Pod Majšanskim mostom bageri u akciji

Složena raskrsnica podno Majšanskog mosta, u perspektivi treba da dobije kružni tok i široke putne trake, kojima će da se komotnije i brže prolazi kroz ovo saobraćajno čvorište.

 

Ovaj poduhvat zahteva rušenje okolnih kuća, nakon što je srušena stara livnica. Jedan po jedan nestaju objekti iza kojih se otvara sve veći prostor koji budi maštu prolaznika.

 

Ako nemamo Sunset bulevard ili Jelisejska polja, imaćemo peščana polja Makove sedmice i Čavolja koji će bar na svom početku biti svojom veličinom dostojni širokih bulevara i avenija Pariza, Buenos Ajresa ili Los Angelesa. A za dalje će trebati malo više mašte.

 

Nestaje prva kuća do mosta

U planu

Ruši se prva kuća do kafane Pipacs

Na početku Jovana Cvijića

Ranije srušena

Ko se seća industrijskog koloseka

Budući skver

 



KOMENTARI

  1. John Doe kaže:

    Ne znam koliko će sve ovo biti korisno dok stanovnici Makove godišnje na relaciji kuća-grad godišnje lome po tucet točkova po rupama na asfaltu i nepotrebno ulažu u pranje auta jer posle svake kiše grad postaje za desetke jezera bogatija turistička atrakcija… Da ne spominjem da deca do sredine maja meseca idu u školu iz svojih blatnjavih/prašnjavih ulica peške do prve autobuske peške, ponekad i više od kilometar samo da se uprljaju i posle se stide kada ih deca iz uređenijih ulica zadirkuju zbog činjenice da ne mogu stići čista do škole. Poželimo dobrodošlicu novim generacijama isfrustriranih tinejdžera u vrli novi svet predivnih aleja i bulevara naše mašte…

  2. djomla kaže:

    Rušenje je u toku, na izgradnju će se pričekati. 

    Koliko?

    Ukoliko preostalih 5 miliona evra za Narodno pozorište ne izdvoji država, moraće da izdvoji grad. U tom slučaju u narednih nekoliko godina ne treba očekivati da se išta desi po pitanju Majšanske petlje.

    Inače ovo rušenje predstavlja i narušavanje ambijentalne celine grada (ili tako nešto), jer ako bolje pogledate ruše se karakteristični i “vredni” objekti ovogo podneblja kojih više nema u okruženju. 🙂

    STOP VANDALIZMU

     

  3. E pa čekaj kaže:

    John Doe:

    Ne znam koliko će sve ovo biti korisno dok stanovnici Makove godišnje na relaciji kuća-grad godišnje lome po tucet točkova po rupama na asfaltu i nepotrebno ulažu u pranje auta jer posle svake kiše grad postaje za desetke jezera bogatija turistička atrakcija… Da ne spominjem da deca do sredine maja meseca idu u školu iz svojih blatnjavih/prašnjavih ulica peške do prve autobuske peške, ponekad i više od kilometar samo da se uprljaju i posle se stide kada ih deca iz uređenijih ulica zadirkuju zbog činjenice da ne mogu stići čista do škole. Poželimo dobrodošlicu novim generacijama isfrustriranih tinejdžera u vrli novi svet predivnih aleja i bulevara naše mašte…

    Kada si gradio kuću da li ti je ulica bila prašnjava i blatnjava? Jeste.

    Što si tamo gradio kuću?

    Sada hoćeš asfalt? E pa čekaj. To je lekcija koju mora svako da nauči. Ne dozvolite da vam drugi kroje sudbinu sami je kreirajte. Veoma glup potez je osloniti se po bilo kom pitanju na opštinu pa i po pitanju asfalta. Veruješ obećanjima? E pa čekaj.

  4. DelijaNoviGrad kaže:

    Samo neka ruse, i treba! Kad su sve kuce stare ko biblija, raspadaju se i niko ih ne odrzava. Svo to ruglo grada treba srusiti!

     

  5. Logika kaže:

    djomla:

    Rušenje je u toku, na izgradnju će se pričekati. 

    Koliko?

    Ukoliko preostalih 5 miliona evra za Narodno pozorište ne izdvoji država, moraće da izdvoji grad. U tom slučaju u narednih nekoliko godina ne treba očekivati da se išta desi po pitanju Majšanske petlje.

    Inače ovo rušenje predstavlja i narušavanje ambijentalne celine grada (ili tako nešto), jer ako bolje pogledate ruše se karakteristični i „vredni“ objekti ovogo podneblja kojih više nema u okruženju. :)

    STOP VANDALIZMU

     

    Sta je tu karakteristicno leba ti? 

  6. djomla kaže:

    Logika:

    Sta je tu karakteristicno leba ti? 

    Napisao sam to ironično i sa podsmehom, a u skladu sa aktuelnim trendom u gradu.

  7. John Doe kaže:

    E pa čekaj:

    John Doe:

    Ne znam koliko će sve ovo biti korisno dok stanovnici Makove godišnje na relaciji kuća-grad godišnje lome po tucet točkova po rupama na asfaltu i nepotrebno ulažu u pranje auta jer posle svake kiše grad postaje za desetke jezera bogatija turistička atrakcija… Da ne spominjem da deca do sredine maja meseca idu u školu iz svojih blatnjavih/prašnjavih ulica peške do prve autobuske peške, ponekad i više od kilometar samo da se uprljaju i posle se stide kada ih deca iz uređenijih ulica zadirkuju zbog činjenice da ne mogu stići čista do škole. Poželimo dobrodošlicu novim generacijama isfrustriranih tinejdžera u vrli novi svet predivnih aleja i bulevara naše mašte…

    Kada si gradio kuću da li ti je ulica bila prašnjava i blatnjava? Jeste.

    Što si tamo gradio kuću?

    Sada hoćeš asfalt? E pa čekaj. To je lekcija koju mora svako da nauči. Ne dozvolite da vam drugi kroje sudbinu sami je kreirajte. Veoma glup potez je osloniti se po bilo kom pitanju na opštinu pa i po pitanju asfalta. Veruješ obećanjima? E pa čekaj.

    …Nit’ sam ja gradio kuću nit’ me preterano briga ima li u mojoj ulici asfalta, kuću kupio na kredit a pružio se koliko me ćebe služi. Nije reč o meni, niti o mojim ličnim problemima. Nemam čak ništa ni protiv rušenja udžerica i objekata koji su za rušenje. Reč je o činjenici da se Makova tretira kao nehigijensko, divlje naselje, kao da su ljudi tamo građani manje vrednosti, niže kaste, šta li? Čestitam svim “superiornim” građanima prvog reda koji žive na ekskluzivnim lokacijama na izuzetno mudrom izboru…

  8. zorica kaže:

    Kad god se nesto radi u Suboticiu principu se radujem.Moram priznati da ovog puta ne razumet cemu tako velika raskrsnica ili kruzni tok…bulevar….za gde?Put prema Cavolju..sumi?..Zar je to tako opterecena raqskrsnica da se stvara brisan prostor u nedogled?

  9. zorandjala kaže:

    djomla hvala ti na pravim vestima, po tvom pisanju vidim da to radis posteno i sa osecanjem. mada tebe treba citati pazljivo i sa razmisljanjem pa bi i komentari bili pravi.uvek se setim zorke h.i. kada je gradjena 1904 do dudove sume nije bilo kuca ,da bi se kasnije tu ugradjivali radnici da bi bili blizi fabrici.a kad je pocelo da skripi svi su tuzili zorku da im zagadjuje vazduh.tako na tom principu i ovo nekima smeta.

  10. dasHHa kaže:

    Subotica je izuzetno slabo naseljena.Ogroman prostor koji ispunjavaju gradjani sa najnizim primanjima u Evropi.Pored ovih cinjenica i ono malo sredstava sto se zaradi i uplati kroz poreze i razne doprinose,grabi Beograd za sebe.

    Subotica nema perspektivu pod sadasnjim uslovima.

    Za primer,evo liste iz blizeg i daljeg okruzenja sa gustinom naseljenosti po km2:

    Subotica: 149 st/km2 (opstina) 332 st/km2(grad)

    Novi sad: 341 st/km2

    Szeged: 605 st/km2

    Osijek: 640 st/km2

    Rijeka: 2923 st/km2

    Beograd: 3424 st/km2

    Zagreb: 4200 st/km2

    Split: 7499 st/km2

    Wienn: 4002 st/km2

    New York : 10640 st/km2

    Shanghai (Hongkou distrikt- strogi centar): 36306 st/km2

  11. djomla kaže:

    Zato će ove godine biti asfaltirano 15 ulica. Ovaj tempo samo potvrđuje davno konstatovan zaključak da Subotica nikada, ali nikada neće dobiti asfalt u svim ulicama. Kao što nikada neće dobiti kanalizaciju u svim ulicama.

    Postao sam dosadan sa tom pričom da kada se sve stavi na papir, svaki građanin mora sebi da asfaltira 2,8 metra puta i položi svojih 2,8 metara vodovoda, kanalizacije, optičkih kablova, gasa, toplane itd… I ne samo da položi već i da to održava. Pa to ne bi mogli da isfinansiramo i da nam je bruto dohodak 3 puta veći.   

    Dodatno, činjenica je da Subotica ima problema i sa putnom infrastrukturom i u onim delovima grada koji su kao asfaltirani. Nefunkcionalne ulice čine praktično 90% teritorije šireg i užeg centra grada. Dobro, uži centar i ne treba da ima Bog zna kakav saobraćaj ali je širi centar krajnje kritičan.

    @John Doe

    Da li je moguće da za te pare nisi mogao da neđeš kuću u Aleksandrovu, Keru, Gatu, Bajnatu, Malom Bajmoku ili Malom Radanovcu? Ili bar određeni procenat manju kvadraturu.

    Niko ne kaže da svi treba da žive u Novom Gradu ili Kertvarošu.

    Pričam sa ljudima koji žive na pesku i kada ih pitam dobro zašto ste kupili kuću baš u toj ulici kada nema asfalt, odgovore mi: “Ma dobićemo ga za koju godinu, mogu se strpeti”. Posle izvesnog vremena skontam da mu je to neko tamo obećao i da se to tako priča po komšiluku. Na kraju se ispostavi da su to neki likovi iz mesne zajednice koji nit se pitaju nešto, nit šta znaju. Naravno, prođe 3 a prođe i 10 godina i onda skontaš da si pola života proveo u blatu i da svaka tri meseca zoveš cisternu da ti prazni septičku. 

    Lično imam “10 Božijih zapovesti” pri izboru nekretnine. A meni omiljeno je: “stani ispod Gradske kuće i kreni peške da pogledaš tu nekretninu”. Ne kolima, busom, biciklom… peške. 

     

  12. John Doe kaže:

    @Djomla,

    Bez ikakve namere i želje da ovo pređe u lično pucanje i prepucavanje… Posle 19 godina podstanarskog staža sa suprugom 2005. smo krenuli da tražimo neku kućicu koju bismo mogli da kupimo na kredit. Neću ni da nabrajam šta je sve potrebno da objekat zadovoljava da bi se mogao dobiti stambeni kredit. Kuća koju smo našli je zadovoljila sve pravno tehničke uslove i finansijski okvir naših primanja. Ni trena ne žalim zbog izbora i odluke, još manje od tri i po godine i nikome više ništa nismo dužni a mesečno plaćamo 120€. U međuvremenu smo uložili mnogo u kvalitet življenja (termo stolarija, izolacija zidova i krova itd) komšije su svi od reda divni ljudi uvek spremni da pomognu ako zatreba… Svako ima pravo i mora da donosi svoje odluke na svoju korist ili štetu, odrasli smo ljudi. Pre toga smo stanovali u Malom Bajmoku i smučilo mi se i pored činjenice da u ulici beše i asfalt i vodovod i kablovska i telefon… Ništa to ne vredi ako nemaš kome da kažeš dobar dan ili ‘faljen isus ili jo napot… A i da im kažeš, ne vredi jer svi govore nekim drugim jezikom i baš ih briga za tebe.

    Ja sam sa suprugom odmah, u startu bio pomiren da asfalta i gradske vode neće biti još dugo, možda i nikad, ali ne bih se mogao pomiriti sa time da mi opet jednog dana neko dođe i kaže da na žalost moram da se selimo jer se sin oženio, ćerka udala, porodica seli u inostranstvo, kuća prodata… Pola veka ponižavanja je ipak bilo dosta. A i manje me boli kada znam da jednog dana (kada odem, kad me ne bude) imam šta da ostavim ženi, detetu, da ne ostanu na ulici, pa makar oni to i prodali i otišli na neko drugo mesto…

    Imam, na žalost, prijatelje kojima je bilo bitno da budu blizu centra, opekli se ko niko… kredit na 30 godina, prodali garsonjeru za učešće, sada broje zalogaje, krpe garderobu, lepe obuću, letovanja se više ni ne sećaju… Loša procena i precenjena vizija budućnosti i primanja u istoj… Nikom da ne poželim…

    Razvoj grada i infrastrukture je za svaku pohvalu i nisam protiv toga, ali pametno. Sve što se desilo i dešavalo i dešava sa fontanama, pozorištima, Korzom, bazenom u Dudovoj šumi… A neko uzima pare svakog meseca sve dok se to ne bude završilo, a ne završava se… Sad, će, kažu, kobajagi… Da, odmah, čim dođe Godeau i uradi posao, a biće čim metro u Beogradu bude završen…

     

  13. djomla kaže:

    @John Doe

    Nema prepucavanja. Upravo se slažemo u razmišljanju. 🙂

    Sami ste napisali:

    Svako ima pravo i mora da donosi svoje odluke na svoju korist ili štetu, odrasli smo ljudi.

    Ja sam sa suprugom odmah, u startu bio pomiren da asfalta i gradske vode neće biti još dugo, možda i nikad, …

    U prvom komentaru

    Da ne spominjem da deca do sredine maja meseca idu u školu iz svojih blatnjavih/prašnjavih ulica peške do prve autobuske peške, ponekad i više od kilometar samo da se uprljaju i posle se stide kada ih deca iz uređenijih ulica zadirkuju zbog činjenice da ne mogu stići čista do škole.

    Upravo je to i poenta. Ko ne plati na mostu, platiće na ćupriji.

    Samo nemojte onda praviti klasne razlike u građanstvu.

    Reč je o činjenici da se Makova tretira kao nehigijensko, divlje naselje, kao da su ljudi tamo građani manje vrednosti, niže kaste, šta li?

    Niko vas, niti bilko kog vašeg komšiju nije proglasio građaninom drugog reda. Vi ste to sami i svesno izabrali, jer svako ima pravo i mora da donosi svoje odluke na svoju korist ili štetu, odrasli smo ljudi.

    1. Majšanski most bi morao da bude uređen pre asfaltiranja po Makovoj sedmici.
    2. Beogradski put bi morao da bude proširen pre asfaltiranja po Makovoj sedmici.
    3. Somborski i Karađorđev put bi morali da budu prošireni pre asfaltiranja po Makovoj sedmici.
    4. Kireška, Teslina, Frankopanska, Matije Gupca, Dragiše Mišovića bi morale da budu proširene za 1m pre asfaltiranja po Makovoj sedmici.

    Jer jednostavno te ulice su većeg prioriteta i njih koristi mnogo veći broj ljudi koji čak ni ne žive u tim naseljima.

    PS Nemojte da shvatite moj komenta zlonamerno, to mi uopšte nije cilj.

  14. Ivica kaže:

    djomla:

    1. Majšanski most bi morao da bude uređen pre asfaltiranja po Makovoj sedmici. 

    2. Beogradski put bi morao da bude proširen pre asfaltiranja po Makovoj sedmici.

    3. Somborski i Karađorđev put bi morali da budu prošireni pre asfaltiranja po Makovoj sedmici.

    4. Kireška, Teslina, Frankopanska, Matije Gupca, Dragiše Mišovića bi morale da budu proširene za 1m pre asfaltiranja po Makovoj sedmici.

    Jer jednostavno te ulice su većeg prioriteta i njih koristi mnogo veći broj ljudi koji čan ni ne žive u tim naseljima.

    To je problem kod naših ljudi, svako se ponaša kao da je problem jedne ulice problem isključivo stanovnika iste…u stvari, da se bolje izrazim, ne mogu da razgraniče koje su ulice od opšteg, a koje od pojedinačnog značaja…normalno je da je problem asfalta neke preferne ulice koja ne vodi nigde problem njenih stanovnika, dok su ulice koje si naveo, problem svih nas…

    1. Majšanski most predviđa da se barem 50% saobraćaja prebaci iz Đure Đakovića i Zmaj Jovine na novu trasu – koliko će ljudi nju koristiti – jako mnogo!!

    2. Beogradski put mislim da koristi apsolutno svaki vozač u ovom gradu i mislim da du nema šta da se diskutuje, samo slepac ne vidi da je pojedinim raskrsnicama hitno potrebno proširenje

    3. Somborski i Karađorđev, pa čak i ako ih neko ne koristi svaki dan, koristi ih barem kada ide vikendom na buvljak. Na oba pravca se nastavlja tendencija povećanja gustine saobraćaja…kada priredna zona u malom bajmoku krene punim kapacitetom, stanje na Somborskom će biti još gore, dok je Karađorđev opet predviđen da pored postojećeg opterećenja, primi saobraćaj iz ulica Petefi Šandora i Zmaj Jovine…

    4. Ove ulice ređe koristim, ali i jednom mesečno kada tamo prođem pomislim: ‘hoće li ih više proširiti?!’….gužve su velike i najobičnije mimoilaženje dva vozila je problematično…

    Da se ja pitam, a to sam već nekoliko puta rekao na ovom forumu, ja bih prvo radio prioritente pravce, a periferne ulice kada bude viška para…Za tih 15 novih ulica su se sigurno mogli rešiti Somborski, Beogradski i Karađorđev put…ali ajde…zna se šta donosi glasove….

  15. dasHHa kaže:

    Najvece greska je bilo prosirenje beogradskog puta.U startu je trebalo napraviti prsten oko sireg centra grada.Beogradski put je docekao svoj zenit i sada je problem njegovo prosirenje radi problematicnih objekata(uglavnom pod zastitom).

    Dobili smo najgore resenje jer se insistiralo na stvaranju gradske,glavne magistrale kroz srediste grada koja je,kao i sve u gradu,bilo privremeno resenje koje je postalo trajno.

    Dva prstena oko grada(u sirem centru i na periferiji)uz 4-5 glavnih ulica koje bi povezivale sa centrom je najoptimalnije,dugorocno gledano,resenje…ali,eto mi uvek nadjemo izgovor kako nemamo para!

  16. Ivica kaže:

    dasHHa:

    Najvece greska je bilo prosirenje beogradskog puta.U startu je trebalo napraviti prsten oko sireg centra grada.Beogradski put je docekao svoj zenit i sada je problem njegovo prosirenje radi problematicnih objekata(uglavnom pod zastitom).

    I slažem se, a i ne slažem…Da BG put nije proširen, danas ne bismo imali bulevar u centru grada…da se ne lažemo, grad ni u svojim najboljim posleratnim godinama nije imao sredstava za takav krupan zalogaj…a čak i pod pretpostavkom da je u startu izgrađen UMP, danas bi svakako BG put bio zreo za proširenje na profil 2+2…

    Prema tome, ne smatram ga promašajem, ali je pored njega odmah trebalo da se razmišlja o izgradnji alternativnog pravca…čak i kad gledam stare planove, stičem utisak da su svi urbanisti želeli da najveći saobraćajni čvor bude smešten upravo u centru…kao da se o prstenu počelo razmišljati tek prošle decenije…stvarno ne mogu da razumem zašto je to tako…

  17. John Doe kaže:

    djomla:

    @John Doe

    Nema prepucavanja. Upravo se slažemo u razmišljanju. :-)

    PS Nemojte da shvatite moj komenta zlonamerno, to mi uopšte nije cilj.

    Nema tu zle namere, samo razgovaramo, fino, kulturno (čak i ako o nekim stvarima imamo drugačije mišljenje)

    Moje dete nema problema, ili je majka ili ja ponesemo u školu, bude nam usput, nego, žao mi sitne dece koja moraju da tabanaju i tegle ogromne torbekanje, žao mi starijih bolešljivih ljudi kod kojih dođe ambulantno vozilo pa zapadne u pesak i mora da čeka da dođe drugo vozilo da ga iščupa… Da se našlo malo pameti pa da se nekako našlo snage da se makar u neke ulice dovuče tucanik ili šljaka…

    Koren problema je mnogo dublji, onomad je gradio svako gde je i kako hteo pa je normalno da je većina sadašnjih ulica po Makovoj sve samo ne ulica, pre su to uski krivudavi prolazi do nečijeg voćnjaka, vinograda…

    Korektno izgrađena kuća (gde bi bili ispoštovani minimumi UT uslova) je pre izuzetak nego pravilo…

  18. djomla kaže:

    @Ivica

    Za tih 15 novih ulica su se sigurno mogli rešiti Somborski, Beogradski i Karađorđev put…ali ajde…

    Nije moglo. Mogla se uraditi primera radi komplet Zagrebacka sa sve spustanjem el. instalacija, zamenom kanalizacije, uredjenjem kolovoza i trotoara te postavljanjem ograda i stubica. Nesto nalik Izvorskoj. Somborski put je moga samo da se preasfaltira. Nesto ozbiljnije ne.

    zna se šta donosi glasove….

    Da covek bez asfalta postaje posebno osetljiv. Taj problem mu je ključan i zbog toga je često lakoveran. Naravno ne svi, ali ne radi se slucajno politicka kampanja preko asfalta.

    Ova demokratije nam je donelo ono protiv čega sam. Gleda se da se zadovolji što više MZ i da se svakoj da pomalo, što je katastrofalan pristup iz već navedenog. Rekonstrukcija Beogradskog puta ti neće doneti glas, ali asfaltiranje male ulice hoće.

    Da BG put nije proširen, danas ne bismo imali bulevar u centru grada…da se ne lažemo, grad ni u svojim najboljim posleratnim godinama nije imao sredstava za takav krupan zalogaj…

    Tačno u centar. Da nije deo E75 prošli bi smo ko Sombor. Ne bi mi to nikada sami izgradili. Sva sreća pa ova saobraćajnica tolikom dužinom prolazi kroz grad – od početka Palića do kraja Aleksandrova.

  19. Ann kaže:

    ivice, zasto vama toliko smeta asfaltiranje ulica? zar ne mislite da svako u ovom gradu ima pravo da zivi bez blata u ulici?

  20. djomla kaže:

    John Doe:

    Koren problema je mnogo dublji, onomad je gradio svako gde je i kako hteo pa je normalno da je većina sadašnjih ulica po Makovoj sve samo ne ulica, pre su to uski krivudavi prolazi do nečijeg voćnjaka, vinograda…

     

    Korektno izgrađena kuća (gde bi bili ispoštovani minimumi UT uslova) je pre izuzetak nego pravilo…

    Da li ste primetli razliku izmedju crnice i peska?

    Kada je krenula kolonizacija nakon Prvog svetskog rata deljena je zemlja i nastajali su nizovi salaša. Princip – evo ti malo zemlje a ti sagradi kuću i preživi. Od tada je trend takav da ti salaši nestaju. Već naredna generacija se seli u sela a treća prelazi u grad. Na crnici imaš tendenciju ukupnjavanja naselja. Salaša je sve manje. Oni se ruše i sklanjaju a zemlja se obrađuje. 

    Pogledaj samo granice grada na rubu u Aleksandrovu, Keru, Maloj Bajmoku. Pogledaj Čantavir, Žednik, Đurđin… Formirana naselja, kuće ne štrče u njive. Niko nije kupio njivu i napravi kuću na njoj. Kuću ima u selu a njivu obrađuje.

    Pesak, kontra priča. Širi se po principu “uz put”. Površine pod voćnacima su sve manje na uštrb nekakvog naselja. Formirane ulice, kao što si i sam rekao nisu ulice. Ta naselja imaju toliko komunalnih problema da je to u praksi nerešivo. Ne postoji jasna (okom vidljiva) granica gde je kraj Makove sedmice. Ona je poput Kelebije ušla u šumu. Obradive zemlje je tamo sve manje a grad sve nefunkcionalniji. Problem je u tome što i dalje postoji trend izgradnje na pesku. Od postoji decenijama i nikada se nije zaustavio.

  21. miki kaže:

    Dizem temu ali ajde, ko je ekipa koja posle rusenja odnosi staru ciglu velikog formata? na kamionima nema obelezja firme, svi znamo da ta cigla nije za bacanje

OSTAVITE KOMENTAR