Rekonstrukcija pruge između Subotice i Segedina na srpskoj strani deonice odvija se brže od planiranog i za očekivati je da deonica od Subotice do Horgoša bude završena do leta. Sa druge strane granice, radovi idu sporijom dinamikom.
„Moje očekivanje je da negde na leto bude spremna pruga za korišćenje na relaciji Horgoš – Subotica“- rekao je zamenik gradonačelnika Subotice Imre Kern.
Obnova pruga ubrzaće saobraćajnu komunikaciju privrede i građana dve zemlje i koristiće se kao alternativna saobraćajnica tokom rekonstrukcije pruge Beograd – Budimpešta.
„Pored bržeg protoka roba, usluga i ljudi, dolazi do povezivanja logističkih centara iz Mađarske i iz severnog dela Srbije. Pored samog povezivanja petog grada u Srbiji i trećeg grada u Mađarskoj, to su Luka Baja, Luka Segedin na Tisi, sa logističkim centrima, pa dalje do Beograda na teritoriji Srbije“- istakao je gradonačelnik Subotice Stevan Bakić.
Dok se otvaranje dela pruge u Srbiji očekuje do leta, sa mađarske strane granice, prema informacijama sa terena, na deonici dugoj petnaest kilometara radovi su stigli do skidanja starih pragova i šina.
A, dok se ne završi rekonstrukcija pruge između Subotice i Segedina, dve države moraju da pronađu još jedno rešenje, a to je ubrzanje granične, odnosno pasoške kontrole.
RTV
Da samo madzari ne kao mi rade.
Oni menjaju pragove i sine.
Ne rade temeljno.
A nasi prugu stavili vec van palica.rusi rade super.
https://www.unescap.org/sites/default/files/ECBTM-ch4_0.pdf Eto sta kaze UN o mogucnostima.
Tri vrste prelaza:
Pasoske i carinske formalnosti na stanicama, nesto kao na aerodromima, izlazak putnika na granici stim da je objedinjena pasoska kontrola dve drzave i pregled u samom vozu. Sve ima svoje prednosti i mane u dokumentu obrazlozeno , vise manje.
Meni se najvise dopada prva varijanta ali onda nema stajanja i kupljenja putnika izmedju Subotice i Segedina. Za pregled u vozu nisam siguran da bi imalo dosta vremena na ovoj relativno kratkoj distanci ( dozive sam takav pregled kada sam prije sengena putovao izmedju Bp i Beca, bilo je ok) a kupljenje putnika je moguce samo uz neku gimnastiku tipa prvi vagon pregledan potom zakljucan i nema vise ulaska i izlaska, pa kako se koji pregleda zatvara se. Drugi varijanta mi je najgora, dva puta se moras iskrcavati , kad si sam je ok al ako vucaras kofere decu nezgodno il neka druga kombinacija bas nezgodno.
Neka se radi granična kontrola u pokretu, kao što se između Finske i Rusije radi u vozovima, stoje po 10 min u pograničnim stanicama, a u pitanju su države gde je jedna u nato paktu i šengenskom prostoru, i putnicima trebaju vize.
Ne znam kako je po njihovim planovima odjedanput sve pre roka. Koliko se sećam da je po obećanju nadležnih podvožnjak (natputnjak) kod Pionira trebao biti osposobljen još u decembru.
@laki
Malo uključiš vijuge i sve je jasno. Ne gleda se deonica po deonica nego kompletna trasa. Pojedine deonice mogu i da kasne ali se gleda krajnji rezultat, odnosno kada će kompletna linija Subotica – Horgoš biti gotova.
Samo radi,samo gradi
Napred u nove pobede
BG -NS-SU~Seged-BP