Od Javnog preduzeća „Suboticatrans“, koje baštini tradiciju javnog prevoza Subotičana dužu od jednog veka, nakon javno-privatnog partnerstva s elementima koncesije sa Trans-Jugom iz Obrenovca, neće ostati gotovo – ništa.
Tačnije, prema planu poslovanja za ovu godinu koji je usvojilo Gradsko veće i uputilo Skupštini grada na davanje saglasnosti, do kraja godine će u preduzeću ostati dvoje zaposlenih, od čega je jedno – direktor.
Preduzeće je svoj ovogodišnji plan baziralo na obavljanju osnovne delatnosti zaključno sa prvim kvartalom ove godine, nakon čega sledi ono što provejava u više pasusa pomenutog plana – statusna promena.
Što se radnika tiče, a ima ih više od 300, oni mogu da se nadaju otpremninama. U programu poslovanja se ne navodi za koji broj zaposlenih i u kom iznosu. Posebnim programom korišćenja budžetskih sredstava, koji je takođe usvojilo Gradsko veće, opredeljeno je 15 miliona dinara za isplatu solidarne pomoći.
Planira se rasprodaja i rashod voznog parka. Više od 100 miliona dinara prihoda planirano je od prodaje, a 31,5 miliona dinara od zakupa 10 autobusa i dela postojeće opreme preduzeća.
„Planira se isplata otpremnina zaposlenih na osnovu programa rešavanja viška zaposlenih, a u skladu sa Ugovorom o JPP sa elementima koncesije za poveravanje obavljanja komunalne delatnosti javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika na teritoriji Grada Subotica i statusnim promena koje će nastati. Na osnovu Ugovora, planira se na kraju 2025. godine da će preduzeće imati 2 zaposlenih zajedno sa direktorom“ – navedeno je u planu.
Radnici koji ostaju bez posla u Subotica-transu novi mogu da očekuju kod novog javnog prevoznika u gradu, preduzeća Trans-Jug iz Obrenovca, koji je izabran na tenderu za pomenuto javno-privatno partnerstvo.
Koncesionim aktom je procenjeno da je za javni prevoz potrebno gotovo upola manje radnika od onog broja koje Subotica-trans sada zapošljava: 158, od čega 115 vozača.
Gradsko veće je na istoj sednici usvojilo i predlog ugovora sa ovim prevoznikom, o kojem će se takođe izjasniti Skupština grada na narednoj sednici. Procenjuje se da je vrednost ove koncesije na 15 godina veća od 15 milijardi dinara, gde će razlika između ove cifre i ostvarenih prihoda od naplate karata biti nadomeštena iz budžeta.
Trans-Jug preuzima od Subotica-transa javni gradski i prigradski prevoz. Predmet ugovora nisu međugradski, međunarodni i ugovoreni prevoz, kao i Turistička agencija.
Ostaje bez odgovora, bar do skupštinskog zasedanja, pitanje da li će i ko preuzeti ove linije. Gde su, posebno za manjine, važne autobuske veze sa Horgošem, Kanjižom, Novim Kneževcem, Malim Pijacama, Oromom…
S tim u vezi, septembra prošle godine ukinuta je međunarodna linija do susednog Segedina u Mađarskoj.
Subotica-trans je osnovan davne 1897. godine. U sadašnjem obliku postoji od 1945. godine.
Od 2020. zaključno sa 2022. godinom akumuliralo je gubitak veći od 200 miliona dinara, dok je 2023. i 2024. ostvarena dobit od skoro 16 miliona dinara. Uz stotine i stotine miliona dinara subvencija iz gradskog budžeta.
Izvor: RTV (Boris Šuman)
KOMENTARI
OSTAVITE KOMENTAR
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali.
Palac gore za tekst, palac dole za Skupštinu grada. Prodali apoteke, Su trans, možda su već prodali i od svakog građanina po jedan bubreg ali to ne znamo. Zato je važno podržati studente i stati ovom ludilu na kraj, izađite na skupove podrške!
Prodali: Prvu kasarnu i kvantašku pijacu a sada se spremaju da prodaju javna parkirališta da na njima investitor gradi individualne garaže.
Možda ovoga ima i u drugim gradovima ali mi se čini da su ovi ovde u Subotici u stanju i kliker pokvariti koji su prethodno nekako opljačkali. Hej, njima su u ovakvim vremenima i sa ovakvim zahtevima tržišta propali dobro uhodani lanac apoteka i prevoznik! Jasno je da se radi o nameštanju poslova ali ovi bi bez problema uništili i lanac kladionica da ga poseduju.
A najbolje od svega je da se nekom privatniku, uz svo reketiranje i finansiranje stranke, sasvim normalno isplati nešto što je grad potpuno nesposoban da održava. Znam da u Gradskoj kući obitava gomila političara i prilepaka kojima, ako smo iskreni, po prirodi posla i ličnosti stvarni svet baš i ne leži ali mi je neverovatno da su baš toliki pajseri.
Sns ce biti zapamcen izmedjuostalog
Po dovodjenju apoteka pred stecaj a onda prodajom istih za kikiriki
Isti recept za Subotica trans, stim da imaju “ obecanja“ ali ne I u ugovoru da ce koncesionar zadrzati linije,mislim majke mi .
izgradili akva park za skoro 2 miliona eur da bi ga izdavali za 2000eur mesecno.Eto za 100 godina taman nam se vrati ta investicija.
napravili beskorisni spomenik pred jadranom I spremaju se za mega projekat,kruzni tok kod majsanskog most. Gerentoloski I ostali kriminal sad vec da ne nabrajamo. Belgijski kralj Leopold drugi bi nam bio melem u odnosu na vuciceve mafijase. A samo zato sto nemamo kicmu…