Pravo prvenstva u kružnom toku-izmena

Kružni tokovi su jedan od najelegantnijih načina regulisanja saobraćaja (naravno, pod uslovom da se znaju pravila saobraćaja), veoma često su mesta gde se dešavaju nezgode, gde se ljudi „pogube“, ne znaju šta da urade… i onda uglavnom urade što ne treba. Problem postaje izražajniji, kada imate kružni tok gde se menja režim saobraćaja, pa po navici vozači voze, bez toga da poštuju saobraćajna pravila i znake!

 

foto:IvicaSu

Od petka na raskrsnici ulica Rudić, trg Jakaba i Komora, ulice Petefi Šandora i Ištvana Sečenjia – trg ispred Gimnazije saobraćaj je izmenjen i funkcioniše tako da onaj  koji je u kružnom toku ima prednost, a onaj ko se u njega uključuje nema prednost, kao u bilo kom drugom kružnom toku u gradu.

 

Problem nastaje što vozači voze po navici, dogovoru i međusobnom propuštanju, bez pravila i reda. Ljudi koji rade u blizini kružnog toka kažu da su Subotičani oprezni vozači i da samo zbog toga nema toliko udesa.

 

U gradskoj upravi kažu da nije na njima da upozoravaju i obevaštavaju vozače da je došlo do izmene režima  u saobraćaju, nego da vozači treba da poštuju saobraćajna pravila.



KOMENTARI

  1. gomby kaže:

    Ovo sto ste uradili je za pohvalu, samo nigde jos nisam naisao na kruzni tok sa mestima za parking. Pa se pitam ko ce kome davati prednost prilikom parkiranja ili izlaska sa parkinga.

  2. jasmina kaže:

    „Problem nastaje što vozači voze po navici, dogovoru i međusobnom propuštanju, bez pravila i reda“

    Tako ce biti i dalje…… kao u bilo kom drugom kružnom toku u gradu.“ 😀

  3. dasHHa kaže:

    gomby:
    Ovo sto ste uradili je za pohvalu , samo nigde jos nisam naisao na kruzni tok sa mestima za parking .Pa se pitam ko ce kome davati prednost prilikom parkiranja ili izlaska sa parkinga .
     

    Prednost ima vozilo koje napusta parkiraliste jer je u raskrsnici, unutar kruznog toka. Ukoliko dva ili vise vozila u isto vreme napustaju parking onda se upotrebljava pravilo desne strane (pravo prvenstav ima vozilo sa desne strane). 😉

  4. jasmina kaže:

    dasHHa:
    Prednost ima vozilo koje napusta parkiraliste jer je u raskrsnici, unutar kruznog toka.
     

    Jesi/jeste li sigurni? Meni ovo ne zvuci logicno. Vozilo koje napusta parking se ukljucuje u saobracaj, a vozila koja se ukljucuju u saobracaj moraju prvo da propuste sva vozila koja se vec nalaze u saobracaju. Zar ne?

  5. dasHHa kaže:

    jasmina:

    dasHHa:
    Prednost ima vozilo koje napusta parkiraliste jer je u raskrsnici, unutar kruznog toka.

    Jesi/jeste li sigurni? Meni ovo ne zvuci logicno. Vozilo koje napusta parking se ukljucuje u saobracaj, a vozila koja se ukljucuju u saobracaj moraju prvo da propuste sva vozila koja se vec nalaze u saobracaju. Zar ne?
     

    Jasmina apsolutno sam siguran u to sto tvrdim. Parkiraliste se nalazi unutar raskrsnice i na koju god stranu da se krene to vozilo je u raskrsnici. Vozila unutar kruznog toka imaju prednost pa je logicno da vozila na parkiralistu unutar raskrsnice imaju prednost. Bolje im je da su obelezili heliodrom umesto parkiralista, to ima smisla za razliku od parkinga. Dobar primer je Vatikan koji se nalazi u sred Italije i Rima. Ne moze se doci do Vatikana a da se ne prodje kroz Italiju!!! :mrgreen:

  6. dasHHa kaže:

    Pozivam javno odgovorne za uređenje i regulaciju saobraćaja u gradu;predsednika Saveta za Bezbednost Saobraćaja Grada Subotica Darka Antelja i zadužene komunalne i saobraćajne inspektore u Gradu da reaguju povodom očiglednog kršenja Zakona o Bezbednosti Saobraćaja. Zakon se krši na ovoj raskrsnici na tri mesta i to,središnje ostrvo za regulisanje kružnog toka ne postoji-umesto njega tu je ostalo parkiralište, potom parkirališta sa desne strane kružnog toka i ne potpuna horizontalna signalizacija (nema poprečnih isprekidanih linija sa truglovima iza istih i nema isprekidanih linija vodilja.).
    Policija, nadležni pa i mediji su se obrušili na nas vozače kako ne vide saob.signalizaciju i ne poštuju propise a to što su uslovi saobraćaja ne bezbedni i očigledne greške u regulaciji niko ne spominje.Ne branim vozače-oni moraju poštovati pravila ali dajte im poštene uslove za vožnju, parkiranje, ulazak i izlazak iz garaža i dvorišta.
    Još uvek ne mogu da verujem da niti jedan jedini projekat nisu sposobni da naprave kako treba!!!

  7. jasmina kaže:

    Pa jbg ne razumem. Znaci ako se ja vozim kruznim tokom moram da pustim nekoga da izadje iz parkinga? To nema smisla.  😕

  8. dasHHa kaže:

    jasmina:
    Pa jbg ne razumem. Znaci ako se ja vozim kruznim tokom moram da pustim nekoga da izadje iz parkinga? To nema smisla. 

    Ne razume to niko Jasmina draga 😀  sad sam ih pozvao da se oglase…cucemo za par dana!
     

  9. jasmina kaže:

    Nije mi namera da kontriram ili da se svadjam. Samo bih nekako da resim ovu misteriju (dok ne uklone taj parking  :-P). 
    Dakle, cinjenica br. 1: Vozila koja se vec nalaze u ovom konkretnom kruznom toku imaju pravo prvenstva prolaza u odnosu na one koji tek treba da se ukljuce.
    Cinjenica br 2:  „Возач сме да се укључи возилом у саобраћај на путу са површине на којој се не врши саобраћај или са места на коме је возило било заустављено или паркирано или да се укључи возилом у саобраћај, само ако се уверио да тиме неће ометати остале учеснике у саобраћају и о томе обавестио друге учеснике у саобраћају.“

    Nadam se da ce primiti Cirilicu! 
    Moj zakljucak je da onaj koji izlazi sa parkinga mora da saceka. a? misljenje?

  10. jasmina kaže:

    Vidi, konvertovalo se u Latinicu 😀

  11. jasmina kaže:

    E da, jos jedna stvar. To je i do sada bio kruzni toka, ali posto nije bilo „torugla“ vazilo je pravilo desne ruke, tj. vozila u kruznom toku nisu imala prednost. Ali ipak su imali prednost u odnosu na one koji napustaju parking.

  12. dasHHa kaže:

    U zemlji dembeliji,pardon khm,Srbiji sve je moguće.
    1.Parkiranje i zaustavljanje u raskrsnici je IZRIČITO ZABRANJENO,
    2.Parkiranje na manjoj udaljenosti od 5m od raskrsnice,pešackog prelaza i na manjoj udaljenosti od 15m od BUS,TAXI ili SOS mesta-stajališta je IZRIČITO ZABRABJENO.
    3.Kretanje pešaka van trotoara ili pešačkog prelaza u krugu raskrsnice je IZRIČITO ZABRANJENO.
    4.Vozači koji parkiraju na tom parkiralištu mogu je dino da šetaju u krug oko auta ili da pozovu helikopter da ih prebaci na drugu stranu jer NEMA PEŠAČKOG PRELAZA a svako prelaženje pešaka van zebre je IZRIČITO ZABRANJENO.
    Ovo što sam naveo zna svaki vozač(trebalo bi da zna) i shodno tome vozači rade prestup i kršenje propisa ako parkiraju na taj parking kod gimnazije iako je propisno obeležen na nepropisnom mestu.I tako ova papazijanija ili đuveč od raskrsnice funkcioniše već godinama.Vozači svesno i nesvesno prave prekršaje,policija takođe jer nije jasno ko tu šta treba da radi,inspekcije su krive od samog početka….gomila ljudi koji nemaju gram mozga doke neko ne nastrada.Zato ne treba da čudi što nam je bezbednost na putevima na APSOLUTNOJ NULI.Ne daj bože da se slučajno zabije cisterna puna goriva u taj parking u centru raskrsnice,bio bi masakr i haos!
    Dali se slažeš sa ovom konstatacijom?

  13. dasHHa kaže:

    Zato imamo zakone koji su jasni-ne sme se zakon tumačit kako ko MISLI,oni moraju biti jasni i ne dvosmisleni….eto sad ti mislis da moras propustit a ja mislim da ja imam prednost kad izlazim sa parkinga…kako sad to kad Darko Antelj sedi u fotelji gradskog saveta za bezbednost i prima platu da bi svi mi subotičani bezbednije stizali od tačke A do tačke B???

  14. jasmina kaže:

    Slazem se sa konstatacijom. Suma sumarum, ako ti jednom budes izlazio sa tog parkinga, a ja naidjem…..bum!  😀

  15. dasHHa kaže:

    jasmina:
    Slazem se sa konstatacijom. Suma sumarum, ako ti jednom budes izlazio sa tog parkinga, a ja naidjem…..bum! 
     

    …i cisterna puna benzina iza tebe kao šlag na tortu! lol

  16. mevetovic kaže:

    jasmina:
    Slazem se sa konstatacijom. Suma sumarum, ako ti jednom budes izlazio sa tog parkinga, a ja naidjem…..bum! 

    obzirom da se ova raskrsnica nalazi na teritoriji centra 2 zamolili smo inženjere saobraćaja u Zavodu za urb.da urade rešenje u skladu sa zakonom o bezb. sobraćaja. Stipan Jaramazović kao šef tog odelenja sa tri inženjera poverio je ovaj posao dipl. inženjeru saobraćaja Kerekeš Imreu koji je uradio potpuno ospravno i prihvatljivo rešenje za mirujući i saobr.u pokretu…taj akt kako se tada zvao postoji u Zavodu..rekao sam jednom na forumu..nisu ga prihvatili u Direkciji i to od strane člana komisije za bezb. saobr. Vlade Agatonovića pod izgovorom da to rešenje iziskuje dodatne troškove za Direkciju a da para ionako nema. Ovaj problem vuče svoje korene u problematici ljudskih poremećenih odnosa i sujete pojedinaca i tu najviše ispašta grad..bezbroj je predloga sa naše i moje strane izneto kako bi smo sprečili udese sa većim i ozbiljnijim posledicama. Ovde je gimnazija koja ima oko 1100 učenika, sada se izlazi za vreme odmora na ulicu zbog pušenja. Vozila iz pravca zubne polikl. prilaze pešačkom prelazu brzinom i do 100 km naročito motorima.. Tu je više puta izbegnuta sigurna pogibija samo zahvaljujući sreći. znam jer je kanc. MZ tačno naspram gimnazije i pešačkog prelaza na obe strane ulice.
    dakle bio sam prisutan i kao kolega ovim ljudima na tim sednicama. Nemam reči i neznam šta da kažem. Razum ne može da nadvlada sujetu. Uostalom potražite imrea kerekeša i tražite to rečenje koje je uradio i uverišete se. Sve ovo o čemu pišete tim rešenjem je eliminisano. I usklađeno sa propisima. Ali to rešenje predložili smo Kerekeš i mi ili ja. Potpuno svejedno. Nije prošlo.Ovako je očigledno bolje.dok neko ne nastrada i tuži.A to rešenje ne bi stajalo milione dinara.
    Ali i odgovorni za loše izvršen posao imaju imena u Direkciji.jedna dve prijave protiv odgovornih mako će ih razdrmati. Koliko smo odšteta platili za loše obezbeđena gradilišta? pa sve je isplaćeno u tišini sredstvima budžeta a da niko od odgovornih nije pozvan na odgovornost. Ne čini li Vam se da se od Vas građana dosta toga krije.

OSTAVITE KOMENTAR

6 + 3 =

IMPORTANT! To be able to proceed, you need to solve the following simple math (so we know that you are a human) :-)

What is 12 + 8 ?
Please leave these two fields as-is: