Od Subotice do Novog Sada 200 na sat

Generalni direktori “Željeznica Srbije” i Mađarskih državnih želejznica Dragoljub Simonović i Ilona David, dogovorili su juče u Segedinu zajednički nastup i strateško partnerstvo u modernizaciji pruge Beograd-Budimpešta koja će biti finansirana kineskim kreditom.

 

 

"Vreme putovanja vozovima između Beograda i Budimpešte biće skraćeno sa sadašnjih osam na svega dva do tri sata. Da bismo to postigli biće neophodna investicija od oko milijardu i po evra, od čega samo za trasu pruge kroz Srbiju oko 870 miliona evra", rekao je generalni direktori Železnica Srbije Dragoljub Simonović.

 

On je rekao Tanjugu da će se vozovi na toj pruzi kroz Srbiju kretati brzinama od 160 kilometara na čas, kao i da bi vozovi mogli na deonici od Novog Sada do Subotice da idu oko 200 kilometara na čas. 

S obzirom da su Kinezi poznati po gradnji brzih pruga, procenjuje se da bi i deo kroz Srbiju, od Beograda do mađarske granice, mogli da završe za godinu dana, od početka radova. 

 

Čelnici dve železničke uprave saglasili su se da je obostrani interes da se modernizacija ove pruge realizuje što brže, kako bi se smanjilo vreme putovanja vozovima između dva glavna grada, a putnicima i privrednicima ponudio brz, kvalitetan i jeftiniji transport. Imajući u vidu sve očekivane efekte od modernizacije ove pruge, ona za srpske železnice predstavlja prioritetan projekat i već je započeta priprema neophodne dokumentacije, kazao je Simonović. 

vozovi-zeleznica-ruski-voz

Ovim projektom predviđen je remont te pruge, a Saobraćajni institut CIP radiće pojedinačnu projektnu dokumentaciju po fazama. Pruga Beograd-Subotica građena je od 1882. do 1884. godine, a poslednji remont urađen je 1980. odnosno pre punih 33 godine. Samo je 2005. godine iz kredita Evropske investicione banke remontovano 14 kilometara pruge Čortanovci – Petrovaradin. 

 

Pruga je jednokolosečna, elektrificirana, ukupne dužine oko 149 kilometara. Sada je prosečna brzina vozova na pruzi Beograd – Subotica oko 70 kilometar na sat, ali je zbog stanja infrastrukture na više mesta uvedena lagana vožnja između 20 i 50 kilometara na sat. 

Zbog ovakvog stanja železničke infrastrukture danas vozovi u putničkom saobraćaju putuju između Beograda i Subotice između tri i po i četiri sata, dok teretne kompozicije saobraćaju nešto duže od sedam sati. 

 

Prosečno dnevno ovom prugom danas saobraća oko 50 putničkih i 70 teretnih vozova. Ovaj projekat prvi je na listi prioriteta kada je reč o železničkom saobraćaju u Master planu za saobraćajnu infrastrukturu u Srbiji 2010-2027. godine, koji je usvojio Nacionalni savet za infrastrukturu, saopštile su železnice.

 



KOMENTARI

  1. adkersu kaže:

    Vreme putovanja vozovima između Beograda i Budimpešte biće skraćeno na svega dva do tri sata. Vrlo precizno. Šta zna dete šta je sat vremena…

  2. dasHHa kaže:

    Ajd sad malo pojasnjenja.

    Madjarske Zeleznice prioitetno insistiraju na gradnji obilaznice "V0" oko Budimpeste u duzini od 117 km,deonica Cegled – Tatabanya.Cvor cegled je vazan Madjarima jer se tu racvaju koridori prema Ukrajini,Rumuniji i Srbiji a uz gradnju obilaznice smanjio bi se teretni saobracaj koji prolazi kroz Budimpestu(usko grlo).Kako je i Obilaznica ''V0" ponudjena Kinezima a koji su 90% odustali od finansiranja najjeftinije resenje za izmestanje dela tranzita robnog saobracaja je na koridoru Szeged-Baja. Putem EU fondova gradi se/rehabilituje za brzine 160km/h deonice prema Rumuniji,Ukrajini i Sloveniji.Interes je Madjara,putem kineskog aranzmana,rehabilitovat koridor do Segedina u prvoj fazi,a potom ostvarit vezu sa Bajom,preko Subotice kako bi se tranzit iz Ukrajine i Rumunije na pravcu za jug i jugozapad preacio na ovaj koridor.Ovime gradnja i finansiranje"V0" ostaje kao jedini veliki projekat koji finansia "MAV".

    Suboticki cvor ce puno profitirati ako se sve ovo realizuje 100%,posle140 godina od kako su prvi pragovi postavljeni,dobi ce 3 koridora(istok,jug i zapad) potpuno rekonstruisana i elektrificirana za v=160.

    Sto se tice K10 koridora na njemu je danas 90% robnog transporta a putnicki je vecim delom samo tranzitni jer Madjari nemaju lokalni jaki saobracaj na ovom koridoru.Upravo je to jedan od razloga zasto ce Kinezi finansirati deonicu Cegled – Szeged.

     

  3. Petar.SU kaže:

    Dajjjjj.. Bozeeee.. 😀

  4. Bane SU kaže:

    To bi značilo da smo u NS za manje od sat vremena. U tom slučaju bi svi Subotičani koji rade u NS putovali svakodnevno i zarađeni novac bi trošili u svom gradu što bi umnogome poboljšalo kvalitet života u SU.

    DAJ BOŽE DA BUDE TAKO!!!

OSTAVITE KOMENTAR