Subotičani se nadaju modernizaciji pruge

Kroz Železničku stanicu Subotica godišnje prođe oko 5700 vozova. Iako novi vozovi, mogu da dostignu brzinu od 160 kilometara na čas, zbog činjenice da srpske pruge nisu remontovane 30 godina, na pojedinim deonicama se kreću svega – 40 kilometara.

zeleznicka stanica

Subotičanka Natalija Ćebić Margušić često putuje iz Srbije za Mađarsku.

“Obično idem iz Subotice za Budimpeštu, gde živim. Ovaj voz je odličan, ali je na pojedinim deonicama veoma spor i to je moja najveća zamerka”, kaže Natalija Ćebić Margušić.

Da su nam pruge bolje, bilo bi i više putnika, priznaju i na Železničkoj stanici Subotica, uz objašnjenje da nisu obnavljane pune – tri decenije.

“Mi smo tokom proteklih godinu dana dobili nove, najsavremenije vozove, koji su projektovani da se kreću brzinom od 160 kilometara na čas, ali zbog lošeg stanja pruga, na pojedinim deonicama moraju da se kreću svega 40 kilometara na sat”, objašnjava Dmitar Kalinić, šef Sekcije za inftrastrukturu Železničke stanice Subotica

Kroz Železničku stanicu Subotica godišnje prođe tri miliona i 700.000 tona robe jer preduzeća iz regiona severne Bačke i Potisja 80 odsto prometa ostvaruju sa zemljama Evropske unije.

“Moderanizacija pruga, ne samo ove na relaciji Beograd – Budimpešta koja je duga oko 450 kilometara već i svih drugih, značajna je ne samo za privredu Srbije već i Evrope jer će se tako uspostaviti najbrža veza sa Bliskim istokom i značajno pojeftiniti cena prevoza”, ističe Ivan Vojnić Tunić, sekretar Regionalne privredne komore Subotica

Na osnovu sporazuma koji je potpisan prilikom posete premijera Aleksandra Vučića Kini, obnova pruge između Srbije i Mađarske trebalo bi da počne još ove godine.

Kada za dve godine bude završena, vozovi na ovoj relaciji kretaće se brzinom od 160 kilometara na čas, što znači da će vreme potrebno za putovanje od Beograda do Budimpešte biti upola kraće, a očekuje se da će to doprineti da broj putnika i robe bude – duplo veći.

 

RTV



KOMENTARI

  1. Bivsi kaže:

    Vucic je odusevljeno izjavio: Brzina od 200 km/h. Pocinje krajem 2015. U roku od pola sata ministar Antic (ajd nek mi neko objasni kakve veze ima ministar energetike sa zeleznicom) kaze da ce se prvi fizicki radovi videti 2016, a da ce glavna gradnja poceti krajem 2016.
    Sada je vest da ce ici 160 km/h (sto je i brzinski realno s obzirom da smo tek skoro nabavili nove vozove).

    Poenta je da smo u samo dva dana culi tri razlicite varijante, a ko zna sta cemo jos cuti dok se prvi asov ne zabode. Zivi bili pa videli!

    A sto se tice samog projekta, imam samo reci hvale! Put do Novog Sada sa stajanjem u Backoj Topoli i Vrbasu bi trajao oko 45 min. Popijes kafu, procitas novine i eto te na poslu ili fakultetu!

  2. djomla kaže:

    Ako se realizuje projekat, to će biti najveći infrastrukturalni zahvat u Subotici u poslednjih pa recimo 40 godina. To nije samo prosta zamena šina, već kompletna izgradnja (ne sanacija) sve pružne infrastrukture koja deli gad na dve polovine.

    Od nadvožnjaka kod Pinoira (koji će se komplet ispočetka izgraditi), preko stanice, teretne stanice (možda se izmesti), Majšanskog mosta i svih pružnih prelaza koji su sada u nivou ( i koji su mimo bilo kojih modernih standarda).

    To je kao svojevremena izgradnja E5 puta.

  3. stormwatch kaže:

    Jel ce obnavljati prugu tako kako su je obnavljali 2006. godine? Semafori nikada nisu stavljeni u funkciju, a verujem i da ce skretnicari i dalje obavljati posao jer je Subotica jedini grad na celoj duzini te pruge gde se skretnice jos uvek rucno pomeraju.

  4. Cuma kaže:

    Jel se ja to dobro sećam da ce praviti dve linije na čitavoj deonici? Kao da sam čuo da ce jedna biti putnička druga teretna…

  5. stormwatch kaže:

    @Cuma

    To bi bilo jedino pravo resenje, ali ja mislim da od tog nema nista. To su dva koloseka za expresni, i dva koji koriste lokalni i teretni saobracaj.

  6. stormwatch kaže:

    @djomla

    E to bi bilo super. Posebno to sa izmestanjem ranzirne stanice i one “predranzirne” koja se nalazi paralelno sa putnickom. Napraviti novu ranzirnu stanicu negde izvan grada, a ovo cudo pretvoriti u gradjevinsko zemljiste prvoga reda. Bilo bi lepo obnoviti i zeleznicku stanicu, staviti koloseke pod krov i konacno nivelisati perone da ljudi mogu da ulaze kako treba u vozove. Mada, cisto sumnjam da ce biti zaista nesto od svega toga.

OSTAVITE KOMENTAR