Radovi na brzoj pruzi počinju 2015.

Prve aktivnosti na realizaciji modernizacije pruge Beograd-Budimpešta na Koridoru 10, za brzine vozova do 200 km na sat, očekuju se 2015, kaže ministar Antić.

 

Posle sastanka u Vladi Srbije sa kineskom radnom grupom za realizaciju tog projekta, ministar saobraćaja Aleksandar Antić je rekao da će se u 2014. raditi na izradi idejnog projekta i da ćemo tada imati jasniju sliku o tome kako će biti finansirani radovi i koliko će koštati.

brze_pruge

Ministar je rekao da će Srbija svakako za taj projekat koristiti sredstva od ukupno 10 milijardi dolara, koje je Kina namenila za investicije u 16 zemalja centralne i jugoistočne Evrope.

 

Prema njegovim rečima, prve procene pokazuju da je za modernizaciju pruge od Stare Pazove do Novog Sada potrebno oko 350 miliona evra i za deo od Novog Sada do mađarske granice više od 500 miliona evra.

 

Antić je rekao da bi, prema tim podacima, za deo kroz Srbiju trebalo izdvojiti najviše 880 miliona evra, a za deo od mađarske granice do Budimpešte skoro dvostruko više, s obzirom na to da je mađarska pruga u lošijem stanju.

 

Ministar je najavio da će najverovatnije u januaru biti održan zajednički sastanak tri radne grupe – srpske, kineske i mađarske – na kojima će biti nastavljeni razgovori o realizaciji projekta. On je dodao da će se tek dogovoriti o tome da li će sastanak biti održan u Beogradu ili Budimpešti.

 

Antić je kazao da će se u narednom periodu razgovarati i o dinamici povlačenja sredstava od Kine i to tako da se povlačenje pomeri za godine kada očekujemo da ćemo ostvariti rast bruto domaćeg proizvoda i da kada ćemo uravnotežiti zaduživanje. On je kazao da srpska strana traži da brza pruga bude za mešoviti saobraćaja, putnički i teretni, s obzirom na to da teretni železnički prevoz ima veliku perspektivu u budućnosti.

 

Antić je kazao da je za Srbiju važno da železnički Koridor 10 bude konkurentan Koridoru 4, u koji Rumunija i Bugarska ozbiljno investiraju.

 

Ambasador Kine u Beogradu Džang Vansjue je rekao da se nastavljaju aktivnosti dogovorene na nedavnom samitu Kine i 16 evropskih zemalja, koji je održan u Bukureštu i da je kineska delegacija došla da prouči uslove za modernizaciju pruge Beograd – Budimpešta, tehničke detalje, modele finansiranja i drugo.

 

Ambasador je naglasio da bi Srbija i Kina trebalo dodatno da unaprede saradnju i podsetio da Kinezi u Srbiji grade prvi most (Zemun – Borča) i prve radove na termoelektrani (Kostolac) u Evropi.



KOMENTARI

  1. putnik... kaže:

    …"  a za deo od mađarske granice do Budimpešte skoro dvostruko više, s obzirom na to da je mađarska pruga u lošijem stanju."????

    Da li je ministar ikada putovao prugom SUBOTICA – BG  odnosno SUBOTICA – BUDIMPEŠTA pa da kaže ovako nešto!

     

  2. zorandjala kaže:

    veruje covek ondasnjem kolegi a taj NELAZE. dalo bi se zakljuciti da su i madjari dali srpskoj listi ministra zeljeznice ,pa i red je postovati reciprocitet. svaka cast madjari.

  3. Pametnjaković kaže:

    O Beograda do Subotice međunarodni voz Avala putuje od 6.45 do 10.53, znači 4 sata i 08 minuta.

    Od Kelebie do Budimpešte je skoro ista razdaljina, a isti voz u nastavku putuje od 12.10 do 14.54, znači 2 sata i 44 minuta.

    Neka mi neko objasni kako to da su u Mađarskoj pruge u puno lošijem stanju nego kod nas u Srbiji, a ipak voz otprilike istu razdaljinu prevali za 2 sata i 44 minute, u poređenju sa srpskom prugom gde je za isti put potrebno 4 sata i 08 minuta.

  4. Anonimni kaže:

    putovao sam bezbroj puta tom prugom,i prema beogradu i prema budimpesti,u madjarskoj voz ide koliko god lokomotiva moze da nosi, kod nas jedna kratka deonica pre i posle vrbasa ,a ostatak klaj klaj…gde rece ministar da su losije?

  5. Djuka kaže:

    ministar, siroma', se ne vozi vozom pa ne zna. nije on kriv.

  6. Petar.SU kaže:

    Verovatno!

OSTAVITE KOMENTAR

2 + 4 =

IMPORTANT! To be able to proceed, you need to solve the following simple math (so we know that you are a human) :-)

What is 10 + 7 ?
Please leave these two fields as-is: