Srpsko-mađarski železnički projekat od 1,5 milijardi evra

Predstavnici železnica Srbije i Mađarske potpisali su danas memorandum o razumevanju čiji je cilj modernizacija saobraćaja na relaciji Beograd-Budimpešta, a ukupna vrednost projekta je 1,5 milijardi evra.

 

Radi se o deonici koja je duga oko 400 kilometara, a na kojoj bi bilo moguće postići brzine i veće od 160 kilometara na sat.

Radi se o zajedničkom projektu dve države, a sredstva bi trebalo da se obezbede iz kineskog kredita koji je na raspolaganju centralnoevropskim zemljama.

 

Ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić rekao je da se danas vozom putuje osam sati između Beograda i Budimpešte, i istakao da će za dve do tri godine, nakon realizacije projekta, voz na toj relaciji moći da stigne za tri do četiri sata.

 

Tanjug



KOMENTARI

  1. stormwatch kaže:

    Da li se pruga obnavlja preko Segedina ili preko Kiskunhalasa?

  2. Milo kaže:

    Preko Kiškunhalaša. Preko Segedina nema zašto da se obnavlja, jer je pruga Segedin – Kečkemet – Cegled – Budimpešta u dobrom stanju. 191 km distance od Segedina do Budimpešte se pređe za 2 sata i 20 minuta. Sasvim ok. Barem da je tako Subotica – Beograd, a ima 179 km.

  3. adkersu kaže:

    Inter city  na relaciji Segedin-Budimpešta me podseća na naš bivši Bačka ekspres. Da li ga se još sećate? Čisti i uredni vagoni sa hostesama i prijatnom nenametljivom muzikom (bez turbofolka), novine na raspolaganju putnicima, u bifeu voza odlični sveži (i upakovani!) sendviči, najava sledeće stanice preko razglasa, rezervacija sedišta obavezna i precizna, dežurna spremačica u vozu, toaleti čisti (sapun i ubrusi za ruke se podrazumevaju!), SU-BG za 2 sata i 20 minuta…Danas to deluje kao da su Andersenove bajke.

  4. tibor kaže:

    Dali su se dogovorili ko će koliko od toga da ukrade  ?

  5. freelancer kaže:

    Da, da… Stri dobri Bačka ekspres… Tada je bilo zadovoljstvo putovati vozom. I generalno, ne samo Bačkom. Nešto ranije, postojao je i Polonija ekspres (berlin Ostbanchof – Malme). E taj je LETEO kroz Madjarsku, Češku i DDR. Ušivanje u sedenju za stolom vagon restorana (Mitropa) uz vrhunsku uslugu (barem za nas sa ondašnjim “crvenim” pasošima). Čak su i oni pilićari (šinobusi) relaciju od Subotice do Kikinde prelazili za manje od 2 sata… Danas, mnogo sporije, pod uslovom da UOPŠTE ide… 🙁

    Odavde do Novog Sada gotovo da i nema krivina. Uz dvokolosečnu prugu, do N. Sada bi se moglo za max. sat vremena uz vrlo pristojnu cenu. A pogodnost je što su stanice tako reći u sred gradova i ovde i tamo…

    Bilo bi lepo da se ideja pretvori u stvarnost  🙂

  6. sutram kaže:

    Početkom juna sam putovao vozom za Beograd brzim vozom što polazi iz Subotice oko polatri ujutro. Do Novog Sada smo putovali dva sata i četrdeset minuta. Kao da je Novi Sad udaljen od Subotice 250 kilometara a ne 100.Mislim da je savki komentar suvišan. 

OSTAVITE KOMENTAR