Od početka marta Javno preduzeće „Suboticatrans” prestalo je da funkcioniše kao gradski prevoznik i njegov posao je kroz ugovor o javno-privatnom partnerstvu dodeljen preduzeću „Trans-jug” iz Obrenovca.
Prilikom usvajanja odluke o novom koncesionaru u gradskom javnom prevozu, što je bio ugovor ukupne vrednosti od 15.4 milijarde dinara, predstavnici gradske vlasti naveli su da je to jedino rešenje za preduzeće koje bi grad u ovoj godini kroz subvencije koštalo preko 450 miliona dinara.
Radoslav Vukelić, član gradskog veća zadužen za komunalne poslove, saobraćaj i energetiku, tada je rekao da su nezavisna tela uradila procenu preduzeća „Suboticatrans”, te da njihov vozni park vredi više nego što su obaveze.
„Projekcija je oko 100 miliona dinara, jer nisu sigurni u kojoj meri će moći da se proda ceo ili deo voznog parka. Rasprodaja voznog parka će se vršiti sukcesivno, u zavisnosti od potreba preduzeća. Mi ne znamo koliko će biti viška zaposlenih. Sledi reorganizacija i jedna od promena je likvidacija. Ne verujem da će doći do stečaja, pošto ne sme da se dogodi da preduzeće ostane dužno, jer je njegov osnivač grad” kazao je Vukelić.
Svega mesec dana otkako je započelo gašenje preduzeća „Suboticatrans”, a novo transportno preduzeće preuzelo prevoz putnika po gradu, došlo je i do rebalansa gradske kase u kojoj je, između ostalog, budžetska stavka „Javni gradski i prigradski prevoz putnika” uvećana za više od 100 miliona dinara.
Predstavnici gradske vlasti kažu da je to poslednji put.
„Sa ovim završavamo subvencionisanje JP ’Suboticatrans’, mi smo po zakonu dužni i prema zaposlenima da izvršimo naše obaveze i finansijska davanja poslodavca zaposlenima. Ne bežimo od tih obaveza, iako znamo da je to opterećenje za budžet grada. Što se tiče javnog prevoza, koncesionar preuzima javni prevoz i brigu o putnicima i prevozu naših sugrađana” kazao je Veljko Vojnić, predsednik odborničke grupe Srpske napredne stranke u gradskoj skupštini.
Po mišljenju opozicije, rebalans budžeta u ovako kratkom roku, svega tri meseca od donošenja budžeta za 2025. godinu, pokazuje nesnalaženje grada po pitanju rešavanja problema sa javnim preduzećem za prevoz putnika.
„U rebalansu vidimo da imamo problema sa obezbeđivanjem otpremnina iz onoga što je trebalo da obezbedi prodaja autobusa i mi sada izdvajamo 100 miliona za otpremnine. Samo u prva tri meseca ove godine troškovi za preduzeće „Suboticatrans” popeli su se na 500 miliona i to je zaista zabrinjavajuće, jer se čitav mehanizam koristi da bi se pokrilo evidentno nesnalaženje grada u procesima transformacije JP ’Suboticatrans’”, smatra Nela Tonković, predsednica opozicione odborničke grupe Demokratske stranke.
Do Kanjiže – uz dva autobusa
Novi gradski prevoznik „Trans-jug” nema licencu za obavljanje međumesnog saobraćaja, što je izazvalo dodatne probleme za putnike. Tako oni koji putuju između Kanjiže i Subotice, što je razdaljina od 36,5 kilometara, moraju da presedaju. Nema direktne veze ni za Sentu, koja je udaljena gotovo 47,5 kilometara, već i tu putnici treba da presedaju, ako imaju saobraćajnu vezu.
Naime, „Trans-jug” vozi samo do ivice gradskog atara, odnosno u slučaju Kanjiže do tačke poznate kao Buki most, a u slučaju Sente do zgrade „Regionalne deponije”. Tu putnici prelaze u autobuse lokalnih prevoznika „Lešo”, ali problem nastaje zbog neusklađenosti polazaka, odnosno prevoznici iz Kanjiže i Sente vikendom saobraćaju ređe nego subotički prevoznik.
Ovo stvara velike probleme, posebno građanima Kanjiže, većinom Mađarima koji se školuju ili rešavaju svoje administrativne poslove u Subotici. Tim povodom u sedištu SVM-a Čila Goli, zamenica gradonačelnika Subotice, i Robert Fejstamer, predsednik opštine Kanjiža, održali su zajedničku konferenciju za medije i rekli da se traži rešenje za ovu situaciju.
KOMENTARI
OSTAVITE KOMENTAR
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali.
E,to ti je ono kad se burazerski dogovaraju u kafani ..ja tebi,ti meni,dodjem ti..a red voznje pravis prema licnim potrebama pojedinaca kojima je bitnija tasta,tetka,sinovac,stric,nego putnici koji placaju.naravno,dozvole su nesto posebno..sitnim slovima,na dnu u uglu..nema dozvolu,ali prvom orilikom ce je nabaviti..obecao kum..
I onfa dobijemo to sto imamo na terenu,i svibpanol paste u rukama da se sto pre operu od masnoce,smra*a i viska meda..