Od kako je pre nekoliko decenija proširen, „glavni“ put predstavlja prvu i najozbiljniju saobraćajnicu grada. Sreća pa je bio međunarodni, jer u suprotnom grad najverovatnije nikada ne bi dobio put sa četiri trake. Od tada je put od Aleksandrova do Palića promenio nekoliko imena, država, sistema, trpeo je posledice tehnološkog razvoja ali i gusenice tenkova u nekoliko navrata, da bi i danas njime prolazio najveći broj ljudi.
.
Mogao bi se spevati poneki stih o istom, jer će po svemu sudeći još dugo biti najbitniji u gradu koji hronično boluje od loše saobraćajne infrastrukture. Teško se putevi probijaju u starim i uskim delovima grada, a još teže u novim i užim. Pojedine mesne zajednice ne da nemaju mogućnost izgradnje ozbiljnog puta, već je njihova sudbina po tom pitanju vezana isključivo za neku elementarnu nepogodu poput zemljotresa.
.
U takvim uslovima, broj opcija je sužen, a jedna predstavlja projekat koji je ovoga proleća stigao u Direkciju za izgradnju grada sa ciljem da se urede raskrsnice i na taj način poveća protočnost glavnog puta. Kako saznajemo od Josipa Kovača Strike projektom su obuhvaćenje sve raskrsnice u okviru kojih ne postoji posebna traka za skretanje u levo, što stvara najveći zastoj, posebno u špicu. Cilj je jasan – tamo gde nema implementirati traku za skretanje u levo.
.
Prva u nizu raskrsnica se nalazi u Aleksandrovu gde se Beogradski put ukršta sa ulicom Aksentija Marodića, kod Pravoslavne crkve. Impelemntacija dodatne kolovozne trake će se uraditi na uštrb zelenog pojasa sa strane bloka zgrada.
Duž puta postoje tri lokacije u okviru kojih postoji dodatni problem – blizina raskrsnica:
1. Bajnatska, Izvorska, i Ivana Antunovića
2. Ive Lole Ribar i Prvomajska
3. Ištvana Kizura i Boze Šarčevića
..
Ovakve raskrsnice predstavljaju najveći problem koji se može rešiti na više načina.
.
Implementacijom ostrva po sredini Beogradskog puta, omogućuje se treća kolovozna traka za skretanje u levo na raskrsnicama sa Izorskom i Ivana Antunovića, a sprečava se mogućnost skretaja u Bajnatsku iz pravca centra grada. Što znači da se iz Bajnatske neće moći skrenuti na Beogradsku put u pravac ka Aleksandrovu. Proširenje za pomenuto ostrvo i dodatnu traku će se dobiti na uštrb zelenog pojasa duž deonice.
Raskrsnica sa ulicom Nade Dimić. Implementacija dodatne trake bez većih problema.
Raskrsnica sa Zagrebačkom ulicom
Raskrsnica sa Matije Gupca
Raskrsnica kod Pvomajske i Štrosmajerove će biti proširena na uštrb zelene površine ispred pošte sa jedne strane i zelene površine ispred Žute kuće sa druge.
Najuži deo puta je onaj kod raskrsnice sa Braće Radić. Implemetacija dodatne trake će ići sa obe strane što će u velikoj meri uticati i na širinu pešačkih staza.
Na potezu prema Paliću većina raskrsnica ima dodatnu traku za skretanje u levo, a proširenje se odnosi na tri raskrsnice u nizu – Ante Parčetića, Ištvana Kizura i Boze Šarčevića. Zbog sasvim prisojne širine ulice, ovde se može bez velikih problema implementirati ostrvo u sredini puta.
Boze Šarčevića
Najsvrsishodnije je da se napravi plan prosirenja 20ak nakaradno asfaltiranih ulica u gradu. I to onih koje su dovoljno siroke, ali kolovoz je odradjen nelogicno usko i nakaradno kao napr. Frankopana i Zrinskog itd. I tako u narednih 10ak godina dok se ne realizuje projekat Severnog bulevara.
Jako lepo…pročao sam i pregledao sve sa užitkom…Pitam se samo zašto se čekalo toliko godina…moglo je ovo biti odrađeno i pre 30 godina…
E sad…to je projekat…ne znam kada možemo očekivati relizaciju…veoma je obiman i tu će biti potrebno dosta sredstava (još ako se i po koja bandera nađe na putu…)….Ja bih one u Maksima Gorkog stavio kao prioritet, pošto su to najkritičnije tačke…U Aleksandrovu, na Prozivci, Segedinskom putu, to sve još nije toliko strašno…
Dobro je sto su se najzad setili da nam trebaju trake za skretanje u levo. I nadam se da ce biti posebnih semafora za levo (kao i u svim normalnim zemljama), a ne ovako, kao sto je sada: semafor prebaci na zeleno ZA SVAKOGA pa svi navale u raskrsnicu i nastaje haos.
Da ovo je pre svega projekat, kao i projekat Severnog bulevara ili podzemne garaže kod OU.
Realizacija. Cela deonica je pod ingerencijom Puteva Srbije jer je to magistralni put. Po nekoj logici stvari oni bi trebali sve ovo da isfinansiraju, ali svi znamo kako to ide. Dok smo cekali Beograd da resi Y krak nismo ni projekat imali, tek smo krenuli u realizaciju onda kada je grad napravio svu dokumentaciju. Isto je i ovo sad. Ako budemo cekali Puteve Srbije onda će ovo biti – nikada. Ali ako pokrenemo inicijativu i uradimo pojekat, te predložimo neki vid sufinansiranja, možda to i realizujemo.
Nije ovo samo puko proširivanje kolovoza, ovo je kompletan projekat jer kao što možete da vidite kod Zagrebačke je predviđeno novo autobusko stajalište. Ima tu uređenja i trotoara i zelenila, zaštitnih ograda itd…
znaci nista od zatvaranja Bajnatske
Ivice, ti u svakoj corbi si mirodjija!
A inace to, da se iz bajnatske nece moci ka aleksandrovu, ka izlazu iz grada, pogotovo sto ovaj potez koriste i kamioni koji sidju sa auto puta….. totalno je idijotsko resenje!
sta bi sa raskrsnicom kod Bajske kapije? sada se prosiruje Metohijska ulica i to doprinosi jos vecem saobracaju. ovde treba pod hitno semafor!
Ivica je stari forumas na temu izgradnje! Broj i kvalitet njegovih komentara godinama u nazad na tu temu u najmanju ruku zasluzuju ako nista drugo onda malo postovanja…
Zato postoji Izvorska ulica. Naravno ne bi se tek tako nesto ogranicavalo da se pre toga ne uredi alternativno resenje. Zavrsetkom zapocetih radova i sredjivanjem produžetka Izvorske ulice, taj se problem lako resava.
P.S. Pogledaj GUP
Bilo bi super kada bi mogli celom dužinom puta kroz grad staviti zeleni pojas u sredini
Mohacka ulica izravnana naravno nema vise ni sahti ni hidranata ni ugrambenih zatvaraca! A tucanik visi deset centi od slivnika! Odlican posao!
NIsam primetala kako su regulisane biciklističke staze? U Maksima Gorkog je pogibeljno voziti biciklu!
Dobro došao na forum 😆
Kad si već pokrenuo temu, i sam znaš da je još po starom GUP-u bilo predviđeno zatvaranje raskrsnice sa Bajnatskom i da bi se saobraćaj preusmeravao na Izvorsku (koja bi se doduše malo „ispravila“)…ovo ti dođe kao kompromisno rešenje, odnosno jeftinije, pošto ne zahteva rušenje celog ovog bloka, a opet će se rasteretiti raskrsnica (kružiti oko ovog bloka, pri povratku iz centra, će morati samo stanovnici onih par kuća bliže raskrsnici)….ovo rešenje je sve samo ne idijotsko…
@ Ivica Svi ti planovi zahtevaju pomniju analizu.Gresaka ima jako puno na sve strane.Planovi se stancaju kao dinar ’93 i svi oni kostaju nas budzet grada od 2.000e do 5.000e a po neki cak i 10.000 eura.Glavni gradski sajt urbansu.rs nije osvezen od juna 2011. i zasto se planovi skrivaju i ne objavljuju?
Ljudi, ovo je plan koji veoma bitan za grad. Njega nemate na netu i kao autor teksta smatram da je veoma bitno da se on predstavi građanima. Onima koje to zanima. Niko ovde ništa ne obećava, ne pominju se nikakve cifre ili rokovi, jer je potpuno suludo obećavati ovoliko veliki projekat pored nekolicine koji još čekaju na red.
Stranačkim prepucavanjima ovde mesto nije.
Na raskrsnici kod Zagrebacke tri trake ce produbiti problem vatrogasnih vozila koja izlaze iz glavnog izlaza vatrogasnog doma i skrecu prema prozivci (naime neka interventna vozila nalaze u garazama u okviru objekta i nemoguc im je izlazak na raskrsnicu kroz garaze koje gledaju na raskrsnicu)Skretanjem nadesno prema centru produzio bi vreme stizanja do kera aleksandrova i ostalih naselja na toj strani.
I još kada bi dobili na semaforima trepatjuće zeleno pre uključenja žutog (što postoji na skoro svim novijim semaforima u Srbiji, ali ne i u Subotici) bilo bi manje „proletanja“ kroz žuto, pa i crveno!
Treba Žuto skroz izkljuciti!
da se vratimo na temu Bajnatske.Zatvaranjem te ulice dobijamo saobraćajnu gužvu u samoj bajnatskoj kad neki šleper želi da skrene u izvorsku. i sad se dešava da ukoliko neko vozilo želi u izvorsku iz bajnatske zaustavlja saobraćaj,a mislim da se zaboravilo da veći deo tranzitnog teretnog saobraćaja i trenutno koristi baš bajnatsku ulicu u svom prolasku ka auto-putu.
Oduvek sam bio i ostaću zagovornik Y-kraka i izbacivanja tranzita iz subotičkih ulica, kao i proterivanja teretnog saobraćaja iz šireg centra grada, dozvoliti dostavna vozila do dve tone da se koriste u granicama: Bajnatska, Senćanski put, J.Mikića, Kosovska, S.Ferenca, S.Lasla, Metohijska, Gajeva, Gundulićeva, I.Antunovića.
Za pretovar robe iskoristiti npr.Sever koji imi velike hale i pretpostavljam stoje prazne.
Pretpostavljam da su ovo samo moji pusti snovi a našem gradu bi puno pomoglo kako u smanjenom aero zagađenju tako i u očuvanju fasada okolnih zgrada. hvala na vašem vremenu.