Provera železničkih objekata u Subotici

Svih sedam objekata vezanih za saobraćajnu infrastrukturu u gradu, a koji su izgrađeni zbog brze pruge Beograd–Budimpešta, obuhvaćeni su jedinstvenom građevinskom dozvolom za ovu deonicu od Novog Sada do državne granice. Za njih još nije izdata upotrebna dozvola, pošto je reč o jedinstvenom projektu, objasnio je na pitanje „Politike” gradonačelnik Stevan Bakić. Gradonačelnik Subotice, nakon što je proverio informacije kod nadležnih, kaže da su svi objekti statički ispitani i da tu nema ničeg spornog. Ovi objekti su u fazi tehničkog prijema, kaže Bakić.

Izgradnja brze pruge Beorad–Budimpešta u velikoj meri uticala je na saobraćaj u Subotici. Pruga prolazi kroz centar grada, deleći ga na istočni i zapadni deo, i ta činjenica postavljena još 1869, kada je prvi put voz stigao u Suboticu, diktirala je način na koji je sada pruga obnavljana. To je značilo i mnogo izmeštanja postojećih saobraćajnih ruta, ali i izgradnju čak sedam objekata vezanih za železnicu, u smislu nadvožnjaka i podvožnjaka. Subotica je dobila nove prolaze i veze komunikacije, dok su neke od postojećih, kao Majšanski most, most u centru grada u Ulici Maksima Gorkog morali proći temeljnu obnovu odnosno izgrađeni su novi. Svojevremeno je prilikom obilaska radova na izgradnji brze pruge Goran Vesić, tadašnji ministar građevinarstva, rekao da je Subotica jedna od najsloženijih deonica upravo zbog mnoštva objekata kojim se ide preko ili ispod pruge.

Svih sedam objekata sada su u funkciji, preko ili ispod njih se odvija često veoma frekventan saobraćaj, ali Subotičani ne prestaju da ih podozrivo zagledaju. Ono što je u prvi mah svima upadalo u oči je da kod pojedinih nema odgovarajuće prateće infrastrukture, predviđena staza i za pešake i bicikliste, kao recimo na nadvožnjaku koji spaja ulice Jovana Mikića i Proleterskih brigada, da pristupne saobraćajnice nisu dobro regulisane i uređene kao recimo kod podvožnjaka kod „Pionira”, ali i kod Majšanskog mosta. Gradski hroničari pažljivo su beležili video i foto snimcima sva krunjenja vezivnog materijala i nelogičnosti kod podvožnjaka u centru grada u Ulici Maksima Gorkog.

Ono što su Subotičani videli potvrdu je dobilo i u objavljenoj prepisci između Anite Dimoski, nekadašnje pomoćnice ministra građevinarstva, u kojima ona veoma kritički ocenjuje rad kineskih izvođača na objektima u Subotici.

Tako se navodi da je pomoćnica ministra tražila da se ubrzaju radovi u Subotici, i tu posebno navodi podvožnjake u Bajnatskoj i u Ulici Maksima Gorkog, da su ugrađeni materijali nezadovoljavajućeg kvaliteta u „zoni konstrukcije na podvožnjaku u Bajnatskoj ulici”, da su radovi nekvalitetno izvedeni, uz kršenje najosnovnijih pravila građevinske struke i gradnje i kao primer navodi radove na podvožnjaku u Kosovskoj ulici u centru Subotice.

Na Železničkoj stanici u Subotici u međuvremenu su postavljeni uz natpise na srpskom i engleskom i informacije na mađarskom jeziku, ali je završen samo centralni deo stanične zgrade. Ona nije otvorena, a iz podhodnika se izlazi na perone za vozove ka Segedinu i Somboru. Na novinarsko pitanje da li postoje informacije o tome kada će stanica početi sa radom, gradonačelnik Stevan Bakić kazao je da što se tiče pruge nema informacija da nešto nije kako treba. „Čeka se da se Železnička stanica u Novom Sadu stavi u funkciju da bi krenula brza pruga. Što se mojih saznanja tiče, mislim da je sve kako treba.”

Takođe je na pitanje „Politike” rekao da je upravo neke ispravke na ovim objektima sugerisao grad.

„Sa svojim timom sam sugerisao da se isprave nedostaci u Kosovskoj, a grad je sugerisao i za ulice koje su kamioni razorili. Obećano nam je da će ministarstvo to sve da uredi, čak i da se napravi kružni tok kod Majšanskog mosta, jer smo stavili primedbu da je to dosta uzano i da to treba da se uradi. Mi nemamo informaciju da postoji neki problem po pitanju nadvožnjaka ili da je nešto ugroženo”, rekao je Bakić.

Koalicija za kružni tok

Kružni tok kod Majšanskog mosta trebao bi da bude izgrađen do kraja ove godine, saopštio je pre nekoliko dana dr Balint Pastor, predsednik Saveza vojvođanskih Mađara. On je rekao da su već počeli radovi na izradi plana, a izgradnja ovog kružnog toka je i jedan od infrastrukturnih prioriteta u koalicionom sporazumu koji su potpisali SVM i SNS.

 

Politika



KOMENTARI

  1. istinom protiv lazi kaže:

    Znaci svesni su da su radovi lose uradjeni, da su nekvalitetni i nista ne preduzimaju povodom toga!! Ne zaustavljaju gradiliste da bi ispravili propuste i lose radove vec na postojece lose radove jos ubrzavaju radove!! Iz ovoga je jasno da je poznata cinjenica da su radovi em lose radjeni em nekvalitetno i u nesuglasnosti sa standardima.
    Elem, ko ce da placa taj dogovor SVM i SNS-a? Njihovi clanovi? Bakic i Pastor? Nakrali se dovoljno? Ima se moze se???
    Ili ce u svoje ime opet krenuti u pljacku gradjana Subotice po njihovom oprobanom starom obicaju.

  2. Trovach kaže:

    Mozda ce sve to morati da se rusi i ponovo pravi, ali ne dok ovi sto su na vlasti to organizuju i kontrolisu.

  3. istinom protiv lazi kaže:

    @ Trovach
    Problem je u tome sto je neki bolfos iz Nemanjine potpisao ugovor gde pise da cim krene eksploatacija objekat se smatra ispravnim i preuzetim! Zato kineze ne tangira puno ova desavanja jer su oni „oprali ruke“ ugovorom , a mi cemo zbog bahatosti jednog lika da se cesemo ili ce i nas da pomiluje 😉 !!!!

  4. Tkai kaže:

    Bakić je prvo „mislio“ da su objekti okej, a sad je „proverio s nadležnima“ znači da su objekti sigurno-sigurni!
    „Što se njegovih saznanja tiče, misli da je sve kako treba. Sikter građani, zar se usuđujete da sumnjate u poštenje odlazećeg kradonačelnika?
    Samo još da nađu naivčinu da potpiše tehnički prijem i – dlanom o dlan, rešen problem. To vam je ta radikalska stručnost i preciznost rođenog lidera!
    Baki još nije dobio ispisnicu iz centrale, ali ubeđen sam da polako pakuje kolekciju zlatnih satova u kartonsku kutiju i prebacuje na sigurno mesto.

  5. Tkai kaže:

    Inače je uobičajena praksa da se objekat i/ili oprema smatra ‘primljenom’ ako je kupac stavi u komercijalnu upotrebu, vrlo je česta i ugovorna klauzula i sasvim je logična i opravdana.

  6. Stormwatch kaže:

    „Takođe je na pitanje „Politike” rekao da je upravo neke ispravke na ovim objektima sugerisao grad.“

    Mogu misliti o kakvim se ispravkama radi, ja bih prije reko da se taka „ispravka“ u danasnje vrime kod mladih zove – Restart.

OSTAVITE KOMENTAR