Placeve pored auto puta više niko ne kupuje

Dok su investitori 2002. i 2003. godine bili spremni da plate i milion evra za građevinsko zemljište pored autoputa, danas je situacija sasvim drugačija. Potražnja je toliko mala za tu vrstu nekretnina, da se slobodno može reći da je i nema.

 

Razlozi za izostanak interesovanja za kupovinu atraktivnih placeva leže i u mogućnosti da se građevinsko zemljište dobije bez naknade, a investitori zauzvrat zaposle određeni broj radnika iz konkretne opštine, zatim u dugim procedurama za dobijanje građevinske dozvole, problemu konverzije prava korišćenja u pravo svojine, jer je još uvek država vlasnik dela građevinskog zemljišta. Oni placevi koji su uz autoput i u takozvanom putnom pojasu, u nadležnosti su javnog preduzeća za puteve i tu se investitori lakše dogovaraju, međutim, malo ih je ili ih nema.

Placevi uz autoputeve na kojima bi se gradili uslužni objekti nekada su plaćani od 100 do 150 evra kvadrat pa su neki dosezali cenu i do milion evra, u zavisnosti od veličine. Oni koji nisu prodali takve placeve danas ne mogu ni približno računati na nekadašnju cenu, jedino ih mogu ponuditi kao poljoprivredno zemljište, i to po jedan do 1,5 evro kvadrat, pa se tako za parcelu od hektara može dobiti od 10.000 evra do 15.000 evra – u zavisnosti od kvaliteta zemlje: ona u Bačkoj i Sremu je skuplja, a u Banatu jeftinija.

 

Akcenat s investitora koji bi kupili zemljište uz autoput i nešto gradili je prebačen na kupce koji kupuju poljoprivredno zemljište. Razlog za to je dvostruk: očekuje se da će se to jeftino kupljeno zemljište jednog dana preprodati skuplje strancima, a drugo, Vojvodina se očito okreće svojoj primarnoj delatnosti, poljoprivredi, u kojoj mnoge kompanije vide budućnost. Očito da su mnogi odlučili da doslovno slede izreku da zemlja treba da se kupuje jer se više ne  proizvodi.



KOMENTARI

  1. tomislav matkovic kaže:

    placeve su i kupovali domaci mesetari, samo da bi ih preprodali strancima. niko nije ni imao nameru da nesto radi (ili mozda nisu imali ni znanja…)
    sad kad stranaca nema ni za lek, e sad moze da se sadi secerna repa pored autoputa… 

  2. freelancer kaže:

    Upravo tako. Mešetarenje. Ono je i danas zastupljeno u okolini Novog Sada, a posebno na prilazu Beogradu. Interesantno je da je sprega “mešetari-vlast” odlično funkcionisala pa su se kupovala zemljišta u zabitima, jer se “provalila” trasa buduće saobraćajnice (primer zemljišta na levoj obali Dunava u nastavku mosta Zemun – Borča).

    Ono što zabrinjava (ne to što će mešetari biti na debelom gubitku) jeste sve manja zainteresovanost ulagača. Po meni, tri su odlučujuća faktora: prvi, možda ne toliko značajan, ali svakako bitan, promena političke strukture u vlasti, latentna opasnost od povratka u devedesete (ekonomski, a i po političkoj retorici). Drugi, realna recesija koja je u punom zamahu i ne vidi joj se kraj (pri čemi izuzimam samo JEDNU evropsku zemlju – Nemačku) pa je shodno tome i ekonomska ekspanzija i strano investiranje vrlo upitno i… Treće, Koridor 4 ili trasa puta E79 (European route 79), koja počinje u Miškolcu u Madjarskoj i vodi preko Rumunije i Bugarske do Soluna, uskoro bi mogla da bude stavljena u funkciju završetkom mosta Kalafat – Vidin na Dunavu. Ova ruta će produžiti put u odnosu na E75 (Koridor 10) za svega par stotina kilometara, ali će istovremeno i doneti vrlo značajne uštede zemljama EU. Prvo od bitne i velike naknade za putarinu stranim špediterima kroz Srbiju, a potom i od odsustva carinskih i graničnih zadržavanja, budući da su na celo trasi (kombinovano) E75+E79 sve zemlje članice EU.

    Prema tome, značaj puta E79 je u rapidnom opadanju, posebno u svetlu činjenice da Srbija (a time i Vojvodina) neće postati članiva EU još najmanje deceniju, a moguće i više…

    Dobra je konstatacija Lanskog, da ljudi (ovde barem) sve više uvidjaju da zemlja pre svega služi OBRADI, poljoprivredi, a ne trgovanju. Jer, realno, ako nas poljoprivreda ne izvuče (Vojvodinu, pre svega) nikakva “šrafciger” industrija tu neće pomoći…

  3. freelancer kaže:

    Ispravka… značaj puta E75 je u rapidnom opadanju…

  4. tomislav matkovic kaže:

    sreca srbije je jos uvek u tome da ni rumuni nisu prvaci sveta u gradnji puteva!
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/37/Romania-drumuri.svg

    jos uvek su oni daleko od gotovog koridora.
    barem jos  5-6 godina minimum.
    ali nece se ni kod nas za to vreme uraditi e75…
     

  5. Zinik kaže:

    pa zasto da neko kupuje kada je sve sredjeno da se “stvore” placevi u centru grada!?

     

    samo jos malo mira i spokoja i svi ce zaboraviti “smrtovnice” i bake i deke, pa idemo dalje …

  6. stormwatch kaže:

    Jos jedna ispravka, E75 je potpuno izgubio svoj znacaj.

  7. freelancer kaže:

    Ok. ‘ajmo malo exluzive…

    @ stormwatch, malo “priloga” za tvoju teoriju, @ tomislav matković…

    Ovo nećete pronaći kod NAS u medijima, a teško i na domaćim sajtovima i forumima. EMBARGO!

    Elem, ideja o Koridoru 4 postoji odavno, ali je njena aktuelizacija došla do izražaja za vreme vlade Vojislava Koštunice. Osim što nije postojao most na Dunavu kod Kalafata, veći deo trase nije pun profil auto puta. Medjutim, ulaskom Rumunije i Bugarske u članstvo EU, taj detalj nije od PRIMARNOG značaja. Kada su evropljani videli kako ih Srbija zavrće po pitanju ulaganja i kako se NAMENSKA sredstva i donacije troše za bahanalije i izdržavanje pajsera na vlasti, ODLUČENO je forsiranje mosta i gradnja druge trake auto puta E79. Iz dva razloga: zapadni analitičari su ZNALI da će pre ili kasnije u Srbiji doći do promene vlasti. Održanje “žutih” i bratije (uglavnom nesložne i pod uticajem ucena sitnih stranaka) na vlasti, bilo je održivo SAMO uz pomoć diktature. Što je BoTa i pokušao. I izgubio. To isto će i ovi sada uraditi. Drugi razlog je članstvo Ro i BG u Uniji. Izračunali su, trošak za gorivo (u oba pravca), zbog produžene kilometraže je MANJI od troškova putarine i STAJANJA kamiona na granici (Horgoš i Dimitrovgrad), koje zna da traje od jednog do tri dana (u oba pravca). Većim delom trase E79 nema putarine, a profil puta je kao naš put 1. reda (poluautoput) i na zanemarljivim deonicama magistralni, poput Subotica – B. Topola. Jedini problem su bile bande presretača u Rumuniji, ali i to su rešili pa je tako sada veći i REKET koji uzimaju naši “organi” nego šteta od “presretača” u Rumuniji. A o tome KADA će biti završene deonice Niš – Dimitrovgrad i Predejane – Kumanovo, glupo je uopšte pričati. Medjutim, kada se nešto gradi i to UBRZANO, a to nešto treba da te ZAOBIDJE, našim pajserima nije poslužilo kao alarm! Oni i dalje žive u svom svetu.

    E sad ono što ne znate! I vazdušni saobraćaj više ne ide glavnim koridorom preko Srbije. “Vazdušna kapija” Evrope je bila upravo iznad naših glava. Belelo se od tragova gustog avionskog saobraćaja. E sada toga više nema. Samo NEOPHODNI letovi idu preko Srbije. Svi ostali idu rumunskom stranom do Arada pa malo “zavrću” ka Madjarskoj. Zašto? Hehe, pa KO naplaćuje prelete? privatna firma. KOGA finansira ta privatna firma? KO je šef te službe? Psihopata kome je nešto zinulo, a po nalogu… zna se već koga. Preleti se BASNOSLOVNO naplaćuju preko Srbije. Uostalom, na sledećem linku se to može i PRAKTIČNO videti: (striming letova saobraćajne avijacije u realnom vremenu)

    http://www.flightradar24.com/

    I..? Da zaključim. Od svega, ostao je još jedino Dunav, kome ne mogu pronaći alternativni pravac i nešto malo železnice, ali je i ONA na izdisaju. Pitajte malo mašinovodje, KOJOM brzinom idu teretnjaci i tzv. šatl vozovi. Sve jasno. Stvar je u tome da je situacija veoma OZBILJNA, ali kao da se to nikoga ne tiče.

    Kada se rasproda i ovo malo što je ostalo, kada proizvodnje nema, zaposlenih nema, IZ ČEGA će se puniti budžet? A pare nisu problem, PARA NEMA! 😀

  8. dasHHa kaže:

    Dobro si objasnio Freelancer,bravo!

    Vojvodina moze jedino iskoristiti pravac istok-zapad jer sever jug(K10) je krepao prosle godine.

    BTW putni Koridor IV ce biti zavrsen kad je trebao biti zavrsen i koridor X , 1.1.2015.Zeleznicki koridor IV ipak treba vise vremena jer tek je rekonstruisana deonica u madjarskoj do rumunske granice(v=160km/h).

    Ako se pogleda lista prioritetnih projekata u EU (2007-2013) a to su posebno za nas zanimljivi PP07 (putni K4),PP22 (zeleznicki K4) i PP29 (jadransko-jonski) jasno se vidi da ce Srbija ostati izolovana od svih vrsta saobracaja preko njene teritorije.

  9. Vox kaže:

    freelancer:

    Ok. ‘ajmo malo exluzive…

     

    @ stormwatch, malo „priloga“ za tvoju teoriju, @ tomislav matković…

     

    Ovo nećete pronaći kod NAS u medijima, a teško i na domaćim sajtovima i forumima. EMBARGO!

     

    Elem, ideja o Koridoru 4 postoji odavno, ali je njena aktuelizacija došla do izražaja za vreme vlade Vojislava Koštunice. Osim što nije postojao most na Dunavu kod Kalafata, veći deo trase nije pun profil auto puta. Medjutim, ulaskom Rumunije i Bugarske u članstvo EU, taj detalj nije od PRIMARNOG značaja. Kada su evropljani videli kako ih Srbija zavrće po pitanju ulaganja i kako se NAMENSKA sredstva i donacije troše za bahanalije i izdržavanje pajsera na vlasti, ODLUČENO je forsiranje mosta i gradnja druge trake auto puta E79. Iz dva razloga: zapadni analitičari su ZNALI da će pre ili kasnije u Srbiji doći do promene vlasti. Održanje „žutih“ i bratije (uglavnom nesložne i pod uticajem ucena sitnih stranaka) na vlasti, bilo je održivo SAMO uz pomoć diktature. Što je BoTa i pokušao. I izgubio. To isto će i ovi sada uraditi. Drugi razlog je članstvo Ro i BG u Uniji. Izračunali su, trošak za gorivo (u oba pravca), zbog produžene kilometraže je MANJI od troškova putarine i STAJANJA kamiona na granici (Horgoš i Dimitrovgrad), koje zna da traje od jednog do tri dana (u oba pravca). Većim delom trase E79 nema putarine, a profil puta je kao naš put 1. reda (poluautoput) i na zanemarljivim deonicama magistralni, poput Subotica – B. Topola. Jedini problem su bile bande presretača u Rumuniji, ali i to su rešili pa je tako sada veći i REKET koji uzimaju naši „organi“ nego šteta od „presretača“ u Rumuniji. A o tome KADA će biti završene deonice Niš – Dimitrovgrad i Predejane – Kumanovo, glupo je uopšte pričati. Medjutim, kada se nešto gradi i to UBRZANO, a to nešto treba da te ZAOBIDJE, našim pajserima nije poslužilo kao alarm! Oni i dalje žive u svom svetu.

     

    E sad ono što ne znate! I vazdušni saobraćaj više ne ide glavnim koridorom preko Srbije. „Vazdušna kapija“ Evrope je bila upravo iznad naših glava. Belelo se od tragova gustog avionskog saobraćaja. E sada toga više nema. Samo NEOPHODNI letovi idu preko Srbije. Svi ostali idu rumunskom stranom do Arada pa malo „zavrću“ ka Madjarskoj. Zašto? Hehe, pa KO naplaćuje prelete? privatna firma. KOGA finansira ta privatna firma? KO je šef te službe? Psihopata kome je nešto zinulo, a po nalogu… zna se već koga. Preleti se BASNOSLOVNO naplaćuju preko Srbije. Uostalom, na sledećem linku se to može i PRAKTIČNO videti: (striming letova saobraćajne avijacije u realnom vremenu)

     

    http://www.flightradar24.com/

     

    I..? Da zaključim. Od svega, ostao je još jedino Dunav, kome ne mogu pronaći alternativni pravac i nešto malo železnice, ali je i ONA na izdisaju. Pitajte malo mašinovodje, KOJOM brzinom idu teretnjaci i tzv. šatl vozovi. Sve jasno. Stvar je u tome da je situacija veoma OZBILJNA, ali kao da se to nikoga ne tiče.

     

    Kada se rasproda i ovo malo što je ostalo, kada proizvodnje nema, zaposlenih nema, IZ ČEGA će se puniti budžet? A pare nisu problem, PARA NEMA! :D

    Kažeš ne ide više glavni avionski saobraćaj preko našeg neba i “nekada se belelo od tragova aviona”, a juče se belelo itekako i gotovo svakog dana se mogu videti i po tri-četiri aviona kako preleću uporedo, a sa suprotne strane isto toliko se ukrštaju sa njima. Na nebu se posle dugo, dugo raspadaju njihovi “tragovi”, ili ono što nam ostavljaju. Juče (ponedeljak, 11.11) ta “aktivnost” po sunčanom vremenu bila je izuzetna! Šta to onda preleće i ostavlja “kemtrejls”? (hemijske tragove). Samo nemoj reći da u kontroli leta ZNAJU za svaki avion koji uđe u naš vazdušni prostor i da nema takvih aktivnosti, bajke za malu decu…

  10. tomislav matkovic kaže:

    inace, to se vec davno vidi. na autoputu M5 od budimpeste, tacno se primeti da kamioni idu do odvajanja za arad… prema nasoj granici bas i ne….
    put szeged mako arad je zatrpan kamionima. bas kako ste i napisali, eu. nema cekanja na granicama. mi ipak necemo u eu jos jedno 10-20-30 godina…. 

  11. tomislav matkovic kaže:

    Vox:

    Kažeš ne ide više glavni avionski saobraćaj preko našeg neba i „nekada se belelo od tragova aviona“, a juče se belelo itekako i gotovo svakog dana se mogu videti i po tri-četiri aviona kako preleću uporedo, a sa suprotne strane isto toliko se ukrštaju sa njima. Na nebu se posle dugo, dugo raspadaju njihovi „tragovi“, ili ono što nam ostavljaju. Juče (ponedeljak, 11.11) ta „aktivnost“ po sunčanom vremenu bila je izuzetna! Šta to onda preleće i ostavlja „kemtrejls“? (hemijske tragove). Samo nemoj reći da u kontroli leta ZNAJU za svaki avion koji uđe u naš vazdušni prostor i da nema takvih aktivnosti, bajke za malu decu…

    srbija je potpisnik open skies ugovora sa EU… Inace, kontrola leta itekako zna ko i kad prelece teritoriju!!!
     

  12. amacak kaže:

    freelancer:

    Ok. ‘ajmo malo exluzive…

     

    E sad ono što ne znate! I vazdušni saobraćaj više ne ide glavnim koridorom preko Srbije. „Vazdušna kapija“ Evrope je bila upravo iznad naših glava. Belelo se od tragova gustog avionskog saobraćaja. E sada toga više nema. Samo NEOPHODNI letovi idu preko Srbije. Svi ostali idu rumunskom stranom do Arada pa malo „zavrću“ ka Madjarskoj. Zašto? Hehe, pa KO naplaćuje prelete? privatna firma. KOGA finansira ta privatna firma? KO je šef te službe? Psihopata kome je nešto zinulo, a po nalogu… zna se već koga. Preleti se BASNOSLOVNO naplaćuju preko Srbije. Uostalom, na sledećem linku se to može i PRAKTIČNO videti: (striming letova saobraćajne avijacije u realnom vremenu)

     

    http://www.flightradar24.com/

    flight radar ne potvrđuje ovo što tvrdiš, kad je vedro ponekad kada sam u prilici pogledam koji avion vidim na nebu i to nisu nikakvi neophodni letovi, uglavnom linije iz grčke, turske, egipta negde u evropu. iz rusije prema mediteranu mnogo manje. dakle, moguće je da je deo letova preusmeren od srbije zbog troškova, propisa, politike i ko zna čega još ali da preko nas lete samo “neophodni” ne stoji.

  13. amacak kaže:

    Vox:

    Kažeš ne ide više glavni avionski saobraćaj preko našeg neba i „nekada se belelo od tragova aviona“, a juče se belelo itekako i gotovo svakog dana se mogu videti i po tri-četiri aviona kako preleću uporedo, a sa suprotne strane isto toliko se ukrštaju sa njima. Na nebu se posle dugo, dugo raspadaju njihovi „tragovi“, ili ono što nam ostavljaju. Juče (ponedeljak, 11.11) ta „aktivnost“ po sunčanom vremenu bila je izuzetna! Šta to onda preleće i ostavlja „kemtrejls“? (hemijske tragove). Samo nemoj reći da u kontroli leta ZNAJU za svaki avion koji uđe u naš vazdušni prostor i da nema takvih aktivnosti, bajke za malu decu…

    pa ako ne zna kontrola leta ko zna? i ko baca kemtrejlove ako se ne vidi na radaru, misliš da amerikanci troše milijardu dolara vredne b2 da bi nas zaprašivali?

    inače, ko misli da nas prskaju nečim možda promeni mišljenje kada pročita ovo: http://conspiracies.skepticproject.com/articles/chemtrails/. kažem možda, jer je poznato da su vernici otporni na činjenice i jednostavna objašnjenja. tu izgleda važi nekakva obrnuta okamova oštrica: što komplikovanije i neverovatnije to bolje.

  14. freelancer kaže:

     

    @ vox

    Sistem vazdušnog saobraćaja sam naveo, jer ga veoma DOBRO poznajem. Bogami evo, trideset i koja godina. POSEBNO sistem kontrole. Čak i DANAS je svaki sportski pilot u OBAVEZI da kontroli letenja najavi prelet od tačke A do tačke B sa sve planom leta. SVE, vreme poletanja, kurs, visina, bukvalno sve. Čak i ove zujalice, zmajari, su u OBAVEZI da prijave sve aktivnosti u okviru letačkog dana na najbezveznijem uzletištu (kao ovo na Paliću) , za šta je obavezan rukovodilac letenja za taj dan. Dakle, nemoj o vazduhoplovstvu… 🙂

    DRASTIČAN je pad preleta komercijalnih (linijskih i čarter) letova preko Srbije. Drastičan. Apsolutno je netačno, zabluda, LAŽ, da komercijalni letovi sa Bliskog istoka, severne Afrike i Male Azije idu nekadašnjim koridorom Atina – Skplje – Beograd – Budimpešta. Ko god ti to kaže ili nema pojma ili laže. LOW BUDGET kompanije??? Lete preko Srbije??? Pa neko bi morao da bude na teškim opijatima da ti poveruje u to. Primer: Air Niki (ex Lauda Er), iz Egipta leti preko Bugarske, UZ rumunsko – srpsku granicu pa preko Madjarske. Wizz air, Air Berlin, Norway shutlle, ama svi. Od LINIJSKog komercijalnog saobraćaja, aktuelni su preleti istok – zapad i obrnuto i to su oni “neophodni” koje sam naveo. Možda izraz nije najzahvalniji, ali su to rute za koje je skuplje ići obilaznim pravcem pa onda hajde… El Al, izraelski još koristi rutu jug – sever. Turkish i još par kompanija, OSTALI arriverederchi Serbia. Da se razumemo, govorimo o PRELETIMA, dakle bez sletanja na teritoriju Srbije na ma koji aerodrom. Pa šta misliš da je meni drago zbog toga? Neee, prijatelju. TUGA. Tuga zato što se svakodnevno susrećem sa indikatorima (poput ovoga) da nas polako šutaju na marginu! Hajde vox, prijatelju, OBJASNI ti meni, prosvetli mene TUPAVOG, ZAŠTO???? Pa za jedan prelet kompanije plaćaju više nego što na primer Suboticatrans može da ZARADI za MESEC dana sa svim autobusima, kombijima i ostalim i to na SVIM linijama! Čoveče! To što si ti juče video 4 (četiri) “štrafte”, pa i kod nas sleću i poleću avioni sa Surčina. Ne baš zanemarljiv broj. I svi ti letovi idu OVUDA. Njih vidiš (kad je lepo vreme). Čak i let Beograd – Moskva -Beograd (po pravilu) izlazi OVUDA i prelazi u nadležnost oblasne u Budimpešti. Naravno, ima “skraćivanja”. Skup kerozin. Pa zato letovi za Amsterdam, Stokholm i na tu stranu “izlaze” iznad Sombora i Bačkog brega. 

    Nekadašnja Savezna uprava za civilnu vazdušnu plovidbu je bila pod ingerencijom ondašnje JNA. Ende. Oblasne i aerodromske kontrole su bile civilne. Sad je to PRIVATNA kompanija na čijem je čelu izvesni Nikola Stankov, verovatno najomraženija osoba u istoriji srpskog, jugoslovenskog pa opet srpskog vazduhoplovstva. A zašto? Nije tema sada.

    “Ilegalne” letove ZABORAVI. Da bilo kakav leteći objekt (od jumbo jet-a do ultralakog aviona) NE može ući u vazdužni prostor a da RUCVP ne zna ništa o tome. Možda eventualno NLO. Ali da ne idemo u smejuriji.  

    P.S. „kemtrejls“, znaš li šta je to? Raspitaj se. Nisam ljubitelj “teorija zavere”. Samo činjenice, argumenti. Prazne priče me ne zanimaju.

  15. amacak kaže:

    freelancer:

    …DRASTIČAN je pad preleta komercijalnih (linijskih i čarter) letova preko Srbije. Drastičan. Apsolutno je netačno, zabluda, LAŽ, da komercijalni letovi sa Bliskog istoka, severne Afrike i Male Azije idu nekadašnjim koridorom Atina – Skplje – Beograd – Budimpešta. Ko god ti to kaže ili nema pojma ili laže. LOW BUDGET kompanije??? Lete preko Srbije??? Pa neko bi morao da bude na teškim opijatima da ti poveruje u to.

    novembar 13, u 10 i 39 sa flight radara: BLX557 kopenhagen-hurgada, x36126 hanover-hurgada, lx 366 budapest-tel aviv, svi su iznad srbije i svi prešli preko subotice ili okoline.

  16. zdrav razum kaže:

    Aman ljudi,, lajici ubacuju i teoriju zavere,, hihihihihihihi,, zaprašivanje neba POSTOJI, ali pravo dejstvo zaprašivanja nije moguće bez HARRP postrojenja,koje u Srbiji još ne postoji….  Pa šta mislite zašto u Moskvi ne pada kiša kada je parada,, e pa pored Moskve je HARRP postrojenje i predje tu par aviona, malo poprska,, uključi se HARRP iiiiii,, nema kiše za vreme parade. Neću da pametujem, ali na netu je sve što treba da se zna (činjenično) o zaprašivanju neba i HARRPu i to su ČINJENICE,, to se radi i to najviše iznad Aljaske.
    Jako su mi smešni ovi što misle da se ne zna kada koji avion leti i zaprašuje,, ma važi,, SVAKI LET SE ZNA.!!!!
    Tehnika zaprašivanja neba je takva, da se avion koji zaprašuje kreće iza aviona koji je komercijalnog karaktera i to sve naravno u dogovoru sa svim relevantnim učesnicima i sa DRŽAVOM,, neka se malo vidi koja stranka je to dozvolila pre 10tak godina (nije DS).
    Stvarno je smešno da neko samo pomisli da je moguće da neki aviončić uleti u naš vazdušni prostor, odradi prskanje i da to niko ne zna,, hihihihihii,, obdanište.. 
    Oni koji ne veruju u HARRP i zaprašivanje neba, neka guglaju malo, a prvi čovek koji je rekao da se elektromagnetnim signalom može uticati na vreme, ukoliko na nebu imamo prijemnik (čitaj zaprašivanje) bio je niko drugi nego NIKOLA TESLA,, guglajte malo naučne stranice vezano za to,, rekoh vam,,

  17. Slavko kaže:

    Ovaj tekst koji je juce izasao na B92, je sporan, tj. narucen tekst od pojedinih tajkuna, koji ima zadatak da pokusa da obezvredi imovinu gradjana Srbije, tj. da je neko pokupuje za dzabe! Da li ste svesni koja je cena poljoprivrednog, a tek gradjevinskog zemljista u Evropi?, postavlja se pitanje zasto ti tajkuni i dalje kupuju zemljista po Srbiji, kad zemljiste “gubi”  na vrednosti!

  18. ........... kaže:

    zdrav razum:

    Aman ljudi,, lajici ubacuju i teoriju zavere,, hihihihihihihi,, zaprašivanje neba POSTOJI, ali pravo dejstvo zaprašivanja nije moguće bez HARRP postrojenja,koje u Srbiji još ne postoji….  Pa šta mislite zašto u Moskvi ne pada kiša kada je parada,, e pa pored Moskve je HARRP postrojenje i predje tu par aviona, malo poprska,, uključi se HARRP iiiiii,, nema kiše za vreme parade. Neću da pametujem, ali na netu je sve što treba da se zna (činjenično) o zaprašivanju neba i HARRPu i to su ČINJENICE,, to se radi i to najviše iznad Aljaske.

     

    Jako su mi smešni ovi što misle da se ne zna kada koji avion leti i zaprašuje,, ma važi,, SVAKI LET SE ZNA.!!!!

    Tehnika zaprašivanja neba je takva, da se avion koji zaprašuje kreće iza aviona koji je komercijalnog karaktera i to sve naravno u dogovoru sa svim relevantnim učesnicima i sa DRŽAVOM,, neka se malo vidi koja stranka je to dozvolila pre 10tak godina (nije DS).

    Stvarno je smešno da neko samo pomisli da je moguće da neki aviončić uleti u naš vazdušni prostor, odradi prskanje i da to niko ne zna,, hihihihihii,, obdanište.. 

    Oni koji ne veruju u HARRP i zaprašivanje neba, neka guglaju malo, a prvi čovek koji je rekao da se elektromagnetnim signalom može uticati na vreme, ukoliko na nebu imamo prijemnik (čitaj zaprašivanje) bio je niko drugi nego NIKOLA TESLA,, guglajte malo naučne stranice vezano za to,, rekoh vam,,

    Problem koji ti imas vidi se iz aviona i nema veze za letenjem 🙄

  19. zdrav razum kaže:

    @ ……..
    a ti imaš problem s “gramatiku i pravopis”,, hihihihihihihihiii,, i ne znam o kom problemu pričaš,, samo prdiš u pesku,, hihihihihiiii,, možda ne znaš ni ko je bio Nikola Tesla,, hahahahahahahaaaah
     

  20. zdrav razum kaže:

    @ za sve koji ne veruju u HARRP evo delić materijala

     http://www.youtube.com/watch?v=8jmY2wfPQa0
     

  21. Ivica kaže:

    Slavko:

    Ovaj tekst koji je juce izasao na B92, je sporan, tj. narucen tekst od pojedinih tajkuna, koji ima zadatak da pokusa da obezvredi imovinu gradjana Srbije, tj. da je neko pokupuje za dzabe! Da li ste svesni koja je cena poljoprivrednog, a tek gradjevinskog zemljista u Evropi?, postavlja se pitanje zasto ti tajkuni i dalje kupuju zemljista po Srbiji, kad zemljiste „gubi“  na vrednosti!

    To da li je naručen ili nije, nemam pojma…Cena poljoprivrednog zemljišta svakako nije pala…znam otprilike cene za zemlju blizu grada, a one se kreću u proseku od 5-7 hiljada evra po “lancu”, što je otprilike 0,72 ha…govorim o poljoprivrednom zemljištu, da ne bude zabune…pored magistralnih puteva su oko 10 hiljada, a preprodavci su ih u zlatna vremena (2006-2008.) kupovali po 10-15, eventualno 20 na nekoj baš dobroj lokaciji, sve u nadi da to prevedu u građevinsko zemljište…mnogi vlasnici zemlje nisu hteli da prodaju, pošto su ponude bile stvarno nerealne…danas, barem koliko ja znam, više niko ne kupuje zemlju…

    Cena od 1,5 milona evra po hektaru, kako se pominje slučaj u tekstu, možda pije vodu samo u Beogradu…Kod nas je eventualno neko dobro prošao sa svojom parcelom na Segedinskom putu (ali je to praktično sve građevinsko zemljište i to ne može da se poredi) ili ako je na autoputu baš računica po standardima udaljenosti od granice za pumpu, odmorište i sl. baš “ubola” njegovu parcelu….

OSTAVITE KOMENTAR