Praćenje kvaliteta gasa i struje

Kakav je kvalitet električne energije i priodnog gasa koji stižu do potrošača, da li je u skladu s odgovarjućim standardima od ove godine će kontrolisati u Agencija za energetiku.

 

 Naime, AERS je poslednjeg dana prošle godine usvojila pravila o praćenju tehničkih i komercijalnih pokazatelja i regulisanja kvaliteta isporuke električne energije i gasa. Zahvaljujući ovim pravilima biće omogućeno uspostavljenje standarda kvaliteta isporuke tih energenata, ali i kazne za one koji ne ispunjavaju predviđene standarde kvaliteta.

 

Da li će to uticati da se kvalitet struje i gasa i zaista ujednači i bude isti za sve i da se, u zavisnosti od toga, ovi energenti i plaćaju, videće se, ali je sasvim sigurno da je napravljen značajan korak. Naime, na kvalitet prirodnog gasa, što u našoj zemlji utvrđuje i potvrđuje isključivo JP “Srbijagas”, godinama se žali veliki broj potrošača, ukazujući da je kvalitet ovog energenta manji od propisanog, te da je zbog toga potrošnja daleko veća, a  računi viši nego što bi trebalo. Zato bi trebalo očekivati da usvojena pravila omoguće uvid u parametre potrebnog kvaliteta koje ovaj energent treba da ispuni, a time pozitivno utiče na poštovanje tih pravila.  Slično je i kod električne enrgije, jer ima dosta potrošača koji ukazuju da je u njihovim domaćinstvima veoma često napon daleko manji od potrebnog, pa se aparati gase, a neretko i kvare.

 

Podaci o kvalitetu isporuke i snabdevanja električnom energijom i prirodnim gasom, ističu u AERS-u, prikupljaće se na godišnjem nivou. Ipak, određeni podaci prikupljaće se za periode kraće od godinu dana, odnosno kvalitet isporuke i snabdevanja električnom energijom i prirodnim gasom biće praćen tokom godine. Na kraju godine AERS će, na osnovu prikupljenih podataka, sačiniti godišnji izveštaj. Podaci iz izveštaja moći će da se upoređuju po godinama, za svaki energetski subjekt, ali i međusobno, po energetskim subjektima koji obavljaju istu energetsku delatnost.

 

Treba reći i da će podaci o kvalitetu isporuke i snabdevanja električnom energijom i prirodnim gasom biti dostupni javnosti jer će AERS  izveštaje i analizu podataka objavljivati na svojoj internet stranici.

Dobijeni podaci, ukazuju u AERS-u moći će naknadno da se definiše potreban nivo kvaliteta, uspostave standardi kvaliteta isporuke i snabdevanja i odrede iznosi za eventualne kazne i kompenzacione naknade, u slučajevima kada nisu ispunjeni standardi kvaliteta.

gas



KOMENTARI

  1. balfasz kaže:

    Trebalo bi edukovati i potrošače na šta treba obratiti pažnju i kome prijaviti nepravilnosti, s obzirom da prijava dotičnom preduzeću koje snabdeva problematičnim energentom često nema nikakvih efekata… Dakle kome se žaliti?

    Recimo kada napon struje varira izmedju 190-240V da li je to KVALITETNO snabdevanje energijom ili je zrelo za neku popravku/adaptaciju vodova, ili je to sasvim normalno i treba se navići na trepteća svetla i stalno restartujuće računare, i čestu promenu napajanja na električnim uređajima?

  2. zorandjala kaže:

    elektro distribucija da postavi merne instrumente{strujomere} koji rade samo od 220 do230 a u ostalim slucajevima da merac neradi isto uvesti za gas ukoliko nema dovoljno propana merac neradi .to je soas za potrosaca ,ali ce nam reci da to nije moguce zato sto sa takvim uredjajima eps nemoze da dere potrosaca .naj bolji izgovor je da nevaljaju prozori izolacija,nisu dosta debeli zidovi i slicno .elektro distribucija posebna prica ako se u ovoj zemlji pocne praviti red {kadtad} obavezno poceti od njih.

  3. mesab kaže:

    A kvalitet gasa u bocama od 10kg za domaćinstva, ispravnost slavina na tim bocama, tobožnja plombiranja slepe matice i mnogo toga od čega direktno zavisi bezbednost stanara koji to koriste, je priča za sebe.

    Već skoro tri decenije koristim ove boce i nikada kao sada nije bilo problema tipa: da se slavina – ventil ne može do kraja zatvoriti bez upotrebe dodatne muške snage i uz pomoć neke krpe koja daje dodatni otpor,  pa sve do toga da se i uz svu snagu i umešnost gas ne može potpuno zatvoriti,  što je naravno velika opasnost od eksplozije. Nosio sam takvu bocu nazad prodavcu da je reklamiram. Zamenio je prodavac istu ali uz neku dozu čudjenja i komentara u stilu "pa to nije tako strašno". Žute kapice koje postavljaju na slepu maticu, kao dokaz da je to u redu, po mom uverenju su zavaravanje i ispunjavanje neke, nazovi zakonske forme. Ne vidoh nigde pečat ili inicijale odgovornog ili pravnog lica koje stoji iza te kontrole.

    O kolicini i kvalitetu gasa u boci ne treba ni govoriti, sve je to diskutabilno i pod velikim znakom pitanja.

    Podržavam nastojanje da se pooštri kontrola kvaliteta gasa i struje i svega onog što je u lancu prenosa i distribucije ovih energenata do potrošača, ali iskreno nisam ubedjen da ćemo mi kao potrošači imati neke vajde od toga!

  4. Neša kaže:

    "Kakav je kvalitet električne energije i priodnog gasa koji stižu do potrošača, da li je u skladu s odgovarjućim standardima od ove godine će kontrolisati u Agencija za energetiku."

    Agenciju za energetiku osnovala je i njen rad finansira država. Kakva država takva agencija, takva kontrola, takav kvalitet robe i usluga! 

  5. Bunjevac kaže:

    "MESAB" pozdravljam Vas. U potpunosti se slazem sa Vama, imao sam u svojoj karijeri prilike da osetim "miris " eksplozije butan flase i to prazne, na moje veliko iznenadjenje ne po horizontali nego po vertikali. Inace u Donjem Tavankutu je nedavno u stambenom delu domacinstva eksplodirala jedna butan flasa. O ispravnosti necemo nista govoriti jer su privatni punioci naveliko kupovali polovne butan flase koje su se koristile tokom devedesetih i koje ni u pokusaju nisu ispravne..Zato ljudi OPREZ pri kupovini, obavezno kod kuce kada montirate crevo na flasu okolo natrljajte sapunavice i ukoliko se pojave mehurici odmah menjajte gumicu ali proverite i ventil, zatvorite ga skroz i onda postavite sapunavicu ako se pojave mehurici bez odlaganja iznesite flasu napolje jer tu je bezopasna..

OSTAVITE KOMENTAR