Pruga Budimpešta-Beograd nije za moderan saobraćaj

Pruga Budimpešta-Beograd značajna je i za putnički i teretni saobraćaj, ali sada po brzini može da se takmiči samo sa biciklistima, rekao je državni sekretar za spoljne poslove Mađarske Peter Sijarto.

 

Sijarto je rekao da postojeća pruga duga 374 kilometara trenutno ne omogućava moderan saobraćaj između dve prestonice i potrebno je više od sedam sati za taj put, što se u 21. veku može uporediti samo sa putovanjem biciklima, preneo je danas portal Vojvodina danas (Vajdasag Ma).

 

pruga

Kako je naglasio, Mađraska planira investicije u tu prugu, za koju je rekao da će prema planovima pratiti sadašnji pravac, ali da se razmišlja i o tome da se u prugu uključi i Segedin.

 

Dodao je da će se tokom realizacije te investicije ipak voditi računa da bude izabran najkraći put, jer je pruga značajna kao tranzitni pravac za robu iz istočne Kine, koja iz grčkih luka treba da bude prevezena u Zapadnu Evropu.

 

Generalni direktori Mađarske državne železnice (MAV) i Železnica Srbije potpisali su u maju prošle godine izjavu o namerama da će između dve prestonice izgraditi elektrifikovanu prugu sa dva koloseka za maksimalne brzine od 160 kilometara na sat.

 

Time će vreme putovanja između Beograda i Budimpešte biti skraćeno na tri sata.

 

O saradnji u cilju rekonstrukcije ove pruge sporazum su postigli i visoki predstavnici Kine, Mađarske i Srbije tokom razgovora na samitu zemalja Srednje-istočne Evrope i Kine.

 



KOMENTARI

  1. stormwatch kaže:

    Cek….. 374 km za 3 sata po 160Km/h…tu nesto u startu ne shtimuje i to redovno

     

    3x160Km/h = 480 Km za 180 minuta…..i sramota je da ce te u 2014. praviti prugu za svemirske brzine od 160Km/h….to mogu sve lokalne pruge po EU…bas to od 120-180 Km/h…napravite vi 200 Km/h pa da RailJet ide od Subotice do Beca…da se spoji Austrougarska stara!!!!!!!!!!!!!

  2. Petar.SU kaže:

    Pricam ti pricu!

  3. CICIRINELLA kaže:

    Kad neko računa 160 x 3 , očito između ušiju nema glavu ili možda računa da će se obnoviti stara Ausrougarska ili stanica sem Budimpešte i Beograda na toj prizi neče biti. 

    Sve u svemu sve po starom paćenička priča  komunisti partizani četnici austrougari na željezničkim prugama.

    Sido , Sido rodila si ……

  4. stormwatch kaže:

     

    CICIRINELLA:

    Kad neko računa 160 x 3 , očito između ušiju nema glavu ili možda računa da će se obnoviti stara Ausrougarska ili stanica sem Budimpešte i Beograda na toj prizi neče biti. 

    Sve u svemu sve po starom paćenička priča  komunisti partizani četnici austrougari na željezničkim prugama.

    Sido , Sido rodila si ……

     

     

    Ne, ja uopste ne racunam Beograd kao stanicu…za mene je ta pruga uvek zavrsavala i pocinjala u Subotici, sledeca stanica je Kiskunhalas, a posle nje Budapest Keleti, Kelenföld i Gyor, a zatim Hauptstadt i predivni (nedavno renovirani) mu Westbahnof.

     

    Sad ti njači koliko hoćeš…dok možeš. laugh

  5. vokille kaže:

    Ova pruga je značajna u oba pravca. Pruga koja prolazi Srbijom je najeftiniji način (pored vodenog, ali u odnosu na taj neuporedivo brži i na ruiniranoj pruzi) da se roba prenese sa jugoistoka do Zapadne Evrope. Tu treba da je naša glavna šansa. Put preko Rumunije i Bugarske je duži, ali zbog ubzane modernizacije njihovih pruga, možemo propustiti šansu. 160 km je super (u odnosu na ovo) ali treba napraviti i deonicu do Novog Sada od bar 200 km, to je  uz poneki breg i lesnu zaravan, najravnija moguća ravnica! 
    Naravno, obavezno da bude dvokolosečna. Jednokolosečna pruga dnevno može da propusti (u optimalnom slučaju) 80 kompozicija, dok dvokolosečna i preko 300. 
    Šansa Subotice treba da bude u tome da bude centar teretnog saobraćaja, gde bi se roba utovarala ili pretovarala, granica sa tri zemlje je blizu. Ali, nek naprave normalnu ranžirnu stanicu van Subotice, kao što je kod Železnika, uhvati me jeza kad prolazim pored vagona sa opasnim materijama maltene u centru grada. Dovoljno je da neki sakupljač sekundarnih sirovina uzme neki deo te pruge, i eto nam havarija! 
    Moglo bi se razmatrati u nekoj boljoj budućnosti i o nekom subotičkom ekvivalentu BG voza, to se već razmatra u Kragujevcu.
    Železnice su značajne kao najpovoljniji način prevoženja ljudi i robe, ali one zahtevaju ulaganje u infrastrukturu i naravno normalni kadar koji će ih voditi, a ne taksisti i konobari sa privatnim fakultetom.

OSTAVITE KOMENTAR