Proizvođačima automobila prete velike kazne zbog zagađenja

Proizvođačima automobila preti u Evropskoj uniji kazna od čak 10 milijardi evra ako ne smanje emisije ugljen dioksida (CO2) kod novih vozila u skladu sa ciljevima postavljenim za 2012., saopštila je Evropska agencija za životnu sredinu (EEA). Većina proizvođača je uspela da ostvari postavljene ciljeve, a u tome prednjači Tojota (Toyota). Udeo drumskog saobraćaja u emisiji gasova sa efektom staklene bašte u EU iznosi 17,5%.

.

“Ako proizvođači automobila nisu napredovali u smanjenju emisija ugljen dioksida u novim vozilima između 2010. i 2012. mogli bi se suočiti sa kaznom od čak 10 milijardi evra”, upozorila je 20. decembra ta agencija EU.

.

Opšti cilj EU određen za autoindustriju je da nivo emisije kod novih vozila registrovanih u Uniji iznosi 130 grama CO2 po kilometru. Od 2012. kod 65% novih automobila ta norma se mora poštovati. U 2013. taj prag će biti pomeren na 75%, zatim na 80% u 2014, i na kraju na 100% u 2015.

.

Prema Evropskoj agenciji za životnu sredinu, u 2010. prosečan nivo emisija kod registrovanih novih vozila u EU bio je 140,3 grama CO2 po kilometru. Dugoročni cilj EU je da u 2020. vozila emituju 95 grama CO2 po kilometru.

 .

Pored opšteg cilja, za proizvođače automobila utvrđeni su zasebni ciljevi. U 2010. godini 32 proizvođača automobila, na koje otpada 80% novih vozila registrovanih u EU, dostiglo je svoj cilj za 2012, navodi se u izveštaju Evropske agencija za životnu sreidnu čije je sedište u Kopenhagenu.

 .

U tome prednjači Tojota (Toyota), a slede je francuski Reno (Renault) i Pežo-Sitroen (Šeugeot-Citroen) koji su već blizu ostvarivanja cilja za 2015. godinu, navela je ta agencija.

 .

Među kompanijama koje kasne u ostvarivanju ciljeva su Dačia (Dacia), Nisan (Nissan), Mazda, GM-Daivu (GM-Daewoo), Dajmler (Daimler) i Škoda (Skoda).

 .

Udeo drumskog saobraćaja u emisiji gasova sa efektom staklene bašte u EU iznosi 17,5%. Te emisije su se povećale za 23% između 1990. i 2009, navela je Evropska agencija za životnu sredinu.

 .

“Danas, ljudi koriste različite vidove transporta, ali je automobil i dalje veliki deo svakodnevnog života”, ocenila je izvršna direktorka Evropske agencije za životnu sredinu DŽeklin MekGlejd (Jacqueline McGalde). Ona je navela da podaci pokazuju da je većina proizvođača dostigla cilje koji su im bili postavljeni za 2012.

.

Izvor: AFP



KOMENTARI

OSTAVITE KOMENTAR