Pruga koja povezuje Suboticu i državnu granicu je završena, preostalo je još mađarska strana da uradi svoj deo posla kako bi železnički povezala Suboticu i Segedin.
Šine su postavljene duž čitavog dela trase na srpskoj strani i preostali su još završni radovi na njenoj elektrifikaciji, zaštiti od buke i doterivanja obnovljenih železničkih stanica.
Ovih dana još se radi na železničkoj stanici na Paliću, ali se očekuje da majstori ovde svoj posao završe do prvomajskih praznika.
Železnička stanica na Paliću jedan je od nekadašnjih banjskih objekata izgrađenih u stilu secesije, te je pod zaštitom kao spomenik kulture. Pažljivo je obnovljena, dobila je novu nadstrešnicu, a majstori upravo bruse kamene ploče sa motivima koje iz stanice vode na peron. Pored stanice izgrađen je i podzemni prolaz koji je obložen štampanim betonom, kako ne bi bio klizav, i ovaj prolaz osim što omogućava izlazak na drugu stranu perona, vodi dalje u palićko naselje. Podzemni hodnik opremljen je i liftom.
Duž pruge u visini ove stanice majstori upravo postavljaju zaštitni zid od buke, a na stubovima električari obavljaju poslednje poslove na elektrifikaciji pruge. Kako se moglo čuti ovde na terenu, duž pruge Subotica državna granica postojaće sedam zidova za zaštitu od buke: kod javnih skladišta u Subotici, kod Zoološkog vrta, pored stanice na Paliću, potom na ulasku u Horgoš sa leve strane, na železničkoj stanici Horgoš te na izlazu iz Horgoša na dva mesta, u zoni groblja i na ukrštanju puteva, odnosno na mestima gde pruga ide pored stambenog naselja.
Majstori kažu da testiranje pruge još nije rađeno, ali se sav transport radnog materijala odvija već ovom prugom. „RŽD internešenel”, ruski parter konzorcijuma angažovanog na gradnji, radi gornji stroj pruge i upravo mašinom „podbijačicom” nabija tucanik duž šina.
Primetno je da duž pruge postoje jarkovi i dodatno ojačanja kako ih kiša i mraz ne bi spirale. To je osnov za zaštitu trupa svakog objekta, kažu građevinci angažovani na poslovima na pruzi.
Kamen temeljac za obnovu pruge Subotica–Segedin položili su zajednički Aleksandar Vučić, predsednik Srbije, i Viktor Orban, premijer Mađarske, 18. oktobra 2021. godine. Gotovo tačno šest meseci nakon toga može se reći da je pruga, u delu gde prolazi kroz Srbiju završena, iako je krajnji rok novembar ove godine. Po svemu sudeći, mađarski deo do Segedina trebalo bi biti završen do tog roka.
Tokom prošlog leta, skinute su stare istrošene šine i pragovi pruge koja je postojala 150 godina i sada su zamenjeni novom, automatizovanom i elektrifikovanom železničkom linijom na kojoj su angažovani stručnjaci i radnici iz „RŽD internešanel” iz Rusije, i „Karin komerc MD” iz Veternika. Vrednost radova je 86,7 miliona evra. Nakon obnove putnički vozovi će saobraćati brzinom od 120 kilometara na čas, a u okviru njene izgradnje rekonstruisano je 13 putnih prelaza, a osim železničke stanice na Paliću, obnovljene su i stanice u naseljima Bački Vinograd, Hajdukovo i Horgoš.
Ovom prugom veza između Subotice i Segedina trebalo bi biti svedena na 40 minuta putovanja. Ostalo je još nerešeno pitanje graničnih prelaza, na kojima će, kako se očekuje biti objedinjena i ubrzana procedura.
I mada se u prvi plan uvek ističe da će zahvaljujući ovoj pruzi veza između dva pogranična grada biti jednostavnija i brža, njen značaj je dalekosežniji, naime, ona bi u oblasti teretnog saobraćaj trebalo da bude alternativni pravac za prevoz robe dok se gradi brza pruga Beograd–Budimpešta.
A most kod miraza !!! To jos nije resen tamo se ne moze prolaziti ???
Ako je zavrseno sto se ne pusti saobracaj ispod mosta
Zasto nas gospodin gavrilovic terorise sa svih lokalnih portala ? Ne interesuje nas njegovo misljenje na sve. Je li to posao ?
Uvek ima debila kojima se ne svidza nista.
Da pruga gotova.
Jos se cacka podzemna voda na palicu i horgosu.
Ko pravio prolaz taj nije bio na palicu .
Fale jos negde rampe ciscenje struja pa da viz krene bar do horgosa.
Glupo je da mi čekamo madzare.e da treba srediti unutra stanice…masine za karte itd sitnice.
Grade navodno „hiperbrzu i hipermodernu“ prugu u XXI veku na kojoj je max brzina 120 km/h a jarkovima pored pruge istu stite od vode..:-)
Ovde bi neki da se voze od Hajdukova do B. Vinograda sa 200 na sat. Ako ti je do divljanja kupi hiberbrzi motor pa se zalepi na prvu banderu. Kao drugo, ova pruga nije deo pruge Beograd-Budimpešta (preko Kelebije). Pruga Subotica-Segedin je sasvim drugi pravac i ide preko Horgoša. Graditi prugu od 200 na sat za razdaljinu manju od 50km bi bilo suludo.
Bravo!
Pruga nije gotova .Laganje koje je svojstveno vlastodršcima je očigledno i slep to vidi.Potpuno završena i spremna za eksploataciju je nešto sasvim drugo.Naravno mi smo navikli da nešto otvaramo tri ,četiri puta ,eto da se “ čelnici „malo slikaju.Čak ni most na Dunavu(na auto putu izgrađen pre desetinu godina) nije potpuno zavrsen.“Neko „je zaboravio da se priroda oko mesta gradilista po završetku radova mora vratiti u pređašnje stanje.Pa tako ispod stubova mosta u vodi i na suvom stoji oplata koja nije skinuta ,kao i gomila raznog razbacanog betona.Blago rečeno sramota.
Tačno je da naslov članka i prvi pasus sugerišu da je pruga gotova. Ali, ko je pročitao čitav tekst mogao je videti da je navedeno koji radovi se još izvode. Što se tiče puta ispod podvožnjaka, to nas sve kopka. Eto prilike da ovaj portal sazna gde i šta je zapelo.
Bravo, svaka cast. Pogledao sam stanicu na Palicu, pruzni prelaz kod ZOO-vrta, oldicno. Vidi se napredak, suvisni su bilo kakvi negativni komentari. Vidi se pozitivan pomak.
Evo susedi kazu do avgusta cela trasa… pa kad proradi privremeno preusmeravaju teretni saobracaj ka i od Budimpeste koja ce se odvijati preko Segedina i Subotice…. https://szeged365.hu/2022/03/10/augusztusra-befejezik-a-szeged-szabadka-vasutvonalat-majd-atiranyitjak-ide-a-teherforgalmat-szegeden-is-tartanak-majd-errol-egy-forumot/
Ma evo i makova sedmica je povezana sa szegedinom,kroz šumu i migranske kampove .
primetila sam na zeljeznickom prelazu na palicu na glavnom putu da tabla koja oznacava andrejev krs totalno zaklanja signalizaciju. to je pravac iz grada