Pokrajinska vlada utvrdila Predlog odluke o izradi Prostornog plana za koridor železničke pruge Subotica – Baja.
Na jučerašnjoj sednici, Pokrajinska vlada je utvrdila Predlog odluke o izradi Prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora železničke pruge Subotica – državna granica sa Mađarskom, u pravcu Baje, koji će biti upućen Skupštini APV na usvajanje.
Pruga Subotica – Baja bila bi u dužini od 58,42 kilometra, predstavlja deo pruge Segedin – Subotica – Baja, a ukupna dužina te relacija je 97,65 km. Razgovori odnosno prekogranična saradnja o obnovi pruge intenzivirani su pre nepune dve godine jer je projekat značajan i ima veliki infrastrukturni potencijal i između ostaloga omogućio bi najkraći izlazak Subotice na rečnu luku u Baji, a uz to železnički saobraćaj bi bio dostupniji logističkim centrima i privrednim zonama u neposrednoj blizini koridora. Jedna od prednosti za realizaciju tog posla je vlasnički status zemljišta jer na koridoru nekadašnje pruge od Subotice do granice sa Mađarskom na Čikeriji jer „plac” za prugu je u državnom vlasništvu što pojednostavljuje i skraćuje formalno-pravne poslove oko gradnje.
Uzorkovanje zemljišta
Realizacijom jučerašnje odluke Pokrajinske vlade biće kompletirana projektno-tehnička dokumentacija za celu prugu.
Za realizaciju odluke pokrajinskih organa odnosno završetak izrade Prostornog plana predviđaju se sredstva iz projekta prekogranične saradnje DKMT regije finansiranog od strane EU IPA fondova u iznosu od 90.000,00 evra — saopštila je Pokrajinska vlada. U okviru ”Interreg – IPA Programa prekogranične saradnje Mađarska – Srbija” realizuje se projekat ”DREAM railway” koji ima za cilj izradu projektno-tehničke dokumentacije za deonicu pruge Subotica – Baja i realizacijom tog projekta biće kompletirana projektno-tehnička dokumentacija za celu prugu koja bi povezivala Segedin preko Subotice sa Bajom, a dokument o prostornom uređenju koridora kojim bi prošla pruga stvaraju se neophodni uslovi za izgradnju pruge.
RTV Pannon
Bilo bi lepo da se to aktivira
Sto pre radovi
Személyvonat indul Horgos, Szabadka, Baja irányába. Kérem, a vágányok mellett vigyázzanak.
Ja bi bio puno sretniji da se resi pruga do Segedina u kojoj nebi bilo stajanja na granici vec bi carinici i policajci usput resavali granicne formalnosti. Pruga do Baje mi neresava nista . Nisam siguran da znam zasto bi tamo iko isao. Doduse ako se zaista izgradi ko zna mozda se i nadje neka zanimljiva namena?
90 Zar nije logicnije da se obnovi pruga odnosno pusti u saobracaj opet Subotica-Seged?
Ko ce ici iz Subotice za Baju i cemu ce ona sluziti?
Ah, zaboravio…vidim 90 miliona eura je u igri…znaci samo da se pare ukradu. Onda sasvim logican potez obnoviti prugu koja ne vodi nigde
@croat
….Halaszle?
Croat-pa treba pruga da se ide na Bajai kotlic…tamo na trgu i poznati brko kolce odigrao…ali posle stavi kokardu…
tako je kad ne citate vesti… ovo je SAMO DEO pruge, od Segedina do Baje koja ide preko Subotice…. znaci sredice se i drugi pravac… samo je pitanje kada…
Niko tu ne govori o izgradnji pruge, već kako sam ja shvatio o trošenju 90.000 evra SAMO za neke pripreme, razgovore, sastančenja, dogovore za MOGUĆU obnovu te pruge.
A ta pruga će eventualno da se obnavlja jednog dana u dalekoj budućnosti kada državnih granica više ne bude na ovim prostorima.
Malo sutra.
Halo kockasti ujaci,Baja je bio grad sa velikim brojem bunjevackog zivlja i treba pruga da ide tamo.Da je srece i pameti bilo Baja bi pripala Srbiji,a ne Martonos.
Mađarima je ova pruga važna jer spaja Tisu i Dunav. Međutim, dva puta mora da prelazi granicu na kratkoj relaciji. Dok ne uđemo u EU…jebi ga.
Samo da podsetim ove sto bi odvajali Baju od matichne zemlje i sto pisu gluposti…..Backa je ostala podeljena na dva dela posle sporazuma u kome se ni jedan vecinski narod tog doba u Vojvodini nije pitao….Bacska je uvek bila madjarska…
Sve isti agenti sa istim agitpropom. Monotono.
@ Istinitis
Da se nisu pitali Srbi vec Bunjevci i bio bi. Pasic je taj predlog Amerikanaca odbio na mirovnoj konfereciji u Parizu recima “ne treba nam nista vise i ovako nam je dosta Unijata.’
San građanstva , privrede, severno bačkog regiona, privrede Segedina, Subotice, Baje kako i gradova Hódmezővásárhely,Temesvár. Izlazom na Jadransko more je velika mogućnost privrede pomenutih.
Treba verovati, raditi…
Da da…tamo ce da idje Gyorsvonat!!!
Istina
Svi ste monotoni na ovom portalu. Zaista se vidi da ste svi iz Subotice, neki ostali u njoj, neki pobegli iz nje ali Subotica iz njih nikad nije.
@ pantic
Kada me je jednom davno u Beogradu moj tamosnji prijatelj predstavio svom drustvu, rekao je za mene : On je Suboticanin, `ladan tip. Za sve one juzno od Save i Dunava, mi Suboticani delujemo kao Skandinavci. Recenicu ne zapocinjemo psovkom, nas fitilj ima solidnu duzinu, sporogoreci je , i treba mu dosta vremena da stigne do upaljaca. U zemljama Zapadne Evrope se osecamo kao riba u vodi, i u tome nam najvise pomaze nase Suboticko mentalno nasledje, vaspitanje i kulturne vrednosti pokupljene u roditeljskom domu. Zasto bi se mi odrekli Subotice Ona je nas nematerijalni kapital sa kojim smo uvek dobro prosli u zivotu. Cinjenica da u svim mojim licnim dokumentima pise, mesto rodjenja – Subotica, ne samo da me zbog toga cini srecnim, nego mi daje i izvesnu dozu ponosa, pa ako bas hoces i superiornosti.
@pantic
Joj, Agenturo, alaj vam je “genijalan” komentar. Ponavljam, pratim događaje u “gradu” (jer Grad nije i nikada neće biti) da bih se uverio da “napreduje” onako kako sam to predvideo pre više od deset godina. Možete da me satanizujete zbog istine, samo vam to i preostaje. A da od mene imate korist krađom svega moga (jer vi samo krađom tuđega možete da opstanete) ne možete, ja vam to ne dam. Eto vam vaš “grad” i sve njegove i vaše “vrednosti”.
@stormwatch
Mene su nazalost pritisle godine, ali se jos secam kada je tom prugom isao vas “Gyorsvonat” i kada je postojala stanica “Subotica-Fabrika” koja je srusena i bokternica broj 1 koja i sada postoji u ulici koja se sada zove Proleterskih brigada (nastavak Carnojeviceve} i jos na sebi nosi broj 1.