Pruga Subotica – Senta uskoro bi mogla biti otvorena

Rekonstrukcija regionalne pruge Senta – Subotica, započeta u aprilu prošle godine, bliži se kraju. Kako kažu u „Infrastrukturi železnice Srbije”, preostalo je još samo da se urade pružne oznake i urede bankine na pruzi, pa da se stavi tačka na  čitav projekat rekonstrukcije deonice, duge 38,5 kilometara.

– U toku sledeće nedelje predviđena je merna vožnja na trasi rekonstruisane pruge, a zatim i tehnički prijem – kaže portparol „Infrastrukture že¬le¬znice Srbije” Nenad Stanisavljević. –  Ukoliko sve bude kako je planirano, do kraja novembra na toj pruzi moći će da bude uspostavljen redovan železni¬č¬ki saobraćaj. Putnički saobraćaj između Sente i Suboti¬ce odvijaće se prema važećem redu vožnje.

Prilikom radova korišćen je polovni materijal, dobijen sa magistralnih pruga, ali i novi. Na toj deonici kompletno su zamenjeni šine, pragovi i tucanik. Po završetku rekonstrukcije, brzina vozova biće povećana sa 10 do 20 kilometara na čas na 80 km/sat u putničkom i na 60 km/sat u teretnom železničkom saobraćaju. Nosivost pruge se povećava na 22,5 tona po osovini, a bila je 16 tona. Procenjena vrednost radova je 15,4 miliona evra, a izvodi ih novosadska firma „ZGOP“.

Po rečima Stanisavljevića, radovi na toj regionalnoj pruzi, dugoj 38,5 kilometara, od velikog su značaja jer će se kompletan železnički saobraćaj od Beograda do Subotice preusmeriti na ovaj transportni pravac kada  počne izgradnja brze pruge od Novog Sada do Subotice.

Efekte rekonstrukcije oseti¬će i privreda  regiona, a bezbednost saobraćaja, propusna moć, uz osovinsko opterećenje pruge i brzinu vozova, biće povećani.

Ni tokom osetljive epidemiološke situacije, zbog koronavirusa, rekonstrukcija pruge nije prekidana. Radilo se uz poštovanje svih mera bezbednosti i zaštite zdravlja radnika.

Pruga Subotica – Senta iz¬građena je 1889. godine. Poslednji put remontovana je dvadesetih godina prošlog veka, što znači da gotovo punih stotinu godina nije obnavljana, zbog čega je i bila u vrlo lošem stanju. U okviru ovih radova uređena je i železnička stanica u selu Orom.

Dnevnik



KOMENTARI

  1. Gradimo vise kaže:

    Ubrzajte i onda horgos-subotica
    Pa subotica- baja
    I subotica – sombor..
    Idemo

  2. Debeli kaže:

    Pruga je mogla biti otvorena pre godinu dana. Do tada je većina posla bila gotova ali je onda sve napušteno.
    Godinu dana kasnije možda je otvore a možde ne otvore ni narednu godinu. Sve to ide jako kilavo. Železnica je jedno trulo urušeno preduzeće. Ti im daš novi voz ili prugu kao da si obukao čiste gaće na usrano dupe.
    Na toj pruzi voz koji dolazi iz Kikinde u Sentu i nastavlja za Suboticu, tokom poslednje godine sve je više kasnio tako da je sada svakodnevno uobičajeno kašnjenje 15 – 20 minuta. Ako se to ne ukalkuliše u vozni red, nova pruga neće doneti nikakvo skraćenje vremena putovanja Senta – Subotica.

  3. Bocko kaže:

    Iskreno mene naša železnica asocira već 40 godina na lopovluk,rupu bez dna,nerad,boleštinu,prljavštinu,ispovraćane prozore,čekanje,stajanje,presedanje,putovanje 50km za 3 sata ako se uopšte stigne i ne pogine niko na moćnim pružnim prelazima!!! Prolaze godine,slušamo priče,lete milijarde i niko živ se već decenijama ne vozi železnicom!!!

OSTAVITE KOMENTAR