Ršumović: Lutkarstvo je temelj pozorišne umetnosti

Lutkarstvo je temelj svekolike pozorišne umetnosti, a Međunarodni festival pozorišta za decu je "parada umetničkog ponosa cele lutkarske Evrope", rekao je danas predsednik Saveta tog festivala Ljubivoje Ršumović.

 

ljubivoje rsumovic

 

"U onim prvim, rutalnim predstavama koje su šamani i neki čarobnjaci u plemenima izvodili – izvodili su uz pomoć raznih lutaka i apotropejona kojima su ubedjivali narod u svoje ideje. Tako da je lutkarstvo temelj svekolike pozorišne umetnosti", rekao je Ršumović, novinarima u Subotici.

 

On je naglasio da je to posebno dragoceno za decu Subotice.

"Verovatno je Grad Subotica, odnosno vlast, prosvetni radnici svesni toga šta znači fascinacija pozorištem na ovakav način, na jednom festivalu jednom godišnje. To ostaje u toj deci za navek. Mnogi od njih će postati pozorišni poslenici, a gotovo svi garantovano odani pozorišni gledaoci", rekao je Ršumović.

 

On kaže da je značaj ovog festivala veliki, posebno zbog ideje stare nekoliko godina, a koja je podržana od ljudi iz lutkarstva cele Evrope – da Subotica postane akademski grad – grad u kome bi bila osnovana lutkarska akademija.

 

"Naravno, onda je Republika upala u probleme, spopale su nas neke poplave. Vodene i poplave gluposti, naravno, kao i uvek, tako da je to malo skrajnuto u stranu. Ali svejedno, ovaj festival je svake godine jedna vrsta izložbe lepih, dobrih ideja. Jedna vrsta parade, umalo ne rekoh ponosa, ali parade umetničkog ponosa cele lutkarske Evrope", rekao je Ršumović.

 

On je pohvalio Suboticu kao grad domaćina koji svake godine, po njegovom utisku, prolepša tokom sedam dana i pretvara "u jedan pristojan, uljudan, gostoprimljiv grad".

 

Takmičarski program ovogodišnjeg Festivala, za koji je prijavljeno čak 230 predstava iz 44 zemlje, počeo je danas u Subotici na tri lokacije: Sceni Jadran Narodnog pozorišta, pozorištu "Deže Kostolanji" i Dečjem pozorištu.

Festival će trajati do 26. septembra i predstaviće u takmičarskom programu 15 predstava iz 13 zemalja Evrope, sveta, i zemlje domaćina Srbije.

 

Predstave dolaze iz Indije, Bugarske, Japana, Crne Gore, Estonije, Poljske, Rumunije, Gruzije, Rusije, Ukrajine, Slovenije, Madjarske i dve iz Srbije: "Ima li deda odelo?" Pozorišta mladih iz Novog Sada u režiji Emilije Mrdaković i "Dah" subotičkog Dečjeg pozorišta u režiji Veselke Kunćeve.

 

Predstave iz takmičarskog programa nadmeću se za neke od nagrada – Gran pri za najbolju predstavu u celini; nagradu za najbolju režiju; nagradu za najbolju scenografiju; nagradu za najbolju originalnu muziku; nagradu za najbolje estetsko i tehnološko rešenje lutaka; nagrade za glumačko/animatorsko majstorstvo, gde se dodeljuje pet ravnopravnih nagrada i specijalnu nagradu za originalnost i fantaziju.

 

O nagradama će odlučivati petočlani medjunarodni žiri sačinjen od istaknutih svetskih pozorišnih umetnika i teatrologa: prof. dr Boris Goldovski (Rusija), prof. dr Marek Vaškijel (Poljska), Ljubivoje Ršumović (Srbija), prof. dr Siniša Jelušić (Crna Gora) i Đerđ Hernjak (Srbija).

 

Svi programi Međunarodnog festivala pozorišta za decu besplatni su za sve posetioce.

 

TANJUG



KOMENTARI

  1. 11. gusar kaže:

    Ja se i dan danas pitam da li slon telefonira ili telefon slonira.

    Ono sto su Rsumovic, Zmaj i Branko Kockica napisali za decu ostaje vecno iako se deca vise ne tuku prutom (pa se prut vise ne sokoli) i odrastaju u nekom svasvim drugom svetu. Mastovitost tih pesnika cini decu mastovitijom, sto je posebno bitno u vremenu ekpanzije plasticnih i jednostavnih igracaka, tv-a, racunara, youtubea. Sama produkcija sadrzaja za decu, nekako je skliznula iz ruku drzave koja bi trebalo da vodi racuna o tome i svela se na jeftine komecijalne trikove. Na zalost bitan je broj ucitavanja na youtubeu a manje je bitan sam sadrzaj.  

    Lutkarske decije predstave su danas jedan od retkih prozora u svet maste. Vodite decu u pozoriste jer je mastovitost odraz inteligencije.   

  2. Nebitno kaže:

    @11.gusar

    "Sama produkcija sadrzaja za decu, nekako je skliznula iz ruku drzave koja bi trebalo da vodi racuna o tome i svela se na jeftine komecijalne trikove."

    SVE je skliznulo iz ruku države. Ali, baš SVE! A komercijalne trikove uveli su politikanti opscenari šićardžije. Država predstavu svakodnevno postavlja i igra na velikoj sceni za široke narodne mase pa nema vremena, volje, afiniteta, interesa a bogami ni znanja za lutkarske, dečije i druge njima nekorisne predstave.

OSTAVITE KOMENTAR