Srbija (u)vozi što Evropa neće

U Srbiji je u prva tri meseca ove godine prodato manje od 4.000 novih automobila, a prošle godine ukupno 22.000. Prosečna starost našeg voznog parka je 15 godina.

 

Od oko 2.000.000 vozila, koja se kotrljaju našim drumovima, mlađe od pet godina je nešto više od 200.000, dok je onih, starosti veće od 15 godina, čak 600.000. Još više zabrinjava podatak je da je oko 36 odsto vozila neispravno, pri čemu 37 odsto tih automobila ima neispravne kočnice, a 13 odsto upravljački mehanizam.

 

Uvozimo nebezbedne krševe

 

– Podaci o vozilima u Srbiji su naprosto poražavajući. Mi odavno zahtevamo od nadležnih da se ograniči uvoz polovnih vozila tako što će se kao uslov tražiti „evro 4“ standard. Uvozimo krševe koji su nebezbedni, ali i zagađuju okolinu. – kaže Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila i delova.

 

Najavljen je stroži uvoz polovnjaka, koji bi po planu, kako kažu u Agenciji za bezbednost, trebalo da počne da se sprovodi 15. aprila.

 
Pregled TNG

 

Mnogo prašine je izazvao i dopis MUP tehničkim pregledima u kome se objašnjava da u skladu sa Zakonom o bezbednosti saobraćaja vlasnici vozila koja imaju uređaj za TNG, moraju da dostave potvrdu o izvršenom periodičnom pregledu ako je od datuma izdavanja Uverenja prošlo više od pet godina. Ova potvrda košta 6.000 dinara i ogorčila je vozače, pogotovu one kojima je u ranijem atestu stajao rok važenja od 10 godina.

 

– S obzirom na to ko je sve u proteklom periodu ugrađivao auto-plin, mi podržavamo ovakvu odluku. Nije mali iznos, ali bar garantuje uvođenje reda u ovu oblast – kaže Damir Okanović.

 

Novosti



KOMENTARI

  1. CIRINELA kaže:

    Rasturanje države se nastavlja. Šta su evropejci sve učinili za nas sem što su uvalili svoje smeće na naše drumove da se lakše potamanimo.

    Za sad su nam duboko zavukli ruke u đepove i učinili da je njihov standard na zavidnom nivou a mi svakog dana sve siromašniji i siromašniji. U tom rasturanju svesrdno joj pomaže Mirko Alvirović sa svojim sinom “ekspertom” kako on kaže preko SAT PLUS-a. Dakle :

    1. Uveli nove pakete Prve pomoći.

    2.Uveli „minimalnu“ cenu za polaganje vozačkog.
    3.Uveli „minimalno“ osiguranje vozila.
    4. Uveli obavezu zimskih guma 4 x po broju.
    5.Obavezno atestirate vozilo na TNG svakih 5 – 6 godina.
    6.Minimalna cena tehničkog pregleda.
    7. Uveli nulti tehnički kod uvoza polovnih vozila.
    8. Smanjili brzinu na 50 km/h u naseljenom mestu ( zbog prognoze da će mo vrlo brzo preći na rikše u gradskom prevozu )

    Šta nas novog čeka ne znam tačno ali bih najviše voleo da ukinu emisiju i časopis SAT PLUS jer su Mirko i njegov sin “ekspert” su svojim idejama nepresušni izvor nameta građanima, a vozila koja reklamiraju su uglavnom za “sirotinju” koja može samo da pari oči. 

  2. DD kaže:

    pa da.. nek se uvede euro4 standard pa necemo ni polovnjake moci da kupimo..

    tucicemo se za jugice i keceve i to ce umnogome povecati bezbednost na drumovima.

  3. Diskriminisani kaže:

    Ako hocemo u tu famoznu EU,pa onda treba da se uskladimo sa njihovim pravilima , i tamo se  moze registrovati i voziti auto  iz  81 , god.naravno mora preci tehnicki i ako zadovoljava  sve je ok.placa se  malo veca ekoloska taksa a sve ostalo je isto.Nevidim po cemu  u Srbiji takav auto nije dobar,zasto se  zabranjuje njegov uvoz , ovde je ocigledno  kao i u svemu  uostalom  u pitanju,dobro organizovana domaca  kriminalna banda , banda koja  favorizuje  jednu firmu  tj.Fijat i njeno poslovanje,.Nevidim  zasto smeta nekom TNG uredjaj ovakav kakav je ,pa i stanje  automobil svih godista , ,drzava je  dala dozvolu za rad tih firmi koje se  bave poslovima ugradnje TNG a i koje vrse tehnicki  pregled one placaju perez  drzavi ,,nije problem u gradjanima koji  po pravilu na kraju  n…bu,nego u drzavnim nadzornim organima  koji su blago receni svi  ogrezli u  zestokom kriminalu i korupciji ,Nekaze  se dzabe  ,tehnicki bolji je  auto uvezen iz Nemacke star   trideset godina nego onaj u Srbiji star  deset.

OSTAVITE KOMENTAR