Demontaža starih šina

Od 7. aprila kada je u potpunosti obustavljen železnički saobraćaj od Novog sada do Subotice, na toj deonici pruge radnici konzorcijuma kineskih kompanija „China Railway International” i „China Communications Construction Company“ demontiraju i uklanjaju staru kontaktnu mrežu i šine između ta dva vojvođanska grada u sklopu izgradnje pruge za velike brzine.

Foto: Dnevnik/F. Bakić

Kako saznajemo od portparola „Infrastrukture železnice Srbije“ Nenada Stanisavljevića, do sada je demontirano oko 37 kilometara vodova, odnosno žica kontaktne mreže i uklonjeni noseći stubovi u dužini od oko 31 kilometar pruge. Ti radovi počeli su najpre na deonici Sajlovo-Zmajevo, da bi zatim bili nastavljeni prema stanici Stepanovićevo.

– Demontirana je komunikaciona i signalna oprema u stanicama Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Žednik i Bačka Topola, kao i ukupno 125 signalnih mašina, 43 skretnice i deo kolosečne opreme sa tih deonica – kaže Stanisavljević. – Razmontirano je i oko 12 kilometara koloseka. Od toga, samo u stanici Naumovićevo demontirano je oko pola kilometra, ali i gotovo tri kilometra kolosečnih spojnica. Do sada je „Infrastrukturi železnice Srbije“ već predat deo demontiranog kolosečnog materijala – oko šest i po kilometra šina, blizu 11.000 drvenih pragova i isto toliko kompleta pričvrsnih materijala, kao i 33 kompleta skretnica, a primopredaja preostalog razmontiranog kolosečnog materijala biće nastavljena naredne nedelje. Po rečima projekt -menadžera za bezbednost i zdravlje na radu Ping Čeng

Foto: Dnevnik/F. Bakić

Ksionga, plan je da do 6. juna demonaža bude okončana na čitavoj deonici do Subotice. I u tom gradu, kako kaže, počelo se s tim poslom, nešto kasnije nego u drugim mestima. Trenutno se radi još u Kisaču, Stepanovićevu, Lovćencu, Zmajevu i Novom Sadu, gde se grade novi peroni u železničkoj stanici.
Podeljeni u više ekipa po mestima, pomenute poslove obavljaju radnici iz Sečuana i Hubeja. Obezbeđen im je privremeni smeštaj u radničkim mobilnim kontejnerima, koje, kako završe posao u jednom mestu, premeštaju u drugo. Ksiong kaže da će broj radnika uskoro biti znatno veći, jer to zahtevaju zadaci koji su pred njima.

– Sa nama radi puno Srba inženjera i naši odnosi su vrlo dobri – ističe Ksiong. – Veoma sam zahvalan srpskim kolegama na posvećenosti poslu i prisnoj saradnji. Neki od njih rade četiri-pet godina sa nama i vidimo da su dosta naučili.
Sedište kineskog izvođača radova na trećoj deonici brze pruge, od Novog Sada do Subotice, odnosno do granice sa Mađarskom, nalazi se u blizini Ranžirne stanice u Novom Sadu, na parceli koja pripada „Železnicama Srbije“, gde je 22. novembra prošle godine zvanično obeležen početak radova na toj trasi. Od tada do 7. aprila, u prvoj fazi, odvijali su se oni radovi koji nisu zahtevali obustavu železničkog saobraćaja.

Foto: Dnevnik/F. Bakić

________________________________________
Do Subotice okolnim putem
Tokom obustave železničkog saobraćaja između Novog Sada i Subotice, vozovi saobraćaju pomoćnim železničkim pravcima. Osnovni pomoćni prevozni pravac je: Novi Sad Ranžirna stanica – Rasputnica Sajlovo – Odžaci – Bogojevo – Sombor – Subotica, a dopunski Novi Sad Ranžirna – Rasputnica Sajlovo – Rimski Šančevi – Orlovat – Zrenjanin – Banatsko Miloševo – Senta – Subotica. „Infrastruktura železnice Srbije“ rekonstruisala je regionalne železničke pravce Novi Sad – Bogojevo i Senta – Subotica, kako bi njima železnički saobraćaj mogao nesmetano da se odvija tokom izgradnje pruge za velike brzine.
________________________________________
Osim toga, projekat predviđa rekonstrukciju devet železničkih stanica i gradnju tri nove. Novosadska stanica je rekonstruisana i u nju od 19. marta kada su puštene u saobraćaj prve dve deonice brze pruge od Beograda do Novog Sada, već stižu brzi vozovi. Na spisku za rekonstrukciju su stanice Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica, dok će se u Rumenki, Vrbasu i Lovćencu graditi druge sa pomoćnim objektima. U Vrbasu će biti izgrađen i vijadukt dug 1,6 kilometra. Vrednost ugovora je 1,16 milijardi dolara.

 

(Z. Milosavljević/Dnevnik)



KOMENTARI

  1. Milan kaže:

    Imao sam priliku da posmatram kako kineski radnici demontiraju elektro mrežu . Žao mi je što smo takvi kakvi smo i što nas ima koliko nas ima pa nisu naši ljudi dobili taj posao da rade ali tako je. Red,rad i disciplina. Sve što demontiraju u roku od 30- 45 minuta dolazi ekipa koja demontirani repromaterijal tovari u kamione i transportuje ( gvožđe,bakar,pragovi…) A naša braća Romi gledaju i plaču kao kad gledaju film Titanik (žao im gvožđa).

  2. OJ kaže:

    Gledam i neverujem…Ruse i unistavaju staru prugu a uzimaju, mogu reci „otimaju“, od nas plodne oranice da bi preko njih postavljali novu prugu ….Da mi je znati koji pametnjakovic je pravio ovako kostruktivan i koristan plan sa kojim se, nemilosrdno, unistavaju prvoklasne oranice za rad montiranja pruge koja bi trebala biti postavljena na mesto postojece trase….Suludo i bahato,rekla bih

  3. Bezveze kaže:

    OJ,
    Sta ne verujes ? Pa pogledaj samo sta su uradili od centra grada ? Napravili su prozivku od centra.Bukvalno samo praznoglavci samo zele stan u centru.Niti prilaz nit ista.Elita uhlavnom kupuje stanove po obodima grada.Mir ,tisina prilazi,zelenilo ,ali za to treba pamet pa to shvatiti.Zato i jeste prava elita jer imaju mozga.

  4. dule kaže:

    @Bezveze
    Šta ti znači to elita? Šta je to elita? Po čemu je elita? Po novcu koji imaju ili po nečemu drugom? Dosta mi je tog lažnog elitizma. Najveća podela u našem društvu je na elitu i ostale. Po čemu se ta elita razlikuje od ostalih? Šta ih to izdvaja sem novca koji imaju?

  5. dule kaže:

    @OJ
    Baš mi i nije jasan ovaj komentar. Najbolje je da se zadržimo na nivou 19 veka pa da se vozimo „ćirom“ ili još bolje zapregama. Prošetaj malo uz prugu pa mi reci koliko je to najplodnone zemlje „oduzeto“. Uz postojeću prugu ide još jedna trasa to je možda nekih 20 m širine. Ta zemlja svakako nije obrađivana to su bile jaruge, vrzine koje nikakav prihod nisu donosile. Od nove pruge svi ćemo imati koristi. Pogledaj samo koliki je protok putnika na deonici BG-NS. Danima se čeka na kartu da bi se samo provozali.

  6. Croat kaže:

    Od KIne pozajmis pare, pojma nemas pod kojim uslovima, od njih kupis opremu i oni dodju i odrade posao. Verovatno i hranu donesu sa sobom. Pa ta se zeljeznica nece isplatiti ni za 500godina. Neznamo u ravnicu prugu napravit, ovo je za kolektivno samoubistvo

  7. joža kaže:

    Stare šine se nose u Nemačke topionice isto kao i one šine bivše pruge prema Baji koje su preko noči nestale u pravcu zapada….

  8. Lova do krova kaže:

    @ joza

    Aktuelna otkupna cena za staro gvozdje na Zapadu je 0,40 €. Odbij cenu rada za demontazu sina kao i za troskove transporta na daljinu od nekih 1500 km i daljnu manipulaciju odnosno rad koji se treba uloziti dok sve to stigne u Nemacke topionice i onda izracunaj koliko se jedan takav biznis uopste isplati.

  9. joža kaže:

    @ Lova do krova : Tako sam i mislio isplati se onima koji to železo kupe u Nemačkoj.

  10. Mozakss kaže:

    Losem k svaka dlaka smeta..
    Da se.ne gradi,kukali bi zasto,sad kad se gradi,kukaju zasto se gradi..
    Da ste toliko pametni ponudli biste neke projekte,ovako..samo kukate i smarate..

OSTAVITE KOMENTAR

+ 21 = 27

IMPORTANT! To be able to proceed, you need to solve the following simple math (so we know that you are a human) :-)

What is 4 + 15 ?
Please leave these two fields as-is: