“Suboticatransu” nedostaju vozači

„Suboticatrans“ se suočava sa novim i sve izraženijim problemom – nedostatkom vozača. Ne samo da vozači odlaze iz preduzeća, nego ih nema ni na tržištu radne snage, i to nije situacija koja je karakteristična samo za Suboticu, nego i za druge gradove – kaže za Subotičke novine inženjer Milan Vasović, pomoćnik direktora za saobraćaj u Javnom komunalnom preduzeću „Suboticatrans“.

milan vasovic

„U Subotici veliki broj ljudi ima mogućnost da dođe do posla u zemljama Evropske unije zahvaljujući dvojnom pasošu, i vozači odlaze jer su tamo traženi i takođe postoji manjak vozača D-kategorije. A da bi došli do toga da mogu da upravljaju autobusom i prevoze putnike, naši vozači uz znatna ulaganja moraju da ispune i uslov da nisu mlađi od 24 godine, pa kada završe srednju školu sa 18 ili 19 godina imaju dosta vremena da se predomisle i nađu drugi posao. Zato je preduzeće lišeno mogućnosti da ulaže u stipendiranje takvog kadra koji, kao što vidimo, u potrazi za većom zaradom i boljim životom posle toga odlazi iz zemlje. Prema novim zakonskim odredbama koje su u pripremi kada je reč o licenciranju vozača, njihovo zanimanje postaće još zahtevnije i biće potrebna još veća ulaganja da do njega dođu“, kaže Milan Vasović.

Putnika više, vozača manje

Posle niza godina u kojima je opadao broj korisnika javnog prevoza, u toku prošle i ove Gradsko saobraćajno preduzeće beleži blagi porast u tom pogledu. Za prvih šest meseci prevezeno je oko 570.000 putnika mesečno, i ukoliko se ta tendencija nastavi, u 2016- oj to će biti čak oko sedam miliona prodatih autobuskih karata!

„Ovo najviše možemo da zahvalimo povećanju broja zaposlenih u Industrijskoj zoni u Malom Bajmoku i najviše je putnika u vremenu vršnih opterećenja – kada radnici odlaze na posao ili se vraćaju sa posla. Što se tiče broja pređenih kilometara, on takođe raste i red vožnje stalno usklađujemo u dogovoru sa radnim organizacijama koje su naši najveći korisnici i mesnim zajednicama, da bi ispunili njihove zahteve oko broja i vremena polazaka i tako dalje“, objašnjava pomoćnik direktora za saobraćaj Milan Vasović.

 

Subotičke novine



KOMENTARI

  1. gradjanin kaže:

    Lik je pomocnik direktora za saobracaj. Znaci Suboticatrans ima direktora za saobracaj a ovaj jos i svog pomocnika ili pomocnike. Verovatno ima i savetnika(e).

    Pa nista momci, lepo sedite pa vozite jer verovatno nista ne radite, ili lepo svi otkaze pa povecajte plate vozacima. Mozda cete tako resiti problem.

    Suboticatrans je jos uvek u komunizmu a suocavaju se sa neoliberalnim protokom radne snage. I onda se jos zale.

  2. Alisa kaže:

    “Suboticatrans” opterećuju novozaposleni nepotrebni partijski članovi. Kao i sva javna preduzeća u državi. Ne mogu firme da stvore toliko para koliko treba da se da novoprimljenim lezilebovićima. Ljudi govore, ljudi vide i ljudi znaju. Ima i takvih koji primaju platu a ni na posao ne dolaze. Kada bi neko iskreno progovorio , a ne samo po kancelarijskim ćoškovima , javnost bi saznala koliko ih je zapravo. Naprednjaci su samo preuzeli mintu od žutih i nastavili da izmišljaju radna mesta kako bi namirli svoje članove. To je problem u svim preduzećima. Zato nema ni za plate vozačima. Niko neće da radi za 300 evra i da gleda dokone članove SNS-a koji ne rade, a primaju bar 500 evra. To ne sme da izgovori ni ovaj inženjer. Ostaće bez posla, a na njegovo mesto doći će neko ko o tome pojma nema, ali je ČLAN. NapreDNO! Ovo ovde više nikakve veze s mozgom nema. Upropastiše nas naprednjaci, a biće i gore.

  3. Janko kaže:

    Pa uzmi pomocnice volan pa vozi ko ti brani ako imas polozeno za autobus????

  4. Safet kaže:

    Njima nedostaju kulturni vozaci kulturni kondukteri kulturne salteruse jer oni koje rade tamo su blagi uzas sto se tice ponasanja uvek jako nadrndani i namrgodjeni. Da i autobusi im fale bar da budu iz 20 og veka..

  5. Pajo kaže:

    Daj im platu od 650 e pa ce biti vozaca plus obezbedi im normalne uslove za rad!

  6. Mister No kaže:

    -,,Šta će nama šoferima kuća “- Plavi Orkestar
    Mislim da su realne mogućnosti države solidne, svaki šofer bi mogao da ima 1000 € platu. Para nema za šofere jer se one troše na iznajmljivanje špijunskih satelita ( 1 000 000 000 $ ), za delije koji tuku Amerikance o državnom trošku ( 900 000 $ ) itd. Spomenute afere su zastarele i slučajno smo saznali za njih. Ne čuje se za slične stvari u zadnje vreme. Da li to znači da banana republika sazreva u ozbiljnu drżavu ?

  7. Milutin kaže:

    Kada su sva drzavna preduzeca privatizovana, prvo su otkaze pokupili oni iz kancelarija. Jedino su jos javna preduzeca ta koja imaju vise ljudi u kancelarijama nego na terenu. Pitanje je dana kada ce se izvrsiti “optimizacija” i tu. Na svu srecu imamo Svetsku banku koja ce nas silom naterati da rasprodamo ovakve potrosace budzeta ili da ih “optimizujemo”.

    Ja nemam nista protiv privatizacije Suboticatransa.

  8. antifašista kaže:

    @ Milutin – pojma nemate gospodine ! U javnim preduzećima i ustanovama je bilo već 2 kruga otpuštanja ! Znate koga su otpustili ? Radnike, portire, spremačice i ostali kadar, ali nikoga iz kancelarija ! Gospođa sa nickom Alisa je odlično opisala situaciju sa primanjem partijskih kadrova !
    Inače džaba rešavanje situacije u jednom ili 2 preduzeća, sama država je trula i oni koji je vode ovako NapreDNO !

  9. amacak kaže:

    ne znam da li je u suboticatransu višak kancelarijskih radnika ali znam da je manjak vozača svih profila širi problem:

    u srbiji:
    http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2016&mm=05&dd=14&nav_id=1131356

    u nemačkoj:
    http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?yyyy=2016&mm=09&dd=11&nav_id=1175479

    ako poslodavcima fale radnici logično je da povećavaju plate ali se to ne dešava ni u srbiji ni u nemačkoj. zašto je to tako je šira tema ali sigurno je da se globalni nedostatak vozača ne može rešiti tako što će neki pomoćnik da “sedne za volan”.

  10. gradjanin kaže:

    @amacak

    problem nedostatka vozaca sigurno moze da se resi povecanjem plata jer se to tako resava u svim drugim oblastima privrede. Ali bi ovaj pomocnik pomocnika generalnog direktora trebalo da bi on i slicni njemu u nekoj privatnoj firmi odavno bili visak. Upravni odbori, zamenici, pomocnici i savetnici postoje jos samo u ovakvim oblicima privrednih drustava.

    Na kraju krajeva Suboticatrans vec godinama nije rentabilna.

  11. amacak kaže:

    građanine, ako si kliknuo na drugi link mogao si da vidiš da i nemci imaju manjak vozača. tamo nisu na vlasti ni naprednjaci, ni naš DS, ni SVM pa se problem ne rešava.

    da li bi pomoćnik bio višak u privatnoj firmi? kod nas sigurno da, ali zanimljiv je dvostruki aršin kako nam otpuštanje radnika i bacanje sve više posla na preostale smeta kada se desi u nekoj privatizovanoj firmi dok isto to tražimo i bunimo se što nije tako u suboticatransu. od kada je novopečeni balkanski kapitalista uzor koga treba isticati kao primer poslovanja?

    sve i da ima toliko viška kod subotičkog prevoznika na linkovima lepo piše da i ostatak srbije i nemačka pate od istog problema. odakle ideja da je problem koji muči i berlin tako lako rešiti?

  12. Victorinox kaže:

    U Nemackoj nisu samo vozaci deficitarna radna snaga, nego su to sve one branse gde se poslodavci prave “pametni” i pokusavaju da “optimiraju” svoje prihode tako sto ce raznim trikovima zaobici nemacke obligacije o radnom odnosu. Nisu to samo razne spedicije koje zaposljavaju radnu snagu recimo iz Bugarske, i posloprimac je onda zvanicno samostalni preduzimac (pro forma) njemu daje spedicija svoj kamion u najam tj. pod kiriju, on samostalno vozi, ali vozi samo ono sto mu doticna spedicija dostavi i ne moze da bira teret, i pod uslovima koje mu ista spedicija postavi. Pri tome on je “samostalni” privatnik (na papiru) od zarade mu se odbija kirija za kamion, kao “privatnik” sam je odgovoran za svoje zdravstveno, penzijsko i druga socijalna osiguranja. Firma ne mora da mu daje otkaz i da reskira povlacenje po sudovima za radna prava. nego jednostavno moze da raskine ugovor sa “privatnikom” jer nije zadovoljna njegovom uslugom, i to onda nema nikakve veze sa radnim pravom. Kada se sve sabere i oduzme, posao se uopste ne isplati. Da to ipak funkcionise je stvar da se ljudi jos uvek lepe na slatkorecive ponude poslodavaca i kad jedan propadne sledeci vec ceka pred vratima i tako u krug. Slicno je i sa vozacima autobusa s tim da je u Nemackoj od pre 2 -3 godine ukinut monopol zeleznice na prevoz putnika i sada se je razivio veliki putnicki sobracaj autobusima po relativno niskim cenama i autobuske firmu nicu kao pecurke. Naravno to su zahtevniji poslovi i KV vozaci su presli u takve firme koje dobro placaju i daju sva socijalna davanja kao i razumno i prihvatljivo radno vreme, placeni godisnji odmor itd. U Nemackoj postoji jos citava gomila deficitarnih zanimanja u raznim bransama a narocito u medicinskoj. Lekari i ostalo medicinsko osoblje su jako lose placeni i odlaze u zemlje gde imaju bolje uslove rada i zivota, a na njihova radna mesta masovno nadire radna snaga iz zemalja trceg sveta sa odgovarajucim znanjem i kvalifikacijom, pa je onda takva i medicinska usluga.

  13. Lenin kaže:

    Nešto mi se ne komentariše.Nema nam našeg prijatelja stormwatcha.Šmrc…A ovamo i onamo glatko i nežno je sve,kao dobro održavana ružičasta guzica novorođenčeta.Pa dođe mi da vrisnem:JEBI SE DRŽAVO!I to sa svim aparaturom i kompletnom državnom rukovodstvom. 🙂

  14. Enteligencija na visini kaže:

    Stvarno si “bistar”, Gradjanine – jesu li svi takvi u tvojoj porodici? “Lik” nije pomoćnik direktora za saobraćaj, nego je pomoćnik generalnog direktora zadužen za saobraćaj, znači zvanje mu je direktor saobraćaja.

  15. Harald kaže:

    @ Lenin

    Ne prizivaj nesrecu!

OSTAVITE KOMENTAR