Sporazumeli se taksisti i grad

Na tačno 401 taksistu u Subotici, koliko ih trenutno ima, kada budu formirana nova mesta sa kojih će obavljati svoju delatnost, doći će 150 do 160 taksi stajališta, što ni izdaleka nije dovoljno, pa će biti potrebno da i na onim mestima u užem gradskom jezgru koja pojedina udruženja koriste godinama, dođe do sporazumevanja i saradnje u načinu njihovog korišćenja.

Taksisti Subotica taxi prevoz

„Novim stajalištima, u čijem uređenju će jedini trošak biti obeležavanje, nastojali smo da pokrijemo što šire područje grada, na primer na Makovoj sedmici dva mesta, u Aleksandrovu kod „Bačvanke“ dva, i tako dalje, a ostaje nam slabije pokriven Bajski put jer na raskrsnici sa Gajevom ulicom predviđena je izgradnja kružnog toka, pa sada ne bi bilo dobro da gradimo bilo šta što bi se kasnije moralo rušiti. O tome elaborat upravo završavaju stručnjaci Zavoda za urbanizam. U gradu, međutim, tačno smo regulisali, na primer, „Pink“ taksi je ispred „Patrije“, njih je 19 i imaju 5 mesta. „Ju taksi“ je zapadno od Gradske kuće sa 28 vozila i pet mesta, pa ćemo videti sa nekim od udruženja koja imaju više mesta a manje vozila da ih spojimo. Kod gradske Autobuske stanice svojevremeno bio je haos – putnici maltene nisu mogli da dođu do stanice, jer su taksisti zauzimali i autobuska stajališta. Sada je to drugačije, tu će biti dva taksi udruženja koja su već postojeća tamo, jedno će imati četiri a drugo dva mesta i biće odvojeni sa jednim praznim mestom“, objašnjava pomoćnik gradonačelnika Ljuben Hristov za “Subotičke novine”.

Sve ovo, u krajnjoj liniji, biće na taksistima da se između sebe dogovore, pogotovo što i Zakon o radu predviđa radnu nedelju od 40 sati plus prekovremeni rad, pa im je u interesu da stvore uslove kako bi mogli da ispune ove normative.

„Naša je obaveza, kao lokalne samouprave, da organizujemo da taksi prevoz u gradu funkcioniše 24 časa dnevno svih sedam dana u nedelji. Pojedina taksi udruženja nisu u stanju da ispoštuju ovu odredbu Zakona o radu i cilj je da preraspodelom između sebe stvore uslove da zadovolje taj kriterijum. S obzirom da kao predstavnici lokalne samouprave i komisije koja se bavi ovim pitanjima nismo hteli da radimo samo na svoju ruku, pozivali smo udruženja i preduzetnike na konsultacije, i najvažnije je to da su gotovo svi shvatili je da smo na zajedničkom zadatku. Sigurno nećemo uspeti sve da regulišemo idealno, ali uvek postoji mogućnost da se nešto dorađuje i popravlja“, kaže Ljuben Hristov za “Subotičke novine”.



KOMENTARI

  1. svorenj laslo kaže:

    Brate Ljebene koji te vetar doneo u Suboticu da nam Ti krojis ko ce gde da parkira, GDE SU PARKING MESTA KOJE SAM PLATIO, I JA I SU-PROSPEKT, ti i blau uzimate pare , sramota

  2. stormwatch kaže:

    Ovo je dosta cudno. Pre dve i po decenije, t.j. na prelasku iz osamdesete u devedesetem tacnije 1989-1990 u Subotici je bilo oko 180 taxista, skoro 120.000 stanovnika, kola na ulicama je bilo vise, jer su guzve bile ogromne pogotovo ujutro i oko 2 pola tri kada se po sat i po nije moglo proci centrom ni e5 putom, a kupovna moc je bila daleko veca. Sad mi nije jasno kako grad koji je posle 25 godina unisten Milosevicevom politikom, u kome i te privredne zone koje postoje rade sa mozda 7% kapaciteta pravog industrijskog giganta u SFRJ, a grad sa Palicem i Kelebijom ako ima jos 90.000 stanovnika to je super, mada mislim da nema vise od 75.000 jer su svi pobegli od iste vlasti koja se “proslavila” devedesetih…kako je moguce da sada radi 401 taxista u gradu? To bi mi bilo logicno bas 1989-1990, ali sada nekako mislim da bas i nema posla za sve.

  3. De la Croix kaže:

    Znaš o čemu se radi, u to vreme je bilo mnogo manje taksista a taksi stanice u gradu si mogao da izbrojiš na prste jedne ruke pa je i zarada bila masna. Ako si ih zvao telefonom oni ti i dolazak na adresu računaju za naplatu. Taksi usluga je bila mnogo skuplja pa su od te službe napravili neki klan. Bila se skupila neka sumnjiva ekipa umešana u razne poslove te je tih godina pojam taksiste značio maltene polukriminalac.
    Onda je polovinom devedesetih moglo mnogo lakše da se osnuje udruženje, da se postane taxi vozač, tako je sve nekako došlo u normalu. Veća konkurencija normalnije cene i poslovanje. Stara ekipa se posle toga koncentrisala oko željezničke i autobuske da hvataju putnike i da zajebu koga mogu.

OSTAVITE KOMENTAR