Počeli radovi na proširenju graničnog prelaza Horgoš

Na Horgošu je danas obeležen početak radova na rekonstrukciji i dogradnji tog graničnog prelaza na srpsko-mađarskoj granici, a obeležavanju su prisustvovali ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, predsednikom Skupštine AP Vojvodine Ištvan Pastor i gradonačelnik Subotice Stevan Bakić.

„Veliko je zadovoljstvo biti danas na Horgošu, samo dva dana nakon što smo pustili brzu prugu od Beograda do Novog Sada i najavili da ćemo za dve godine završiti prugu do Subotice, a onda i se i godinu dana kasnije povezati sa glavnim gradom Mađarske“, rekao je Momirović.

On je ocenio da se po svemu ovome vidi da stepen kojim se integriše Srbija sa prijateljima iz Mađarske nema presedana u prošlosti.

„Mi moramo da se povežemo sa zemljama Evropske Unije, a definitivno nemamo boljeg prijatelja od Mađarske. Zato proširujemo ovaj najfrekventniji granični prelaz u našoj državi“, rekao je Momirović.

Pastor je naglasio da posle nešto malo više od tri meseca od potpisivanja ugovora danas prisustvuju početku radova.

„Ovi radovi izuzetno su značajni jer otvaraju potpuno novu perspektivu ne samo za državu nego i za ovaj deo Srbije. Sever Bačke definitivno prestaje da bude deo periferije i postaje deo centrale i prostora gde se najkrupnije i najznačajnije stvari dešavaju“, istakao je Pastor.

On je rekao da tako doživljava infrastrukturne radove, kao što su izgradnja pruge od Beograda do Budimpešte, izgradnja pruge od Segedina do Subotice, proširenje graničnog prelaza Horgoš i proširenje graničnog prelaza kod Bačkog Brega.

„Sve je to praktično poentiranje na izuzetno dobre odnose između Mađarske i Srbije, čime se ulaže u budućnost koja stvara potpuno drugu perspektivu, donosi investicije, i poboljšava kvalitet ljudi koji ovde žive“, rekao je Pastor.

Momirović je napomenuo da će kada se završi brza pruga, pruga od Subotice do Segedina koja je jako važna za sever Srbije, biti potpuno drugačija situaciju u saobraćaju u našoj zemlji.

„Mislim da svi ljudi, na teritoriji cele Srbije, a pogotovo Vojvodine, mogu da prate promene koje se dešavaju. Pozivam ljude da probaju novi brzi voz „Soko“ koji od Beograda do Novog Sada stiže za 33 minuta i vide kako izgleda najbolja železnička infrastuktura i najbolji vozovi u Istočnoj Evropi“, dodao je ministar.

Vrednost investicije rekonstrukcije i dogradnje graničnog prelaza Horgoš je dve milijarde dinara, a njom se predviđa izgradnja šest novih saobraćajnih traka – dve nove trake za putnički saobraćaj, dve za teretni saobraćaj i dve nove kolovozne trake za autobuse, što će u velikoj meri uticati na prohodnost i smanjene gužvi na ovom graničnom prelazu.

„Granični prelaz Horgoš jedan je od najfrekventnijih graničnih prelaza ne samo u Srbiji, nego i u celom regionu Zapadnog Balkana. To samo ukazuje da on ne predstavlja „vrata“ samo između Srbije i Mađarske, nego je on put prolaza svih zemalja Zapadnog Balkana i Evropske Unije.

Ovaj granični prelaz je takođe i onaj na kom se u regionu beleži najduže vreme čekanja za ulazak ili izlazak iz zemlje, što znači da će se ovom investicijom omogućiti povećanje kapaciteta GP Horgoš, povećanje pristupačnosti kamionima, automobilima i svim putnicima i naravno, uticaće se na smanjenje vremena čekanja i gužvi, što je definitivno korak u pravom smeru“, izjavio je direktor Transportne zajednice Republike Slovenije Matej Zakonjšek.

Rok za izvođenje radova je osamnaest meseci.

 

RTV



KOMENTARI

  1. Mare kaže:

    Ovo je penal za Tomu Monu!

  2. jovan kaže:

    U Hrvatskoj več više od dve godine prometuje vozovi brzinom od više od 160 km/h. Proga je obnovljena izgradnjom u rekordnom vremenu.

  3. Pucanj u prazno kaže:

    A gde je Madjarski predstavnik ?
    Znaci mi prosirujemo a oni ne ?
    Po toj logici nista nije prosireno.Mi prosirili kod njih isto znaci usko grlo i opet isto.

  4. Zdravko kaže:

    Nerazumem ?! Mozemo mi imati hiljadu traka kada madjari rade na dve trake i jako sporo. Za cas se napuni medjuzona i dalje oni diktiraju tempo prolaska… Prema tome nista tu nema boljitka za nas putnike.

  5. Milos kaže:

    Ne mozete vi napraviti toliko siroko proširenje na Horgošu kolko madjari mogu blejati za jednu njihovu radnu smenu 😉

  6. Po prilozenoj slici kaže:

    Po slikama ni ne vidim prosirenje.Da budem iskren deluje kao suzenje.

  7. ALOKIN kaže:

    Djaba prosirujete kada su njihovi carinici neradnici, mrzovoljni i tako dalje nema reci 10 automobila u redu 1 30h i to na horgosu2

  8. Anonimni kaže:

    To Madjari rade posto kod nas svaki drugi kamion ima duple brojeve dozvola i Cemtova. Zasto drzava ne reaguje na te kriminalne stavari. Verovatno su pojedini sluzbenici umesani u taj kriminal, a verovatno i ministri

  9. Anonimni kaže:

    Dzaba prosirenje kad Madjari sporo rade i puste jednu ili dve trake

  10. Petar G. kaže:

    Po ovome se vidi da nikada nećemo ući u famoznu EU. Neko ko „samo što nije ušao“ u nju, nema potrebe da gradi i proširuje granične prelaze.
    Osim toga možemo mi da imamo i 100 traka sa 300 uhlebljenih SNS carinika u smeni ornih za rad, kad komšije imaju 10 neradnika po smeni koje veselo zabole jel gužva i koliko se čeka na ulazak u njihovu zemlju…

OSTAVITE KOMENTAR

43 + = 45

IMPORTANT! To be able to proceed, you need to solve the following simple math (so we know that you are a human) :-)

What is 13 + 14 ?
Please leave these two fields as-is: