Subotica deo Južnog toka

Opšte je poznato da sve što je van Koridora 10 stagnira. Nekada veliki gradovi i centri se guše i godinama imaju trend pada u svakom segmentu. Pravac Subotica – Novi Sad – Beograd – Niš – Leskovac ima najveći potencijal za razvoj jer su deo bitnog saobraćaja kako drumskog tako i željezničkog. Sve levo i desno stagnira. Sa jedna strane Sombor i Kula a sa druge Kikinda i Zrenjanin imaju velikih problema zbog nedostatka pruge i autoputa.

 

Zbog toga je bitno da pravac Beograd – Budimpešta ostane bitan pa raduje činjenica da će “Južni tok”, ukoliko se izgradi, ići preko Budimpešte a u Mađarsku će ući baš kod Subotice. Danas se to možda i ne čini toliko važno jer građani trenutno ne osete posebne beneficije, ali u budućnosti svakako neće škoditi jer je tok gasa tok novca i svaka država i grad koji drže do sebe žele da budu deo toga.

Projekat predviđa da gasovod “Južni tok”, u dužini od 3.600 kilometara ide kopnenim putem, od nalazišta gasa u Rusiji do ruskog dela crnomorske obale, u okolini grada Novorosijska. Nakon toga gasovod ide po dnu Crnog mora u dužini od 900 kilometara do bugarske obale, a zatim kopeninim putem ka granici Srbije.

 

Ceo projekat trebalo bi u prvoj fazi, do kraja 2015, da osigura godišnji transport oko 32 do 33 milijarde m3 prirodnog gasa do potrošača u južnoj Evropi, a dve godine kasnije, kada bude pušten u rad i drugi cevovod, duplo veću količinu tog energenta.

 

Kapacitet gasovoda kroz Srbiju iznosiće oko 40 milijardi m3 gasa godišnje, a očekuje se će ova zemlja biti čvorište za snabdevanje regiona gasom, ka Republici Srpskoj, Madjarskoj, Sloveniji, Austriji, a možda i dalje.



KOMENTARI

  1. tomislav matkovic kaže:

    http://www.south-stream.info/

    ne palite se na ruse! prvo, nije uradjen ni jedan metar juznog toka (prioritet im je snabdevanje kine), a drugo, na njihovom zvanicnom sajtu stoji da postoji dva MOGUCA pravca! jedan taj koji se kod nas spominje a drugi grcka italija!!!
    cilj oba gasovoda je zapadna evropa kao najveci potrosac.   NE POSTOJI jos nigde zvanicna trasa!!! 
    cak ni pocetak radova!! 

  2. djomla kaže:

    Slika uz tekst je baš i preuzeta sa tog sajta i na njoj se vide oba kraka.

    Ono što se desilo je to da je potpredsednik ruske kompanije Gasprom Aleksandar Medvedev potpisao neki ugovora u Budimpešti, kao što je svojevremeno i sa nama potpisao neki ugovor. Naravno javnost ne zna puno o tim ugovorima.

    Ono što nas očekuje je predlog zakona iduće nedelje.

    O Južnom toku se priča već godinama i nije se mnogo odmaklo, a može da se priča još narednih 10 godina i da ne bude opet ništa, ali to ne znači da ne postoji šansa da Subotica bude deo toga.

  3. freelancer kaže:

    Očekivanja od tzv. Koridora 10 ili medjunarodnog puta E75 su velika. Bojim se da se ne izjalove. Koliko sam pročitao u stranoj štampi, EU forsira izgradnju jedne druge trase, puta E79, koji ide preko Rumunije i Bugarske. Obzirom da su članice EU, zapadu više odgovara ovaj pravac zbog izostanka carinskih i graničnih zadržavanja i formalnosti i zbog PUTARINE, koja je kroz Srbiju ENORMNO visoka. Pun profil auto puta na toj trasi (E79) naravno nije završen, ali se ubrzano radi. Ukoliko Bugari uskoro završe gradnju mosta na Dunavu, Koridor 10 ga je ugasio. Kraj. Voziće Grci i po koji zalutali Turčin i gotovo…

    Slično je i sa plinovodom tzv.”južni tok”. Decembar nije daleko. Svojevremeno je bilo najavljeno i da će Putin doći na početak radova na trasi kroz Srbiju. Lično u to ne verujem, ali kao što rekoh decembar nije daleko. Kao što je Tomislav napisao, PRIMARNI cilj Rusije je snabdevanje Evrope ovim pravcem, kao alternativa za Severni tok, kojim se pretežno snabdeva Nemačka. Sporazum o eventualnoj trasi će se postići na relaciji Rusija – EU i uopšte ne vidim čemu se Srbija busa da će u toj priči biti faktor. Kakav je interes EU da gasovod ide kroz Srbiju? Zašto bi plaćali skupe troškove transporta kroz državu koja u ovoj dekadi SIGURNO neće postati članica. O onoj sledećoj dekadi je iluzorno i razmišljati.

    Prema tome, ipak mislim da se političari malo zaleću, ali priča kao priča lepo zvuči “u narodu”. ČAK i ako se dogodi da trasa ide onako kako je prvobitno nacrtana (ulaz negde kod Zaječara, a izlaz ovde kod nas), moje pitanje je: KOLIKO će to ovu državu da košta? Odnosno, ŠTA će se još dati u bescenje strancima, koliko toga će se pokloniti ili obećati ne bi li se stranci umilostivili da i nama daju deo kolača? Ekonomski interes je nemilosrdan. A nekakvo “bratsko” prijateljstvo Srbija – Rusija… 😆  

  4. Gdin Cinik kaže:

    Nema potrebe da iko bude kivan na Ruse. Oni gledaju interes svoje države, kao i svaki normalan državnik. To što nama neki mažu oči bajkama o Rusiji je druga stvar. Balkan prosto nije ruski prioritet, ni politički, ni ekonomski, ni vojno. Gledaju ljudi svoja posla.

  5. dasHHa kaže:

    1. Italijanski ENI zajedno sa Gazpromom je osnovao 2007g South stream firmu sa sedistem u svajcarskoj koja ce graditi gasovod na deonici od rusije do bugarske(crno more).Udeo u vlasnistvu 50-50% .Ovo je prva faza projekta.

    2.Bugarska je osnovala zajednicko preduzece sa Gazpromom(50-50%)koje ce graditi i upravljati delom gasovoda koji prolazi kroz bugarsku.

    3.Madjarski Mol i Gazprom su osnovali zajednicku firmu sa istim ciljem(udeo u vlasnistvu 50-50%)

    4. Srbijagas i Gazprom osnovali zajednicku firmu sa vecinskim ucescem rusa(51-49%)i time su upravljacka prava u njihovim rukama.

    5.Slovenci i Grci takodje imaju vec projekte otvorene u njihovim zajednickim firmama sa rusima,i ove su sa 50-50% uloga.

    Austrijanci,Rumuni,Turci i mozda hrvati i BiH jos imaju samo status zainteresovanosti za prikljucenje na South stream.

    Prvo ce se povezati italijani preko grcke i jonskog mora do kraja 2015.g a krak na sever jos nije siguran 100%.

  6. freelancer kaže:

    dasHHa:

    Prvo ce se povezati italijani preko grcke i jonskog mora do kraja 2015.g a krak na sever jos nije siguran 100%.

    Bravo! To je poenta priče. Na jednoj drugoj karti (da je ne kačim ovde, ima link)

    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Major_russian_gas_pipelines_to_europe.png 

    Više je nego vidljivo da gasovodi severnog toka snabdeva polovinu (ili čak i više) nego tri gasovoda koja idu preko Ukrajine (Yamal-Europe, Soyuz i Bratstvo). Južni tok ima istu funkciju (da zaobidje Ukrajinu), ali sa južne strane. Turci su već dobili tzv. Blue stream (Plavi tok), ali je on malog kapaciteta (16 milijardi kubika godišnje) da bi postao deo South stream-a ili južnog toka. LOGIČNO je da će prvo biti spojeni Grčka i Italija (od čvorišta u Bugarskoj), dok pravac Bugarska – Srbija – Madjarska – Austrija (Slovenija) MOŽE da bude, ali i ne od primarnog značaja u ovoj dekadi. Hrvati i BiH su otpali kao deo magistrale. Pri svemu ovome treba imati u vidu da gasovodi kroz Ukrajinu RADE, a da ova oba pravca (Severni i Jušni tok) služe da ako Ukrajina samo pisne, Rusi zavrću ventile, a Evropa ne oseća posledice kao pre par godina…

    Dakle, nije to već “gotova stvar”. Naši pajseri su u svojim glavama VEĆ počeli da troše pare od naknade za transport gasa kroz Srbiju…

  7. stormwatch kaže:

    Nece biti nista od tog juznog toka jer je po svim kartama on samo neka neprirodna linija putanje gasa od istoka na zapad, to je bila prica da bi se narodu pozamazivale oci.

OSTAVITE KOMENTAR