Ne znamo koliko je vremena bilo potrebno Ministarstvu prosvete da roditeljsku inicijativu o uvođenju eksperimentalne nastave kineskog jezika sprovede u delo, ali znamo da subotička lokalna samouprava već tri godine uzalud traži da se omogući da srpski đaci mogu da uče mađarski jezik kao izborni predmet, i da ni na jedan njen zahtev nije stigao odgovor iz pomenutog ministarstva – piše u komentaru dnevnika Mađar so.
.
A činjenica je i da subotička lokalna samouprava u tome ima podršku mnogih roditelja, koji žele da ima deca nauče jezik komšija, i da uporno ukazuje da je odluka o ukidanju tzv. jezika sredine, kada su deca učila drugi, nematernji jezik koji se govori oko njih, bila velika greška, te da subotička deca sve ređe govore mađarski, iako se sa njim susreću svakoga dana.
.
Mađar so podseća takođe da su još od sredine devedesetih mađarski intelektualci, udruženje pedagoga i nevladine organizacije pokrenuli inicijativu kod tadašnjeg ministarstva prosvete da se osavremeni i reformiše nastava srpskog jezika u mađarskim odeljenjima, kako bi učenje i savladavanje srpskog jezika u mađarskim odeljenjima bilo efikasnije, jer se dosadašnji pokazao kao prilično nedelotvoran. A 2008. godine je Pedagoški zavod Vojvodine čak izradio nastavni plan i program za svih osam razreda osnovne kole, a Nacionalni savet Mađara ga je prihvatio. U 2010. godini ti nastavni planovi ponovo su poslati Ministarstvu, ali oni još uvek čekaju da ih Ministarstvo odobri.
.
U pomenutom komentaru dnevnika Mađar so autor se zato pita da li bi ove inicijative lakše bile prihvaćene da je i vojvođanska mađarska zajednica pokušala sa kineskim jezikom.
KOMENTARI
OSTAVITE KOMENTAR
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali.
Pocelo je …
link
Направи посебан чланак, зашто качиш то овде…