Slovo iže a pavlake niže

Pavlaka vam traje sve kraće ? Ne brinite, niko vam noću ne posećuje frižider niti ste vi postali ješni. Jednostavno, u kantici ima manje pavlake. Jeste da je pakovanje Mlekare Subotica isto, ali ako se proveri gramaža na pakovanju, lepo piše da tu nema više 750 g već 680 g.

Nije ovo usamljen primer jer razni proizvođači posežu za ovakvim štosevima (da pukneš od smeha). Razlika je možda ta da je i samo pakovanje neprimetno manje za razliku od pavlake „Zdravo“ koja je zadržala standardnu kanticu.

 

?????????????

?????????????

Slovo iže, ali sirca niže 

Zapisao kaluđer na siru (gde se reže) iže (slovo i ), da bi poznao, ako đak odseče malo od sirca. Kad kaluđer iziđe iz sobe, onda đak uzme sirac, da odseče malo, a kad vidi na siru iže, onda odseče poveliku krišku, pa zapiše opet onako slovo i, kao što je i bilo. Kad dođe kaluđer, pogleda sirac i uzme u ruke: „Va istinu slovo iže, ali sirca niže.“ (zapisao Vuk Karadžić)

Sve je po zakonu

Kako sad pavlake niže a kantica ista ? Domaći proizvođači pozivajući se na ukidanje odredbe o veličini pakovanja koja se od 2009. godine primenjuje u zemljama EU, znaju da smanjuju pakovanja svojih proizvoda, a cena često ostaje ista ili nije u srazmeri sa smanjenjem pakovanja. Dakle EU je “nabacila na zicer” proizvođačima i trgovcima priliku, a potrošači često i ne primećuju da su za isti novac dobili manje količine kupljenih proizvoda. Sve ovo dogodilo se bez prethodnih obaveštenja ili promena prepoznatljive ambalaže koje bi potrošače moglo da asocira na smanjenje količine proizvoda koje su navikli da kupuju.



KOMENTARI

  1. Lucija kaže:

    Istina je! Čak i iz udruženja za zaštitu potošača kažu da zakon nije prekršen ako je proizvod propisno deklarisan. Ovo je jedan od načina da poskupljenja prođu neprimećeno, a kada nešto poput ovog ipak primetimo, osecamo se više nego prevarenima.

  2. Kertvaros kaže:

    Skriveno povisenje cena proizvodima je prilicno stara „finta“ koji mnogi proizvodjaci koriste da bi podigli cene svojih proizvoda u nadi da se to nece primetiti i da ce se potrosaci bez mnogo buke navici na novo, manje, pakovanje a po staroj ceni. U Nemackoj se je medjutim po tom pitanju pojavilo i nesto novo. U drogerijama lanca „DM“ su radikalno u svim filijalama izbacili zubnu pastu „Colgate“ iz regala jer je proizvodjac zadrzao cenu a sadrzaj tube sa zubnom pastom smanjio sa 100 ml na 75 ml, dakle jedno poskupljenje od bezobraznih 33%. Proizvodjac je naravno potpuno zatecen postupkom drogerije DM i poceo je kao da se pravda povecanjem cena sirovina, raznih energenata, troskova proizvodnje i ko zna cega sve jos. U redu, mozda je stvarno doslo do poskupljenja sirovina i drugog, ali su vecu cenu artikla mogli saopstiti na jedan posteniji, iskreniji i kulturniji nacin. Ovako kako su to uradili u firmi Colgate, ocito je da kupca smatraju za najobicniju budalu. Ovo je inace prvi puta da se jedan trgovacki lanac pobuni protiv ovakvih marifetluka proizvodjaca. Kupcima preostaje nada da nije i poslednji put.

  3. stormwatch kaže:

    Pa tako je i onaj coko smoki, kad se pojavio 2007. bio je fantastican prhki smoki umocen u predivan deblji sloj cokolade starih majstora koja topila u ustima ostavljajuci na posletku samo mimimalno zasoljenu smoki formu koja je u momentu isto tako topljena uz neponovljivi osecaj uzivanja.

    Posle par meseci, osokolili su se Beogradjani uspehom originala i coko smoki je postao grejki smoki – jer smoki vise nije bio prhk, nego tvrd ko skamenjeno kornjacino govance cuvano tri meseca na -21c, a od debljeg sloja cokolade doslo se do toga da je ta nechastiva i neprhka smoki okruglica, govance skamenjeno, izvirivalo na vise mesta iz tog wannabe cokoladnog proliva.

    Vec pri prvom stavljanju tog toxicnog otpada u usta, bilo je jasno da je Coko Smoki za samo par meseci uspeo da od odlicnog proizvoda dodje u fazu kompletnog konditorskog diletantizma, i da ova bedna i jadna kopija sopstvenog proizvoda u tako kratkom periodu vise nije dolazila umesana rukama starih majstora, nego mladih vagabundova i baraba, priucenih mesaca cokolade i smoki jezgre vodjena pametnim glavicama kojima je nagon pohlepe jaci od nagona kvaliteta. Coko smoki je u tom momentu umesto originalne konditorske pornorame u celovecernjem terminu, nudio samo iskustvo jedenja kasicicom tri dana starog soca sa dna soljice kafe, soca u kog je bio uboden opusak od cigarete.

  4. JAPAJA kaže:

    Da li je sve baš po Zakonu je za diskusiju. Kad proizvođač ogromnim slovima napiše +10% gratis na ambalaži koja je bila uvek 1 litra napiše gotovo nevidljivim slovima neto 909 a gratis 91 onda je jasno da je to podvala. Jasno je da tamo gde vam podvaljuju na težini podvaljuju i na kvalitetu. Od to doba proizvode te „renomirane“ mlekare NE kupujem. Jednom prevarant uvek prevarant.
    Ja sam najviše kivan na inspektre koji ne kontrolišu prodajne objekte. Šta više i kad prijavite oni su nezinteresovani. Jedino su zainteresovani prvog radnog dana u mesecu kad treba da prime „teško“ zarađenu platu za džabalebarenje.
    Tako u jednoj prodavnici – mesari prodaju se jaja. Ogromna reklama „Jaja S klase“ a kad dodjete kući i proverite ono „C“ klasa. I pored prijave on i dalje po starom, što će reći počešali se za onu stvar od prijave i jedni i drugi. Jednom rečju u Srbiji u državnim institucijama vlada teški javašluk.

  5. roki kaže:

    kupujte proizvode vrbaske mlekare Dana koja se prodaje iskljucivo u TSV prodavnicama kojih sada ima mali milion po gradu. Odlicna mlekara i oni i dalje imaju normalne litraze i gramaze a ko nije jos probao topljeni sirni namaz “ Danina maza “ taj ne zna sta je dobar namaz. Toliko je dobar namaz da ga skoro nikad nema u prodavnici jer se jako brzo rasproda. Cena mu je 120 dinara a ja vam tvrdim da bolji namaz u zivotu nisam jeo u Srbiji i da mu nema ravnog….Imlekova, Mlekarina sranja mu nisu ni do kolena!!!!!

  6. treća-sreća kaže:

    Poželjno bi takođe bilo da mediji realno izveštavaju javnost o ovakvim stvarima. Nigde nije navedeno da je cena ovog proizvoda srazmerno pakovanju snižena, pa čak i više od toga.

    E, to je prava istina, tj. nije nikakva senzacionalistička vest i nije reč o nekakvoj prevari.

    Tako, gospodine Lansky, pre nego li počnete da širite vesti po etru, prvo dobro proverite da li Vaš izvor informacija možda malo voli i da slaže!

  7. Lansky kaže:

    Kao što u podnaslovu kaže : SVE JE PO ZAKONU, dakle niko ne tvrdi da je reč o prevari. Ovo je samo jedan primer od stotinu. Voleo bih da vidim gde se to potrošači obaveštavaju o ovako sjajnim idejama i koji su motivi da se smanji gramaža u standardnom pakovanju.

  8. Aleksa kaže:

    Gospodine JAPAJA

    Izvinite na smetnji, jaja se ne deklarisu po klasama nego po velicini. Tako,najmanja su oznacena sa B, srednja sa A, a najveca sa S. Objasnite nam sta po vama znaci C klasa?

    A Vi gospodine roki mozete propagirate tamo neku levu mlekaru, ja sam od detinjstva pa sve do danas, a napunio sam 79 godina, koristio proizvode Mlekare Subotica i nikada se nisam prevario i ostao ziv a da nisam koristio taj magicni namaz.

  9. treća-sreća kaže:

    @Lansky

    Pa ako tako kažete, pitam se kakva je onda ovo uopšte vest? Koga zanima što je izbačen neki novi proizvod?… Bar nije vest za ovu rubriku. Pre je za neku reklamu.

    Mada mislim da ste od ovoga hteli da napravite neku senzaciolističku vest… i mislim da Vam je to kod velikog broja naivčina i uspelo.

    Istima savetujem da odu do prve prodavnice i utvrde pravo stanje.

  10. Lansky kaže:

    Vest ko vest, nekoga zanima nekog ne. Ja lično spadam u ekonomske lokalpatriote i gledam da kupim subotički proizvod. Nažalost naša Mlekara je kao i neke druge, izgubila neku posebnost u ukusu. Jedino što su imali za klasu bolje od svih domaćih i uvoznih stvari, to su prestali da prave. Reč je o maslacu.

    Pamtim vreme kada je odlazak u drugi grad značio i dugačiji jogurt, recimo. Tako da odlazak npr u Sombor, imao je i male radosti zbog tih malih zadovoljstava kao što je čuveni somborski jogurt.

    Zato je DANA jogurt sada hit. Ne samo što je jeftin nego je drugačiji i to na bolje drugačiji, što se kaže – finiji.

OSTAVITE KOMENTAR