Poklanjam kilometar vožnje!

Nako što je 1. avgusta stupila na snagu odluka kojom se usvaja jedinstven cenovnik svih taksi udruženja, usledile su prve reakcije. Iz Savez taksi udruženja grada Subotice stigla je najava da je moguće stupanje u štrajk ukoliko lokalne samouprava na terenu ne sprovodi pomenutu odluku. Tom odlukom je definisana cena starta od 60 dinara, pređeni kilometar 50 dinara i čekanje po satu 600 dinara. Takođe pomenutom odlukom se ukida i popust na poziv.

Ispred Gradske kuce

Međutim, postavlja se pitanje da li se sva taksi udruženja pridržavaju pomenute odluke?

 

Predsednik gradskog Saveta za bezbednost u saobraćaju Darko Antelj nakon pomenute reakcije Saveza taksi udruženja rekao je da su svi taksimetri u kontrolisanim vozilima bili namešteni po gradskoj odluci. Jedino je inspekscija prilikom kontrole primetila da tri vozila nemaju potrebnu dokumentaciju i ona su isključena iz saobraćaja.

 

U praksi sve to malo drugačije izgleda. Pomenuta odluka gubi svaki smisao, ukoliko pojedini taksisti naplaćuju manje nego što taksimetar pokaže. Da li je to praksa na Subotičkim drumovima? Ako jeste, i ostali taksisti bi zbog ovakve konkurencije bili primorani da na svoju ruku opraštaju pređene kilometre, jer će u suprotonom izgubiti putnike.  Sa druge strane, i oni koji to rade imaju pravo da to rade ukoliko ne krše ni jedan zakon ili odluku.



KOMENTARI

  1. boki kaže:

    O čemu vi pričate?

    „oni koji to rade imaju pravo da to rade ukoliko ne krše ni jedan zakon ili odluku.“

    pa zar samim činom,ne naplaćivanja po taximetru,ne krši zakon koji propisuje minimalnu cenu vožnje.

    ili se taj zakon tumači ovako:minimalna cena vožnje mora biti ispisana na cenovniku i ukucana u memoriju taximetra a vozač (jer dobar deo nisu taxisti već samo vozači) može da naplaćuje odokativno ili ti bambalićevski.

    gore napisanim djomla se direktno stavlja u odbranu bambalićevskog načina rada, a moje je viđenje takvog rada „da je to protivzakonito“

  2. djomla kaže:

    boki, nemojte mi stavljati u usta ono sto nisam rekao (napisao).

  3. Anonimni kaže:

    Nije praksa samo u Subotici veci u drugim gradovima,sto ne znaci da mi se dopada ovaj zakon. Ljudi od necega moraju da zive, pa i da ne naplate neku voznju koliko je propisano pa sta? Kad taxsistima ne smeta sta se drugi bune. Nije da odobravam da se radi protivzakonito ali jedino kome smeta je drzava. A sto se tice taxsista njima smeta nov zakon jer tako gube musterije i imaju vece globe i davanja. I oni su ti koji treba da se bune.

  4. krlaja kaže:

    Prevarantska posla… Treba da bojkotujemo sve taksi sluzbe u gradu! Pa nek se nose sa fiksnom cenom…

  5. Kertvaros kaže:

    Znam da ovo nije tema ali da spomenemo samo onako na margini. Na slici je BMW model R 11 od 750 cm3 / 18 ks „na kardan“ proizveden negde izmedju 1929 i 1930 godine pa jos i sa prikolicom. Prekrasna masina.

  6. jasso kaže:

    Briga mene kakve odluke donose i da li ih svi postuju,meni je bitno da ja voznju od prozivke do grada ne platim vise od 150-200 dinara,a ako mi neko naplati vise taj me je onda vozio prvi a i zadnji put,kako se svi hvataju zakona i odluka kad je u njihovu korist.

  7. varoščanin kaže:

    Ni na drugoj temi gde se diskutovalo o tome niko nije izneo koji zakon (član zakona) se krši ako je taximetar podešen pravilno, a udruženje odluči da svoje verne mušterije časti sa x kilometara. Bolje je uložiti u reklamu, biti ljubazan sa mušterijom, dobar vozni park koji je uvek čist i ispravan, nego da čekate da vam gradske vlasti reše problem slabe zarade.

  8. Miki kaže:

    Ma nemojte da se brinete…sve ce to Antelj srediti covek je strucan u tome…expert….hahahaha

  9. G.L. kaže:

    Koliko znam i radnicima u radnom odnosu propisana je minimalna cena rada po času pa hajde da i to ukinemo . Nsu krivi taxisti što  se neki plaše da prijave svoje poslodavce

  10. ivan kaže:

    Dali znate koliko je potrebno da se jedno taxi udruzenje razradi ? A ova odluka o minimalnoj ceni je stupila na snagu bas kada je S taxi poceo sa radom tako da je to sve namestaljka da bi S taxi odmah napravio bum u taxi prevozu , dajte da i drugi tankiraju gas po 43 dinara m3 pa ce biti svima bolje . ALI NE ZABORAVITE DA JE TO DIL GRADSKE VLASTI I S TAXIJA.

  11. Xmen kaže:

    Ma Bambalić može sve, njemu je pumpa radila 2 godine, bez plaćanja poreza, i bez ikakvih radnih dozvola, Kelebija Petrol je radio šta je hteo, Monza autopraonica, bolje da nepričam… staće i tom čoveku jednom neko na rep, samo polako…

  12. boki kaže:

    djomla, ja sam tako protumačio ovu rečenicu:

    „oni koji to rade imaju pravo da to rade ukoliko ne krše ni jedan zakon ili odluku.“

    a što se tiče CNG-a samo one tri(3) multiple idu na CNG,ostalo je sve na TNG tako da ta priča ne drži vodu.

  13. djomla kaže:

    boki da se ne ponavljam, postoji razlika između rečenica

    „oni koji to rade imaju pravo da to rade ukoliko ne krše ni jedan zakon ili odluku.“

    i

    „oni koji to rade imaju pravo da to rade jer ne krše ni jedan zakon ili odluku.“

    Da sam ovo drugo napisao direktno bi se stavljao u odbranu onih koji oprastaju kilometre. E sad vi meni citirajte, član neke odluke ili zakona koji se krši ako neko oprosti kilometar ili dva vožnje?

    I još nešto me zanima. Da li postoji sistem koji kontroliše koliko je neki taksimetar izbrojao pređenih kilometara, i koliko je vozač naplatio za tu pređenu kilometražu? Ili se sve svodi na insektore? Drugim rečima da li vi kao član nekog taksi udruženja znate koliko je vaš kolega prešao kilometara tokom dana i koliko je naplatio za tu pređenu kilometražu.

  14. varoščanin kaže:

    Volio bi da mi neko izvede matematiku za osam sati rada jednog taxi vozila iskljucivo u lokalu. Broj pređenih kilometara, koliko je od pređenih naplaćeno i broj vožnji u tih osam sati. Kažete da je neisplativo raditi ispod minimalnih cena, najbolje da to ilustrujete sa priimerom iz prakse.

  15. boki kaže:

    Član 33

    Auto-taksi prevoz putnika obavlja se fabrički proizvedenim putničkim automobilom koji ima najviše pet sedišta računajući i sedište vozača i najmanje četvoro vrata.

    U putničkom automobilu kojim se obavlja auto-taksi prevoz mora biti na vidnom mestu za korisnika prevoza ugrađen ispravan, plombiran i baždaren taksimetar i istaknut naziv auto-taksi prevoznika.

    Na krovu putničkog automobila kojim se obavlja auto-taksi prevoz mora biti istaknut naziv: „TAXI“.

    Član 35

    Auto-taksi prevoznik je dužan da prilikom otpočinjanja prevoza uključi taksimetar ili preuzme potvrdu o fiksnoj ceni sa stajališta koja su od posebnog interesa za opštinu, grad ili grad Beograd.

    Auto-taksi prevoznik za izvršenu uslugu prevoza naplaćuje cenu prevoza u iznosu koji pokazuje taksimetar u trenutku završetka prevoza ili cenu po izdatoj potvrdi sa lokacija iz stava 1. ovog člana.

    Auto-taksi prevoznik je dužan da, na zahtev korisnika usluge auto-taksi prevoza, izda račun za obavljeni prevoz koji sadrži datum, relaciju ili kilometražu, cenu prevoza i koji je potpisan i overen pečatom prevoznika.

    Član 36

    Opština, grada i grad Beograd propisuje bliže uslove za obavljanje auto-taksi prevoza.

    Opština, grada i grad Beograd, u skladu sa saobraćajno-tehničkim uslovima, donosi program kojim definiše optimalno organizovanje auto-taksi prevoza.

    Saobraćajno-tehnički uslovi iz stava 2. ovog člana definišu se u petogodišnjem planskom periodu, a na osnovu karakteristika prevoznih zahteva – vožnji, koje obavljaju stručne organizacije.

    Opština, grad i grad Beograd svojom odlukom uređuju posebne uslove koje treba da ispuni prevoznik, karakteristike i obeležja taksi vozila i način obavljanja taksi prevoza koji nisu definisani ovim zakonom. Opština, grad i grad Beograd svojom odlukom utvrđuju i usklađuju ekonomski najnižu cenu u okviru taksi tarife po kojoj se auto-taksi prevoz mora obavljati na njenoj teritoriji.

    Taksimetar mora biti podešen isključivo u skladu sa odlukom iz stava 4. ovog člana.

    Opština, grad i grad Beograd vodi registar krovnih oznaka.

  16. boki kaže:

    izvađeno iz „zakona o prevozu u drumskom saobraćaju“

    član 35 stav 1 propisuje kad se taksimetar uključuje i

    stav 2 kad se isključuje i naplaćuje

  17. varoščanin kaže:

    Naravno da je to tako , ukoliko taxi udruženje nema neku promotivnu akciju. Ako ima onda na kraju vožnje kaže na taximetru je 250 dinara, ali pošto imamo akciju da našim vernim korisniciima poklanjamo dva kilometra Vaš račun je 150 dinara. I gde je kršenje nekog zakona ? I kojeg ?
    Niste mi izveli računicu za osam sati rada taxi-a u lokalu. Ili Vam ne odgovara da iznesete taj podatak ?

  18. Anonimni kaže:

    Zanimljiva tema.

    Podržavam pokušaj uvođenja reda u ovoj oblasti, ali kao i obično – sve je urađeno pogrešno!

    U ovoj državi stalno neki lud … zbunjene!

    Odmah su se uhvatili za novac, a niko da spomene i uredi mnogo bitnije stvari, na primer bezbednost putnika i ŽIVOT!

    Pitanje za vozače (ne taxiste, za nas obične smrtnije)  – koliko puta Vam je u poslednjih mesec dana (ovoljno dug period) , na neki izuzetno glup način „izleteo“ taxi, presekao put, nije ustupio prvenstvo, zamalo oborio pešaka, biciklistu…prošao na cveno ispred vas… neki ozbiljan prekršaj koji ste videli svojim očima!  –  A koliko od tih taxi vozila je pripadalo RED taxiju i BOBAN taxiju? Gotovo nikad mi niko drugi nije uradio nešto zbog čega sam poželeo da mu razbijem i auto i nos…osim dva pomenuta udruženja!

    Kako je moguće da neko može da vozi taxi a da ne poznaje ili da ga se ne tiču osnovni propisi u saobraćaju?!?!?!

    Pre nekoliko dana , na pešačkom prelazu, zaustavi se kombi da propusti nekoliko pešaka među kojima  sam bio i ja, s obzirom da je kombi stajao u spoljnoj traci, unutrašnja traka je bila slobodna i taman kad smo došli do tog dela puta ispred naših noseva, na nekoliko cm, PROLETEO je kreten u RED taxiju!!! 

    Odgovor policije je bio da je to nemoguće dokazati, pa sam se zadovoljio (iz čistog besa) ličnim obračunom sa dotičnim vozačem kad je došao na svoje stajalište. Za potencijalna pitanja odmah ću odgvooriti – NARAVNO da sam ga sačekao! Taj više neće voziti brže od života!

    Elem, poenta je u tome da poznajem nekoliko mladih ali i starijih momaka koji su uposlednjih nekoliko godina vozili u RED i BOBAN taxiju, a koji pre tog posla nisu imali ni 5 dana voznog iskustva! Nakon polaganja vozačkog ispita nikada nisu vozili do zaposlenja u taxiju – nije više važno da li je to u skladu sa zakonom – ali moje pitanje je da li je to NORMALNO?!  Da li to nama treba?

    Ako oni budu išli u tu protestnu vožnju ili štrajk, JA ću stajati pored puta i kad kolona bude prolazila RED i BOBAN taxi vozilima ću lično bacati eksere pod gume!

    Svaka čast i maximalno poštovanje svima ostalima koji se samostalno trude da svoj posao obave maximalno profesionalno!

  19. Mišo kaže:

    Za sve oni koji su protiv minimalne cene, jer se time navodno narušava sloboda tržišta:
    A zašto niste protiv minimalne cene rada? Pa da vam poslodavci plaćaju manje ili više…koliko tržište odredi. Eh, kako se neki koji se ni u šta ne razumeju prave konstantno najpametnijima.

  20. minitax kaže:

    nisi dobro upoznat,što se gas uređaja tiče

OSTAVITE KOMENTAR

9 + 1 =

IMPORTANT! To be able to proceed, you need to solve the following simple math (so we know that you are a human) :-)

What is 5 + 12 ?
Please leave these two fields as-is: