Segedinski tramvaj dolaziće do Subotice

Prema pisanju segedinskih novina, nakon što se uspostavi železnička veza između dva grada, saobraćaće i tramvaj.

Dnevni list Delmađarorsag (Južna Mađarska) navodi da će od 2022. godine biti ponovo uspostavljena železnička veza između Segedina i Subotice, te da će nakon vozova saobraćati i tramvaji.

Juče je naime u Segedinu zasedala radna grupa koja se bavi obnovom želeničke pruge Segedin-Subotica. Poverenik mađarske vlade Janoš Lazar je rekao da se planira da se još ove godine sklope svi ugovori i sporazumi. Deonica u Srbiji će se graditi iz mađarskog bankovnog kredita, saradnjom Mađarske i Srbije. Vrednost investicije će i na srpskoj i mađarskoj strani da iznosi 20 milijardi forinti (oko 58 miliona evra).

Poverenik mađarske vlade Janoš Lazar je dodao da su planovi gotovi, radovi mogu da započnu sledećeg proleća. Prvi cilj je vraćanje železničkog saobraćaja koji će da organizuju železnička preduzeća obe države, a sledeći cilj je da tramvaj iz Segedina može da pređe sve do Subotice.

 

RTV Pannon



KOMENTARI

  1. sev24 kaže:

    Ovo sa tramvajem bi bilo fantastično dobro. Naravno željeznička veza između Segedina i Subotice je veoma važna i prioritetna.

  2. Croat kaže:

    Moram da priznam da ovo nerazumem, zasto i voz i tramvaj. Ili ce koristiti iste sine? Tramvaji su najcesce spori, zasto bi isli izmedju dva grada?

  3. Pablo kaže:

    Ko dočeka pričaće

  4. Srećko Ćirjaković kaže:

    Svaka čast. Ja lično verujem u realizaciju ovog projekta. Putevi i pruge zbližavaju ljude, gradove, države…

  5. Miki kaže:

    Subotica – deo Delvideka.

  6. STOKA kaže:

    Doće možda jednom, i onda će naši vandali da ga urnišu, i to će biti to.

  7. Boki kaže:

    100 godina okupacije istice…”vracamo” se kuci

  8. Istina... kaže:

    Agitprop i agenturni komentari odradjuju pripremu javnosti na pripajanje “nezavisne” Vojvodine Novoj Austrougarskoj.

  9. Petar Gabrić kaže:

    Bilo bi normalno !

  10. anonimussu kaže:

    @Miki

    Miki brate taj delvidek zaboravi. Postoji samo VOJVODINA

  11. Anitsi kaže:

    Istina… extra, nek se vec pripojimo.

  12. weng chun kaže:

    Tramvaj u segedinu je korostio iste sine kao voz.
    Ruski tramvaj je bio u pitanju.oni su menjali tramvaje a ako sine nisu
    Onda je to ok mogu da idu
    Na sine za voz.
    Elektro mreza ce se gradit
    Svakako.

  13. Egzit kaže:

    Srbija do Budimpeste.

  14. Ferrovia kaže:

    @ Croat
    Tvoja logika i razmisljanje je potpuno u redu. Tramvaj je spor, voz je daleko brzi. Naprimer cela Rurska oblast u Nemackoj je ispresecena kako voznim tako i tramvajskim sinama. Putnici koriste i jedno i drugo. Zasto? Najednostavniji primer je tramvajska linija izmedju Bona / Bad Godesberga i Kölna odnosno industrijske zone Niehl. To je linija br. 16 sa celokupnom duzinom 45,6 km. Linija vozi prosecnom brzinom od 33,4 km/h. Prosecni razmak izmedju tramvajskih stajalista je 950 metara. Linija ima 50 stajalista. U deonicama kroz gradska podrucja tramvaj vozi ispod zemlje kao metro. Od pocetne do krajne stanice potrebno je oko 85 minuta voznje. Frekvencija saobracaja je na svakih 20 min.
    Zeleznicka linija izmedju Kölna i Bonna je vrlo frekventna (aerodrom) voznja traje nekih 20 min. i ima 4 stanice. E sada pokusaj da zamislis kakav bi to bio blagoslov za stanovnike regije kada bi imali tramvajsku liniju recimo Szeged/Petöfitelep – Subotica Somborska kapija, Sa stajalistima na prosecnoj udaljenosti od 1-2 km. I sa odgovarajucom frekvencijom vec prema potrebama i prilikama. Od Segedina do Subotice se sigurno niko ne bi vozio zeleznicom. Za stanovnike tramvajskih medjustanica bila bi to premija na lutriji. Tome jos treba dodati nebrojene mogucnosti za kombinaciju tramvaj – voz.

  15. Ferrovia kaže:

    pardon,

    Od pocetne do krajne stanice Segedin -Subotica se sigurno niko ne bi vozio tramvajem. Tako treba da glasi recenica a ne kako sam greskom napisao.

    Hvala na razumevanju.

  16. Indijanac kaže:

    Zar još uvek verujete u Deda Mraza?

  17. Croat kaže:

    Ferrovia , nisam znao za taj primer iz nemacke. Zanimljivo! Kod nas ima jos jedna sitnica, granica. To produzuje putovanje. Da li se to Madjari spremaju da popune fabrike sa jeftinom radnom snagom iz Srbije posto ce oni mahom da pobegnu na zapad. Interesantno bi bilo saznati za motive za ovaj projekat.

  18. Branko kaže:

    Da nije HÉV ili BHÉV u pitanju… to je comute distanc za tako šta

  19. miko kaže:

    @Ferrovia
    Samo sto Bon i Keln imaju stanovnika koliko ih nema citava Srbija.

  20. Megatron kaže:

    @Istina… nego reci ti nama sta si juce video u Area 51 ?

  21. Istina... kaže:

    @Megatron & Agentura

    Nije “area” nego oblast. Zar mislite da ste dostojni mog odgovora? O tom projektu, i mnogima drugima, znam mnogo. Manite me budalastina za naivnu masu. Samo vi uzivajte u vasim bezbrojnim lazima. Ja sam iz vaseg “grada” Nova Atlantida u Antisistemu Banana Kolonija i “nezavisnoj” Vojvodini u Novoj Austrougarskoj otisao jer ne trpim djubre, mentalno i fizicko. Djubre, to je osnov sredine, drustva, naselja, teritorije na kojoj me medju vama vise nema. Posto znam istinu i ne dam vam nista moje ostaje vam samo da od muke, zlobe, zavisti i nemoci se*ete po meni, sto i cinite. Bas ste mi “sjajni” tako nistavni. Eto vam sve to vase podguzno marionetsko djubre, zakitite se njime.

  22. Nemanja kaže:

    Može li reportaža o radovima na Aqva Parku,Pozorištu,Y Kraku……Ovo ostavite za drugi Labanov mandat.

  23. Ferrovia kaže:

    @ miko

    Svaka regija je sama za sebe originalna i ima svoje specificnosti. Smisao mog posta je bio odgovor na pitanje koje je postavio @ Croat, i ja nisam imao nameru da predlazem nekakvo preslikavanje Nemackog modela.Osim zeleznickog povezivanja izmedju gradova, postoji i tramvajsko i ono ima takodje neke svoje prednosti. Sto se tice granicnog problema, verujem da se tu polazi od pretpostavke da ce Srbija u dogledno vreme biti ne samo EU clanica nego ce pripadati i Schengen zoni.

  24. ludilo kaže:

    Sto su ukidali voz sa Segedin kada sada hoce opet da ga uvedu? Alo bre indijanci..znate li vi sta radite?
    Idioti na kvadrat

  25. croat kaže:

    Ferrovita
    Sad sam malo pogledao sta kaze dr google o brzini tramvaja, trenutno najveca brzina nekih modela je 80km/c .To bi bilo i vise nego dosta za spajanje nasa dva grad.
    No ja cisto sumnjam da je to u pitanju, verovatno je u pitanju da u Segedinu u centru sednes na tramvaj provozas se do kolodvora, predjes na voz i vozis se do Subotice, kao i do sad ali ovako kako su oni predstavili zvuci lepse. Nazalost odlazak vozom do madjarske je obicno patnja zbog granice, mada kada se docepas Segedina vozom je jako lako stici do Bp i dalje!

  26. Megatron kaže:

    @Istina… Evo moji komradi iz agenture mi javljaju da si bio vidjen ispred vojne baze u Arei 51. Hteli su da te uhvate, medjutim njihove psionicke sposobnosti nisu delovale na tebe jer si nosio alu-foliju na glavi.

  27. Opusteno kaže:

    Trla baba lan….

  28. Andrej kaže:

    @Nemanja
    Pu pomeri se smesta! Ne dao Bog da nam opet taj pitbul koji gepekuje, samara i gradi sebi vile u Crnoj Gori od nasih para opet bude gradonacelnik!

  29. ferovia kaže:

    @ Croat
    Tramvaj nije nigde u stanju da razvije svoju maksimalnu brzinu. U tome ga sprecavaju urbana situacija i gustina stanica. Medjutim upravo je gustina stajalista njegova prednost u medjugradskom sobracaju. Smiso takvoga tramvaja je das se zustavlja u svakom selu i medjusobno povezuje mnogobrojna naselja. Pitanje je samo kuda bi prolazila trasa jednog takvog tramvaja i da li bi zahvatala optimalni broj potencijalnih putnika. Uz takvu liniju je potreban i sistem “parkiraj i vozi” dakle putnik dolazi svojim prevozom do najblize stanice i onda preseda u tramvaj. Da budem iskren nije mi jasna isplativost jednog takvog poduhvata. Interesi su razliciti, ali bi sigurno svako zeleo da pruga prolazi upravo kroz njegovo mesto. To naravno nije izvodljivo i uvek ce neko ostati kratkih rukava i biti nezadovoljan. Jedan groteskni primer mi je poznat sa trase brze pruge duzine od 180 kilometera izmedju Kelnskog i Frankfurtskog aerodroma gde saobraca Nemacki ICE II koji povremeno razvija na otvorenoj pruzi brzinu od oko 300+ Km/h vreme voznje iznosi 42 minuta. Voz se zaustavlja na 4 stanice. Njegove cetvrta stanica Limburg/Lahn, je nastala samo zato sto gradski oci nisu dali saglasnost za gradnju pruge ako njihov gradic (30 000 stanovnika) ne bude dobio zeljeznicku stanicu. Paradoks je u tome sto trasa prolazi na udaljenosti od 7 km od samog Limburga. Svejedno on su dobili konacno stanicu 7 km. udaljenu od grada na kojoj obavezno staje brzi voz citavih 5 minuta, i ponekad udju ili izadju mozda 2-3 putnika. Hocu da kazem da bez obzira da li je to u Nemackoj ili Srbiji, postoje mnogobrojni interesi, rivalstva i slicno, i svaki salas bi zeleo da preusmeri trasu puta ili sina na svoju teritoriju.

  30. Goran kaže:

    Šine su otisle iz Subotice u Szeged, sad ce tramvaj da nam se vrati istim putem kojim je i otisao. Subotica je imala tramvaj druga u Evropi iza Pariza i Budimpeste. Bilo bi bas lepo da tramvaj prosparta kroz nas citav grad makar jednom sinom do Šandora a posle nazad do Szegeda.

  31. pista kaže:

    Ovde je zbrka nastala zbog loše interpretacije informacije od strane Pannon RTV-a. Prvobitni plan je bio da se obnovi pruga Segedin-Subotica, pa su posle toga smislili da se pruga izgradi od Subotice do Baje preko Čikerije gde su stare šine odavno povađene. E sad… najnovija ideja – gore navedenog vladinog poverenika Janosa Lazara je da se obnova pruga od Segedine uradi i prema Hodmezovasarhelyu posto je on odatle. Iz svega ovog zakljucujem da ce tramvaj saobracati od Hodmezovašarhelya do Segedina, a od Segedina do Subotice voz. Mislim… jednog dana. Što bi neki rekli: bum videl.

  32. Istina... kaže:

    @kojekakvi megatroni i ostala Agentura

    Hvala sto se bavite mnome, sto me vredjate, klevecete, to je dokaz da vam smetam, da sam u pravu. Da mozete fizicki biste me uklonili. Moja imovina, pocev od intelektualne pa nadalje, moje je vlasnistvo, od nje korist imam samo ja. Vama, koji zelite da imate monopol na sve, ne dam nista. Zivite od sopstvenog, ako mozete. A ne mozete jer nemate nista, jer ste bez tudjeg niko i nista. Eto vam sve to vase djubre koje stvarate, na kraju cete se ugusiti u njemu. Tako je prirodno, normalno, logicno.

  33. Srbija kaže:

    To je dobro za obe prijateljske zemlje. Madjari će kupovati robu u Suboticu i puniti džepove Subotičanima.

  34. Lenin kaže:

    @Istina… “…Ja sam iz vaseg „grada“ Nova Atlantida u Antisistemu Banana Kolonija i „nezavisnoj“ Vojvodini u Novoj Austrougarskoj otisao…”
    Qrca!Otišao si jer si kukavica!Antipatriota!Nemaš ništa ovde i nikoga ko bi te podneo!Jer samo znaš da mrziši da podgrejavaš mržnju.Inače,kako je na Špicbergama?’Ladno?
    Slutim šta ti je problem!

  35. 13 kaže:

    Tramvaj treba da saobraća u celom gradu Subotice. Beogradski put je dosta širok i moze se postaviti šine za tramvaj. Da saobraća po centru i olakšava kretanje pešaka sa tačke A na tačku B. Još bi trebalo jedan turistički tramvaj koji bi saobraćao do jezera Palić i kružio oko celog jezera (sva 4 sektora). I pored šina se oko celog jezera stavi biciklistička staza. Sve ovo nije tesko uraditi, samo treba malo manje krasti i malo više uložiti novca u grad. Tako bi se grad trgo i počeo uzdizati i cvetati. Pored toga završi pozorište, zelena fontana, Jadran bioskop, reši nešto sa kasarnama itd. Tako da ima šta raditi u gradu Subotica. Samo se na sve ovo pitam, šta radi gracka vlast kad nista pamerno nije urađeno???!!!. Sve se nešto piše kako će ovo, ono i na kraju ništa. Vadili su babuške pre oko 3 gidine i dan danas voda nije čista, rekli srediće one oronule vikendice i ništa, rade pozorište i nije gotovo, radiće zelenu fontanu i dalje je ruglo, sad rade akva park i pitanje dal će biti ikada završeno, rekli su napraviće neki tržni centar od kasarni i ništa, brza pruga biće do leta 2017te i evo sad će zima 2019te i ništa od pruge, rekli su biće nova biciklistička staza spojena sa Mađarskom i ništa, biće novi granični prelaz na Bajmok koji će raditi 0-24, prelaz gotov ali dalje radi 07-19h znači u principu nista (presipavanje iz šupljeg u prazno). Sve u svemu urađeno je jedno veliko N I Š T A !!!!!!

  36. Kenjereš Andraš kaže:

    Mislim – znam da građanstvo Subotice jedva čeka izgradnju pruge, bez obzira na sva ostala sporedna pro i kontra.

  37. Istina... kaže:

    @Lenin

    Na ta vasa sranja o kukavicluku, patriotizmu, opstem interesu… padaju samo budale. Ja stitim sebe i moje. Vama ne dam nista i to vas je*e, zato o i po meni se*ete. Ali i da ne bih drugima otvorio oci, da pocnu da razmisljaju, da stite sebe i svoje. Jer kada bi svi sacuvali svoje vama ne bi ostalo nista a njima sve. Vi se plasite znanja i otpora. Veoma prosto.

  38. Istina... kaže:

    Obozavam vase minuse. Svaki vas minus za mene licno je plus. Svako vase “negativno brojanje” za mene je pozitivno, u moju korist. Matematika je egzaktna nauka, na nju vase lazi nemaju uticaj. Zasto vam se na kraju sve raspadne, propadne, nestane? Zato sto radite protivno matematici, cinjenicama, istini, logici, razumu, prirodi.

    “Propaganda (lazi) ne treba da bude inteligentna nego uspesna” rekao je vas Gebels. Je*i ga, ko se uzda u neinteligentnost naj*be. Dajte jos minusa, molim vas! Sto vise, “najvise u istoriji”, angazujte celu vasu Agenturu.

  39. Lenin kaže:

    @Istina… Bulazniš dalje bez veze.A problem ti ostaje.Zauvek će ti biti mali.Mali, malecki….Mini minijatura.Sa mikroskopom primećiv.

  40. stormwatch kaže:

    Odvratna mi je sama pomisao da ovde pishem neshto….so….bukvalno se osecham ko Agent Smith i razumem ga u potpunosti, ali ipak moram da ispravim desinformations koje je napisao gospodin koji se potpisuje kao “ferovia” i da dodam neshto.

    Daklem “ferovia”….ako nijesi video niti sam proshao tom deonicom o kojoj prichash, bolje ne pishi nishta jer zamisli….ima nas koji smo dobro upoznati sa upravo tim Streckeom o kome pishes. Stanica Limburg/Lahn NIJE ICE stanica nego obicna putnicka stanica, u nomenklaturi DB oznacena kao Pf to jest Personnenbanhoff – trece kategorije….ista se nalazi u centru grada…5-6 minuta laganog hoda do Limburger Dom-a….ICE stanica na koju eskluzivno staje ICE je nekih 1000 metara dalje i zove se Limburg Süd….i ona je specijalno napravljena samo za ICE vozove, poshto stara Limburg/Lahn nikada nije uzeta u obzir za bilo kakvo stajanje ICE vozova jer bi to znacilo probijanje pruge kroz stari grad, a to je NO NO. Drugo, Limburg Süd nije 7 km udaljena od centra grada, nego nekih 2000 metara od najuzheg centra. Sa druge strane, sledeca stanica na toj Strecke prema Kölnu – Montabaur, ima daleko zanimljiviju prichu kako i zashto je otvorena bash na tom mestu, i kako je otvaranje iste uzrokovalo ekonomski uzlet prilicno zapostavljenje regije.

    Ovi ostali shto se prave pametni u vezi tramvaja….najduzha tramvajska linija na svetu je Kusttram linija….to jest De Panne do Knokke-Heist….72 km sa depoima, 69km duzine za putnichki saobracaj , 68 stanica….to je naravno dvokolosechna linija izgradjena na prechniku od 1000mm umesto standardnog Stephenson to jest 1435mm prechnika….linija spaja celu Belgijsku obalu od pocetka do kraja…prolazi kroz vishe gradova tik uz obalu….non stop, cele godine….kada dune pesak sa mora koje je samo par desetina metara od tramvajskih shina, pa kad dune uragan 5+ meseci godisnje linija i tako funkcionishe….jer su Belgijanci napravili mogucim funkcionisanje linije i u takvim uslovima…..btw….svaki dan ide specijalni vakum voz i chisti pesak sa shina i opreme…..ako Szeged i Subotica ne mogu u maltene savrsenoj konfiguraciji i nemerljivo blazim uslovima da se spoje tramvajem….manite se onda prica o neimarstvu i infrastrukturi…….za one koji zele da vide kako se pravi tramvaj koji spaja Metropolitenske Regije preporucujem da se provozaju gorepomenutom Kusttram linijom, linijom Düsseldorf – Krefeld i linijom Halle (saale) – Merseburg – Bad Dürrenberg…….kad se provozate tim linijama lichno vi shto pametujete o tramvajima a nemate veze shta mozhe a shta ne mozhe tramvaj, videcete da je tramvaj itekako sposoban da povezhe malo vece regije od onog shto ste vi zamislili. Ako mislite da tramvaj ne mozhe razviti brzinu….u ovom slucaju duplo brze nego i sam metro, onda preporucujem da pogledate kako je maestralno to uradjeno u Bruxellesu sa premetro sistemom….Briselski Premetro sistem je tehnichka knjiga kako se u metropolu uvodi sistem onako kako Bog zapoveda….na svakoj buducoj metro liniji prvo se uspostavlja tramvajska linija, jer je period izgradnje pravog metroa daleko duzi….znaci prvo se uspostavlja tramvajska linija na celoj duzini buduce trase metroa IZNAD iste….kako se koja sekcija tunela zavrsi….tako se i tramvajska linija polako spusta sa ulice u kompletirane tunelske sekcije i tako se dobija Premetro sistem koji vec funkcionishe kao metro samo sa manjim kapacitetom, ali malo po malo na punoj trasi….trenutno se kompletira linija 3 koja vec dobrim delom ide buducim Metro tunelom linije 3, tamo gde tuneli nisu zavrsheni, tramvaj funkcionishe na ulichom nivou….kada se sledeca sekcija tunela zavrshi…i ta sekcija tramvaja ce biti spushtena u tunel….kada je cela metro linija zavrshena, uvode se metro vozovi na istu (skida se privremena elektrifikacija i aktivira se noseca naponska shina), time je proces je zavrshen.

  41. Lenin kaže:

    @stormwatch Jipijaje!Juhej!Sad mogu mirno spavati.Doznao sam stvari koje su me kopkali godinama.
    Hej ba!?Kak’ je u norveškom fridžideru?

  42. korona kaže:

    Obidjite Budimpestu u vezi tramvaja i drugog metroa (ovde nosi broj 1), a zatim putujte 4. metroom pa sa HÉVom itd.
    Da bi Subotica bila lepa i cista zvala bi se Szabadka.
    A mozda ce i biti jednom.

  43. stormwatch kaže:

    @Lenin

    Gospodine Lenin, ne nameravam ici u No(r)way vishe….kao shto rekoh….hipokrizije, rasizma i korupcije kakve tamo ima….nema nidje druge na svetu! Posebno mi je slatko No(r)way licemerje nevidjenih razmera o eletrichnim automobilima….a koliko vam mogu rechi Lehnine….vishe od pola vozila tamo su sada vec na eletrichni pogon…mada…vidite to isto ko ilegalni Hungarians u Americi kojih je vise od 700.000 u toj zemlji….No(r)way bledoliki do 2025 planiraju 100% eletrichnih vozila u ciloj zemlji….dok pazi hironije….svo bogatstvo koje imaju im se upravo bazira na nafti i naftnim rezervama koju su do sada prodavali kao najchistiji izvor energyje i preko koga su pokupovali pola Evrope….zanimljivo Lehnine….zanimljivo….

  44. stormwatch kaže:

    @Korona

    Prljava i kriminalna Budapest nije nishta drugo neg balkan u Gulasch izvodjenju….a koliko je meni poznato ne razumem shto niste spomenuli uchestale napade maskiranih bandi na vozove Heva koji se deshavaju pa maltene svake nedelje i to poslednjih 20 godina…to vam je nekako zanimljivo promaklo……

OSTAVITE KOMENTAR