Ko pusti dete mlađe od 12 godina da vozi bicikl bez pratnje, ili se dete mlađe vozi bez pravilnog sedišta, može da računa na ozbiljne kazne.
Ukoliko se dogodi da bude povređeno dete koje samo vozi bicikl na javnom putu, roditelj može da dobije i kaznu zatvora.
Prema sada važećem Zakonu o bezbednosti saobraćaja deca mlađa od 12 godina ne mogu samostalno da učestvuju u javnom saobraćaju. U praksi to znači da dete mlađe od 12 godina ne može samo da vozi bicikl na putu, jer ukoliko, na primer, padne, zadobije neku povredu ili doživi nezgodu, odgovornost snosi roditelj koji može biti kažnjen novčano ili kaznom zatvora.
U Zakonu o bezbednosti saobraćaja u članu 20, stav 88. propisuje da izuzetno, u pešačkoj zoni, u zoni ograničenja brzine na 30 i zoni smanjenog saobraćaja, u zoni škole i na vankategorisanim putevima može se dozvoliti detetu koje je napunilo devet godina života da saobraća na biciklu, ali samo pod nadzorom osobe starije od 16 godina.
U osnovnu školu „Sečenji Ištvan“ mnogo dece nižih razreda dolazi biciklom. Andrea Jurić došla je po sina Nikolu na kraju časova.
„- Pre svega iz razloga bezbednosti. Kako jure automobili, to je stvarno nerazumno. Ali ne bih ga smela pustiti samog.
„- Uvek ga pratite kada vozi bicikl?
– Uvek i svugde. Ako ne ja, onda starije dete.”
Martin Ivanić ima 11 godina. Kaže, uvek pazi, kuda ide sa svojim dvotočkašem.
„- Biciklističkom stazom i ovako.
– Kada ideš biciklom, prate te roditelji?
– Da, uvek dođu, ili me doprate.
– Zašto ti je to važno?
– Zato da me slučajno ne bi dirali.“
Eva Pek svoje desetogodišnje unuke bliznakinje ne pušta da voze bicikl bez nadzora.
„ -Ne puštamo ih, samo u ulici, ili kod kuće, u dvorištu. Ali mi smo tamo, ne puštamo ih same.
– Zašto?
– Zbog toga što je saobraćaj takav, svašta se događa, i zato ih ne puštamo da same voze bicikl.“
Na ono što je važno znati upozorava Robert Marton, instruktor vožnje: „Roditelj je obavezan da dete do sedam godina starosti nosi na biciklu u odgovarajućem sedištu, a ne da dete ispod sedam godina vozi bicikl zajedno sa roditeljima u saobraćaju. Dakle, do sedme godine, vozimo dete. Starije od sedam godina, a dok ne napuni 12 godina života, dete saobraća na biciklu u pratnji roditelja, i to tako da dete ide napred, a roditelj iza njega dok voze bicikl.“
Laslo Joža, advokat naglašava da je po zakonu strogo zabranjeno detetu mlađem od 12 godina da samo vozi bicikl u javnom saobraćaju. „To je zbog većeg stepena zaštite najmlađih, i dobro bi bile da usvojimo ova upozorenja, ove informacije, jer onaj ko omogući detetu mlađem od 12 godina da vozi bicikl u javnom saobraćaju, ili ko malo dete ostavi bez pratnje da vozi bicikl, može se kazniti novčanom kaznom u iznosu od 10 do 20 hiljadu dinara.“
Ukoliko dete mlađe od 12 godina na biciklu doživi nezgodu, tada roditelj može biti kažnjen i sa 30 hiljada dinara.
OBAVEZNO i kacigu detetu!
Ali zato kada roditelji romi puste svoje maloletno dete da po gradu na biciklu juri i otima ženama torbice niko ne bude kažnjen, niko ne ode u zatvor…
Njima ništa nije zabranjeno.
Kad se mozak polako pretvara u kašu onda kreću debilni zakoni, kakva država takvi i zakoni…..zadnjih 50 i više godina je moglo a sad više ne može, šta se promenilo?! Pederčina vodi državu, pomažu mu lezbejka, lažni doktori, „mali“ kriminalci pa shodno tome se i donose ovakvi zakoni, srećno…..
Što manje vožnje bicikala više automobila i autobusa. Više potrošnje goriva i profita od njega. Više izduvnih gasova i bolesti od njih. Manje kretanja i zdravlja. Više profita od dijagnostike, lečenja i lekova. Sve je povezano. Treba samo regulisati propisima i uspeh neće izostati.
Ova pravila važe eventualno samo za nas svetlije puti.
Ovi ostali malo tamniji mogu puno ranije da voze, ma Kanzas, lete na bicikli kao muve bez glave pa čak i u centru grada.
I niko im ništa ne može, nema ko da ih pohvata.
Ma koji roditelji i odgovornost, ne znaju oni šta je to.
Odrasli smo i bez kaciga i bez pravila i začudo ….. preživeli smo ….. a od današnje dece pravite invalide i idiote.
Ja samo molim nadlezne da se ne ode u drugu krajnost, pa da na kraju dete do 18 godine moramo nadzirati. Jasno je zbog cega zakon postoji i slazem se sa svim napisanim, ali treba sacuvati u tome i dozu razuma. Zasto ovo kazem. Vise puta sam imala priliku da vidim da se zakoni selektivno primenjuju i da neki roditelji npr cesto znaju dete voziti na motoru bez propisane zastite, a ovamo se kaznjavaju roditelji koji verovatno i nemaju drugog prevoznog sredstva osim bicikle.
Suboticanka
Bas, ja sam preziveo detinjstvo na bicikli bez kacige i sta mi fali!
Tri prednja zuba, hahahah , jos i sad pamtim kad sam dosao kuci , izbijeni zubi , slomljena bicikla, sav u modricama i krvi. Mama kad me je videla bilo je tacno da nije znala sta da radi, da me previja il da me dobro izdeveta!
NE kacigi NE pojasu u kolima UMRI muski 😀 😀 😀
Bitno je tu 10 ili 20 iljade cini mi se u drzavnu kasu…
Opet je po starom obicaju neko nesto cuo i video u inostranstvu i brze-bolje nakalemio u Srbiju . Deca do 12 godina starosti (recimo u Nemackoj) ne mogu da ucestvuju u saobracaju i da koriste javne puteve. Zbog toga eksplicitno moraju da voze po – trotoaru. To mogu onda i sama i bez pratnje roditelja.
Da li znate koliko je potresa mozga prouzrokovao pad sa bicikla?Koliko je broj povreda u predelu glave smanjen u zemljama gde je kaciga za dete OBAVEZNA bilo da ga sami vozite na sedistu bicikla ili se vozi samo? Nije problem u tome sto se donose ovi zakoni i ne treba da se porede sa ostalim zakonima-vec je problem sto su zakoni samo slovo na papiru! Neke stvari se trebaju doterati u red,za svacije dobro!
@ croat
Nemam nista protiv da ti umres muski. Bilo bi lepo ako je moguce jos u ranoj mladosti. (kako se takvi ne bi dalje razmnozavali) Ono sto ne bi bilo lepo je da postanes bogalj i da zbog tvoje genetske blesavosti celokupno drustvo solidarno placa troskove tvoga lecenja i tvoga dozivotnog invaliditeta.
Tamn skaču po klupama i nikome ništa, svetli sednu dete ispred sebe i uče ga kako da vozi. Policijo ne žali, nema zaštićenih kažnjavajte sve odreda koji krše zakon. Iako je ovaj zakon po meni malo preteran.
@ CROAT
Pa neko mora i da se razbije. Pa nisu sva deca ista. Eto ti si imao tu srecu da ostanes bez zuba a neki su vozili bicikl i nista im nije bilo. Da si i imao kacigu i onda bi ostao bez zuba jer kaciga stiti glavu a ne zube.
A šta da radimo sa babama koje nemaju pojima o saobraćajnim pravilima a uče unuke da prave drastične greške.
@Velosipedista @luda kuća
Mislim da je croat bio IRONIČAN
Nisu vam poredjenja na mestu-sta je bilo nekad i kako je sad! Nekad nije bilo po 2 auta u svakoj kuci niti je saobracaj bio kao sad,nekad je policija radila svoj posao pa se malo razmislilo kako divljas na putu.Uostalom,ja sam svoje dete sacuvala,a vi ako vam je vase nebitno pustajte ga samo nemoj posle da bude“kuku lele“! Protiv ste svih zakona a kad se desi tragedija onda IJAOOOO,NEMA PRAVDE!
@ Dragi Djiki
Iskreno se nadam da si u pravu. Bilo bi strasno da nije ironican.
Ja imam 50 godina vozim biciklu 45 godina ali me strah u saobraćaju. Nešto nije u redu sa ljudima.
Salio sam se za ono umri muski, nije losa stvar ta kaciga, moje dete je od malih nogu naucilo da korist pa mu je sad to normalno. To je kao i pojas, ja kad sednem u auto i nevezem se osetim se ko da sam go a verujem da je vecini isto tako, ni nerazmisljaju vise o tome samo se vezu, automatski. Svi uporedjuju sta je bilo nekad i sad ali kada sam ja odrastao nasom ulicom za ceo dan nije proslo tri automobila, a danas krkljanac! Sve se menja moraju se i nase navike menjati. Drugo je sto ovi nasi majmuni negde nesto vide i implementiraju samo ono sto njima odgovara a da najcesce promase sustinu zakona!
Sve je ok.Problem su stariji sugrađani koji nemaju vozačku dozvolu ili im je istekla,kako god nisu u stanju da budu aktivni učesnici u saobraćaju a oni svi na ELEKTRIČNIM biciklama i ko muve bez glave…To je problem!
Neznam sta kaze statistika ali mene nesto u zadnje vreme pravo strah voziti bicikl na kolovozu, previse je auta , svi su nesto nervozi , iziritirani pa tako i voze. Samo cekam kada ceme neko lansirati na Mars! Trebalo bi prosiriti mrezu biciklistickih staza al kako to objasnit gradonacelniku koji od infrastrukture zna samo za kozje staze i apartmane!
Što više otpadnog smeća u vidu rabljenih automobila uvesti u državu iz EU-a čitaj Nemačke.Kasnije kao repromaterijal vratiti istim onima od kojih su te ‘šklopocije ‘ uvezene. Naravno oni u Nemačkoj su ‘ekološki osvešćeni ‘ pa primaju nazad samo sortirani metalni otpad kao budući repromaterijal. Ne zanimaju ih plastični i razne delovi od veštačkih materijal,skaja i drugo. Sve što su nam prodali kao neekološki materijal koji zagađuje okolinu ne žele natrag ,pa sve ostaje u državi.Na ovaj način mi moramo ‘zbrinjavati’ taj deo otpada ,imati još i dodatnih troškova. Oni su pametni sve su nam dobro prodali ,mi se radujemo što kupujemo markirana nemačka vozila ,a na kraju više će državu stati zbrinavanje ,rastavljanje ,sortiranje i čišćenje tih delova-repromaterijala koji opet jeftino vračamo onome od koga smo i izvezli. Naravno sve mi plaćamo…Prava ekonomija…jer takvu robu ni crnci u Africi više ne kupuju ,već voze najnovije modele u EU…
@(Ne)Realan – samo sam čekao da se ovde neko popiša po nama idiotima koji donose idiotske zakone, onako slatko, autošovinistički! Mi smo uvek najgori, to može SAMO kod nas! Ako nisi upoznat, mogao si da pročitaš da po zakonu koji je prošle godine donela (blagosiljala, izdejstvovala kako hoćeš) Tereza Mej, Englezi ako PLAČU u svom stanu, mogu da plate kaznu oko 2500 funti! Dovoljno je da ih komšija prijavi ako prave buku, pomeraju nameštaj, lupaju u zid ili PLAČU pa da se suoče sa kaznetinom!!! A, ko je sada debilan?
A gde se dobija dozvola za voznju bicikla???? Po kom kriterijumu se poznaju pravila saobracaja vozaca bicikla??
Molim redakciju da nam to objasne???
Vozac bicikl sa motorom polaze vozacki ispit a vozac bicikle ne polaze ispit a upraznjavaju identicne radnje u saobracaju.
Molim opet redakciju da jos jednom objasne koja su zakonska pravila za bicikl?????????
@Pet miliona od jednog
Nisi ti video civilizaciju pa lupas. Necu da ulazim u detalje jer je to u slucaju Srbije pisanje uz vetar, vi ste generalno otisli u ku*ac (bez uvijanja). Autosovinisti su vam na vlasti, oni rade protiv naroda. Pravis se lud i branis ih jer si jedan od njih.
@gligorije
Bolje se ti bavi tvojom njivom i jedi lubenice, o pravu nemaš pojma. Propadate jer su budalama odrešili ruke i još ih sokole i guraju da govore, pišu, odlučuju, upravljaju.
Koliko vidim slabi su komentari o zakonu, uglavnom se sve svodi na prepucavanja..
Iz Kraljeva sam, kod nas kao i da nema staza za bicikle koje bi služile za rekreaciju ono što ima to su kratke mešovite staze duž ulica kuda ima i saobraćaja..
Drugo, kako dete od sedam godina da vozim na bicikli, gde postoji sedište za 30kg. znaju li oni koliko je dete teško i dal ove zakone pišu normalne osobe..
Podržavam ovaj zakon ! Predlažem i dopunu istom: obavezno polaganje ispita o bezbednosti,ponašanju,i osnovnim pravilima u saobraćaju! Velika većina biciklista to nezna.Tek deca od 7,12 godina neznaju za ta pravila! Elem,obavezno polaganje vozačkog ispita za bicikl!
Polaganjem ispita se nista ne dobija. U Nemackoj bicikliste jednostavno novcano kaznjavaju ukoliko ucine saobracajni prekrsaj. Voznja po pesackoj zoni se kaznjava sa 20€. Voznja u alkoholisanim stanju se kaznjava novcano, u zavisnosti od stepena pijanstva, i obaveznim oduzimanjem vozacke dozvole, ako je ima, a obicno je ima. Osim toga se moze i izreci zabrana voznje biciklom. Neko se pridrzava saobracajnog reda a neko ne. Isto kao i vozaci motornih vozila.