Do kraja godine trebalo bi da započne rekonstrukcija pruge Kikinda-Subotica najavio je generalni direktor „Železnica Srbije” Dragoljub Simonović prilikom posete Kikindi.
– Do kraja godine bi Kikinda mogla da dobije i ruski dizel voz, čime će se prevoz putnika umnogome poboljšati. Krajem godine stižu nova dizel vozila i najveći broj biće namenjen za teritoriju Vojvodine. Plan nam je da se osveže pravci Beograd-Kikinda, Kikinda-Subotica i pruga do Žombolja u Rumuniji.
Novinari su Simonovića upitali zašto u Kikindu nije došao šinobusom, koji iz Beograda do Kikinde putuje do šest sati. On je odgovorio da je svestan tog problema i da će biti urađeno sve što je moguće da se vozom od Kikinde do Beograda stiže za dva, dva i po sata.
Hoćemo direktne ,linije do Osjeka,Zrenjanina, Segedina i Temišvara, to je bila sasvim uobičajena stvar do pre 23 godine! I naravno, normalne brzine, do pre 2000. voz je opušteno išao i preko 120 na sat do Beograda, sad je dozvoljena brzina od Subotice do Vrbasa 40 km/h
Mapa današnjih brzina vozova: http://www.dodaj.rs/f/T/tr/3Ff75HSc/zs-zcg-2011-2012.jpg
"Novinari su Simonovića upitali zašto u Kikindu nije došao šinobusom, koji iz Beograda do Kikinde putuje do šest sati. On je odgovorio da je svestan tog problema i da će biti urađeno sve što je moguće da se vozom od Kikinde do Beograda stiže za dva, dva i po sata."
Pa cime je dosao? Autom? To mu je dobra reklama za to sto se u Srbiji zove zeleznica! To i onaj kontejnerski voz sto je prosao pre neki dan kroz Srbiju a svi vozovi stajali zbog njega da bi on oborio rekord u prolasku od 12-14 sati kroz celu drzavu. Ko da nam drzava zauzima prostor pola Evrope.
Moze on da deli ruske i neruske vozove a to nece pomoci kad je infrastruktura problem koji se resava prvo ili bar paralelno sa ostalim problemima, a to nije slucaj u Srbiji.
Dobro je sto dolazim u Suboticu iz pravca Budimpeste a ne Beograda,manja je tuga.
Oni koji su napravili onu lepu priredbu sa maketama treba postaviti na čelo železnice! 😀
Dakle, pod hitno ili njih postaviti ili dovesti nekog nemca, rusa ili kineza, pa nek sredi železnicu, i pozabavi se sa kamiondžijskim i autobuskim lobijem, kojima ovo rasulo u železnicama smeta. Napraviti savremenu dvokolosečnu prugu (200 km/h za putnički, 160 km/h za teretni saobraćaj) prema Beogradu i Budimpešti. Isto tako od Beograda do Velike Plane, preko Resnika. Od Velike Plane do Stalaća, pruga je relativno ok, uskoro će završiti onaj savremeni dvokolosečni most kod Ćuprije (premda to su otegli do bola, sreća pa je Alpina propala pa se više neće moći mešati u naše infrastrurne projekte). Potrebno je dovršiti dvokolosečnu deonicu od Stalaća do Đunisa, već je odavno postajlven nasip tamo. Od Đunisa do Niša, pruga je isto u dobrom stanju. Ali, treba izmestiti tu prugu iz samog centra Niša i isto modernizovati ka Dimitrovgradu, čak nije ni naelektrisana. Isto napraviti brzu dvokolosečnu prugu prema Preševu. Cilj je da se omogući neometan prevoz robe sa istoka ka zapadu (pruge u Srbiji su fizički najkraća veze) i normališe cela infrastruktura, da se bar vratimo na brzine od pre 10 godina. 😀 Pored ovoga, trebalo bi naelektrisati i krak pruge od Lapova do Kraljeva, pošto Kragujevac ponovo postaje industrijski centar. A onog genija koji hoće da napravi prugu ka Loznici preko Valjeva odvesti u Lazu pod hitno, kako nikome nije na pamet palo da povežu Loznicu preko Šapca i Obrenovca, to je ne samo aluvijalna ravan, već tamo postoji i utabana trasa stare uskokoločne pruge.
Pruga za Bar ne treba biti neki prioritet, samo je potrebno da se sredi dovoljno da ne iskaču vagoni u nečije dvorište, pre nedelju dana se dogodio takav incident u Priboju.
Železnice, naročito zbog krize nafte, ostaju i dalje kao jedan od najeftinijih načina da se roba prenese preko kopna, pored toga ona je ekološki značajna, zbog minimalnog zagađenja prema prirodi, čak i matori šinobus manje zagađuje od savremenih auta.
Ne…voz nikada tom prugom nije isao 120 Km/h Na sat. Maximalna brzina Subotica Novi Sad bila je 110 ako se ne varam, a 80 kroz frusku goru do Beske, tek od Indjije voz ide 120 na sat i to kratkom deonicom, mada danas je igranje sa zivotom ici bilo kojom deonicom te pruge jer su drveni pragovi truli, betonski su popucali, sine iskrivljene a tirfoni ili su pokradeni, ili ne pasu na sirinu sine ili su istroseni, kao i skretnice koje su poslednja rec tehnike iz sedamdesetih godina….
Do kraja devedesetih je išao većim delom (opet je to najravnija moguća ravnica). Imao je usporenje zbog uspona na Čortanovačkom tunelu, tamo je bilo ograničenje do 80, teže teretne vozove su tamo vukle po dve lokomotive.
Ali neodržavanje i krađe svih mogućih metalnih komponenti prugi ( dosta prignušnica od bakra se naročito pretopilo).je doprinelo tome da ta pruga od Inđije nadalje dosta propadne. Tu je problem to što te krađe tretiraju kao najobičnije krađe, a u većini zemalja se to tretira kao ozbiljan teroristički napad. Tu je i manjak čuvara na prugama.
Kako je mogao ici do cortanovackog tunela 120 kada je tamo uvek postojala opasnost od odrona zbog neposredne blizine Dunava? On ide oko stotke od Stanice Petrovaradin do Sremskih Karlovaca, a tamo kod onog stovarista crepova ili cigle naglo usporava, i sve do Beske ide prilicno sporo….40-50-60 Km/. Tako je bilo u periodu 1984-2012.
Iz Beograda do Zemuna je po pravilu uvek trebalo oko 20 minuta jer se voz vuce po stanici a prelazak preko tog zeleznickog mosta je uvek bio kritican. Onda mili po NBG i tek kada izadje iz stanice Zemun ide najbrze na toj deonici izmedju Zemun Polja, Batajnice, Nove i Stare Pazove i vec pred Indjijom usporava. Oni su pre par godina kao obnovili tu prugu kroz NBG pa se ide malo brze a sve sto je uradjeno je bila izmena par pragova i dodavanje tirfona koji nedostaju…velika rekonstrukcija. Posle voz ide sporije do Beske i kroz frusku goru usporava prilicno, tek od Sremskih Karlovaca do Petrovaradina ide brzo, a sledece mesto gde je nekada ubrzavao bio je most kod Neoplante kada izadje iz Novog Sada i ide do Vrbasa pristojnih 110 Km…no danas ne ide vise jer je i ta pruga rasturena, posle toga je sledi 110 minuta klackanja od Vrbasa do Subotice s tim sto mozes od Backe Topole do Glavne Stanice da pratis bajsom komotno taj espresni voz.
Pa kažem do uspona kod Čortanovačkog tunela, to počinje tamo kod Sremskih Karlovaca, to je deo sa najvećim usponom, sada rade na izmeštanju pruge pogodnijom trasom za brže vozove. Tada je bio i Šešeljev most, koji je bio napravljen istovremeno i za železnički i za auto saobraćaj, nakon što je bombardovan i uništen, koristi se onaj ,,privremeni'' most (kod nas privremena rešenja neretko postaju trajna), koji je drastično usporavao rođendan. Mada, početkom sledeće godine se otvara novi Šešeljev most, sa dvokolosečnom savremenom prugom, da bar taj deo od Novog Sada do Petrovaradina može neometano da saobraća.
Ono što isto fali Subotici je jedna ranžirna stanica za teretni saobraćaj. Mogla bi se napraviti nedaleko od nesrećnog Y kraka, gde ima dosta praznog prostora, . Suludo je da opasne materije idu kroz centar grada, koliko puta sam video na glavnoj stanici kontejnere sa oznakom ,,toksično'', dovoljno je da neko ukrade par prigušnica, šrafova ili da se nešto zapali, i eto hemijske havarije u centru grada.
vokile
ja ne znam koliko si ti godina,ali u Novom Sadu nije nikad postojao Seseljev most,mozda si mislio Zezeljev most,jer to ime je nosio po projektantu tog mosta…
Ovde napišite odgovor…
Voz nije leteo ni preko Žeželjevog mosta u ono vreme, a taj privremeni most bi trebao više da nosi ime Šešelj, pošto je sam gospodin Vojislav pripovedao neposredno pre bombardovanja kako bombe Srbiji ne mogu ništa i "nek samo kvenu, pa če videti kako če pvoči"…njegovo i milosevicevo ime bi trebali da nose i svi ostali objekti srušeni u bombardovanju jer su 2 dana pred početak na prenosu skupštine isključivali mikrofone svima koji su bili za NE izazivanje bombardovanja dok su najglasniji bili idioti koji su tvrdili da Srbiji bombe ne mogu ništa. Inače Žeželjev most NISU uspele da sruše ni NATO bombe, most je MINIRALA Vojska jer je postojala opasnost da prilikom bombardovanja most bude urušen u korito Dunava tako da blokira tok, što bi automatski značilo poplavljivanje celog Novog Sada. Novu ranžirnu stanicu Subotice odneo je Novi Sad, pogledaj po netu ako ne veruješ, na starijim slikama se vidi da je još osamdesetih godina bio elektrificiran ceo blok oko carinarnice a ta elektrifikacija je ubrzo poskidana iz Subotice i otisla delimicno u Novi Sad a delimicno u neku drugu vukojebinu.
Ja sam se mnogo puta žalio na opasnost koja postoji kada se putnički vagoni na subotičkoj stanici nađu pored cisterna sa gorivom, nuklearnim otpadom, kiselinama, gasovima….nije samo problem neposredna blizina putnika nego što se takav razorni materijal vozi kroz centar grada. Inače Subotica je negde 1986 ili 1987, ili beše 1988. ne secam se tačno, bila pred apokalipsom jer je kod majšanskog mosta iz šina u priličnoj brzini izleteo teretnjak koji je prevozio isključivo hard core sadržaj u cisternama. Žalosno je i to da je Subotički železnički blok osvetljenje dobio, ne za vreme bajne jugoslavije komunističke sjajne, nego krajem devedesetih godina.
Moja greška, Branko Žeželj je bio veliki inžinjer koji zaslužuje da bude upamćen, ne sme se dogoditi da se poredi sa Šešeljem, ovaj moj imenjak Šešelj trenutno je na odmoru na neodređeno vreme u Hagu, sa jako zanimljivim naslovima knjiga. Branko je poznat po načinu na koji je koristio i usavršio tehnologiju prednapnegnutog betona, njegovo remek delo je uništeno, bez odštete, ovaj novi most će biti tek senka toga, bez obzira što će biti sa 2+2 putne trake, pešačkim i biciklističkim stazama, kao i sa 2 koloseka (stari Žeželjev most je imao 1 kolosek).