sa teškoćama u kretanju postoji i lift. Izgrađene su i dve nove železničke stanice, jedna kod Javnog skladišta u Subotici, a druga u Hajdukovu, tako da će sa srpske strane trase voz stajati na pet mesta.

Između Subotice i Horgoša izgrađeno je ukupno 13 železničkih prelaza, svaki je opremljen najmodernijom svetlosnom signalizacijom i automatskom rampom. Ova oprema postavljena je čak i na ukrštanjima pruge sa zemljanim putevima. Pruga se iz Subotice i Horgoša preko državne granice, nastavlja na mađarskoj teritoriji u dužini od 12,6 kilometara do Segedina.

Teretni vozovi na jednoj od najmodernijih pruga u Srbiji, u koju je sa srpske strane uloženo više od 85 miliona evra, saobraćaju brzinom od 100 kilometara na sat, dok će putnički ići i do 120 kilometara na sat. Putovanje između dva grada trajaće nešto više od pola sata.

Predloženo je devet parova polazaka – u tri ujutru, jedan pre podne, jedan po podne, dva predveče i uveče još dva para. To bi i te kako značilo meštanima pograničnih mesta koji svakodnevno prelaze državnu među da bi išli u školu ili na posao.

Ono što je potrebno jeste da se uspostavi sistem carinske i pasoške kontrole između dve države, što je duga i ozbiljna procedura. Težnje su da se pasoška kontrola odvija bez zaustavljanja voza i izlaska putnika, na jednom mestu, u Segedinu. Jer je, složićemo se, nonsens da putovanje traje 35 minuta, a da putnici u Horgošu, sve sa stvarima izlaze i uzlaze iz voza i čekaju na kontrolu.

Počelo posle Orbanove posete

„Modernizacija pruge Subotica – Horgoš“ počela je 18. oktobra 2021. godine u Horgošu, u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića i premijera Mađarske. Tada je ovaj projekat predstavljen kao simbol prijateljstva dve susedne zemlje, ali i prethodnica drugog, još većeg projekta izgradnje brze pruge između Beograda i Budimpešte, čija je realizacija, takođe, u punom jeku.

 

 

b92.net



KOMENTARI

  1. Lord Sidni kaže:

    Ja ne mogu da virujem ispunio mi se san, moraću se uštinit..Konačno ću moć otić u Segedin da mi gujca vidi puta.. Da popijem fantu od višanja…to Bogami nema kod nas!

  2. facebook kaže:

    Prvo rezultat molim, pa posle moze qrcenje, nikako obrnuto

  3. Asd kaže:

    Hahaha. Postoji lift koji NIKADA nije radio

  4. Prozivka kaže:

    Svaka cast ljudi. Odlicno obavljen posao!

  5. Stojan kaže:

    Molim ozbiljnost komentarisanja ja ne volim ovu vlast ali ni laž da je dobro što se železnica vraća dobro je da se gradi infrastruktura gradi se da opet tutnje kamioni tutnje tutnje daj bože nešto se dešava možda će sem duga deci nešto i ostati.

  6. КЕРЧАНИН kaže:

    Све је коректно осим тих парова полазака, зар није боља идеја да возови саобраћају равномерно, типа на сваких сат-сат и по-два и онда кад је шпиц да имамо пар? Јер овако су прилично исцепкани поласци.

  7. Subotičanin kaže:

    A na kojoj stanici u Subotici mogu da uđem u voz? Ova radi uopšte?

  8. Branko Vujicic kaže:

    Dobro je hvala Pastoru konacno idemo iz kamenog doba

  9. Olimp kaže:

    Sta ce biti kada taksisti i policija utovare narouzane emigrante u ove vozove da putuju u madjarsku?

  10. Verocell kaže:

    Ovo navedeno iznosi 7 vozova u jednom pravcu, a ne 9.

  11. Reket kaže:

    Da li će se u tom vozu plaćati reket na mađarskoj granici.
    Kad ulazimo u Srbiju i izlazimo iz Srbije u autobusu se skuplja po 5 eura.

  12. adkersu kaže:

    Komentar ispod slike je netačan. Pruga Subotica-Segedin, pa prema tome i ta deonica od 26,26 km postoji od 1869. godine, a da je jedna od najmodernijih elektrifikovanih evropskih železničkih deonica to može da poveruje samo neko ko u životu nije video evropske železnice.

  13. Idem vozom ne busom kaže:

    Braca rusi su to uradili.
    Da nema eu sranja vec bi odavno isli u szeged.
    Ajd sad da idemo.
    To sad veza za budimpestu.
    Jos kad bude bgd.sub. brzi voz bice ekstra.napokon.

  14. mozakss kaže:

    Radujmo se sto krece voz,a ne samo negativno razmisljati..
    Losem sve smeta..

  15. Konacno kaže:

    Konacno bez auta do Segedina! A posle dalje vozom do Budimpeste itd!

  16. Anonimni kaže:

    Kk mi no CT see my

  17. Nepoznata kaže:

    Namerno je izostavljeno koje godine? Nekako mi ne deluje da će za mesec dana sve biti završeno.. daj Bože da grešim!

OSTAVITE KOMENTAR

54 + = 57

IMPORTANT! To be able to proceed, you need to solve the following simple math (so we know that you are a human) :-)

What is 15 + 3 ?
Please leave these two fields as-is: