U toku su radovi na magistralnom putu M 22, od izlaska iz Subotice do izlaska iz naselja Verušić u dužini od oko 10 km. Radovi predviđaju proširenje puta za oko pola metra i njegovo potpuno presvlačenje. Trenutno se vrše radovi nasipanja sitnog kamena na delove puta uz samu bankinu na kojima će doći do planiranog proširenja. Radove obavlja kompanija Vojput.
Na izlazu iz Subotice.
Sledeće godine je u planu i proširenje ostatka deonice do Žednika što će imati veoma veliki značaj nakon završetka dela Y kraka od Kelebije do petlje sa magistralnim putem M22.
Naime kako je GradSubotica već najavila ako sve bude išlo po planu, tokom leta sledeće godine, mogao bi da se pusti u promet deo Y kraka, od Kelebije do puta M22, što će automatski uticati na to da se teretni saobraćaj izmesti iz grada i da se preko Y kraka i Žednika, usmeri na petlju "Žednik". U tom slučaju je od izuzetnog značaja da se deonica magistralnog puta M22 od Subotice do Žednika proširi jer će na toj deonici saobraćaj biti mnogo intenzivniji nego sada. Takođe u velikoj meri bi bilo značajna i dodatno ojačanje puta između dva Žednika i od Novog Žednika do petlje "Žednik" jer ta deonica nije predviđena za intenzivan teretni saobraćaj. No, o radovima na toj deonici još uvek nema reči.
Na raskrsnici puta M22 sa ulicom Starine Novaka
I onda da premeste teretni saobracaj, umesto kroz centar subotice, kroz centar i starog i novog zednika? Vrlo mudro….
a od M22 do auto-puta fali mozda kilometar i jedan nadvoznjak iznad dve pruge. Petlja vec ima, jer ako ce praviti samo jednu traku onda je ona velika petlja nepotrebna. Nek je prave kada budu dodavali drugu traku. A kod kelebije fali jos i petlja. I da li su se vec dogovorili sa onim covekom sto mu je zemlja, farma, sa nekim objektima na trasi obilaznice?
Pa nije mudro, ali je realno.
Licno bih voleo da imamo pun profila zaobilaznice sa svom petljom na kojoj je brzinak kretanja 100 km/h i da imamo i puno profil autoputa ka petlji Istok, ali to su zelje.
Realno, trenutno resenje je takvo da bi grad mogao da donese uredbu sledece godine na leto o zabrani teretnog saobracaja kroz grad, i da saobracaj preusmeri preko Y kraka na Zednicku petlju. Deonica Y kraka od puta M22 do autoputa, nece biti uradjena barem jos narednih godinu dana (1012), pod uslovom da sve ide po planu.
Znaci, za godinu dana ces imati dve opcije. Prva da i dalje pustas saobracaj kroz Zagrebacku i da teretni saobracaj preko cetra grada ide i na "Istok" i na petlju "Zednik", ili da ukines prolazak kroz grad i da teretni saobracaj ide iskljucivo na petlju "Zednik".
Nakon zavrsetka Y kraka, Zednicanima bi ostao jedan dobar put ka autoputu uz koji bi mogli stvarati cistu industrijsku zonu. Ali to je…
Po meni to je najrealnije resenje, po Mrkonjicu mi komplet Y krak imamo gotov do decembra.
Trenutni izgled radova na magistralnom putu M22 na izlazu iz Subotice. Skinut je deo starog asfalta sa puta kako bi se izravnao sa predviđenim proširenjima, nakon toga uslediće presvlačenje puta novim asfaltom.