Nova studija unapređenja javnog gradskog i prigradskog prevoza u Subotici predviđa uvođenje novih autobuskih linija od naselja Makova sedmica i Prozivka do industrijske zone u Malom Bajmoku. Za tako nešto biće potrebna i nova vozila, a u tom pravcu lokalna samouprava razmatra i uvođenje privatnih partnera.
Sadašnje linije subotičkog javnog prevoznika ustrojene su pre 15 godina. U međuvremenu je izgrađena industrijska zona, u kojoj radi 6.500 radnika, a koji nemaju adekvatnu autobusku vezu sa najgušće naseljenim delovima Subotice, poput Prozivke.
„U momentu otvaranja naše industrijske zone, na zapadu našeg grada, sever, istok i jug našeg grada nisu povezani. Nova saobraćajna studija je napravila reinženjering linija i te linije sada sve povezuju kao ciljno odredište Mali Bajmok, koji do sada nije bio adekvatno povezan. I zato verujem da ćemo u nekoj budućnosti, kako god to bilo, taj problem funkcionisanja sa industrijskom zonom prevazići i rešiti“, kaže direktor JP „Suboticatrans“ Dejan Ljubisavljević.
To su zahtevali i sami građani, kroz anketu koja je rađena za potrebe studije unapređenja javnog gradskog prevoza. I oni traže uvođenje novih linija.
„Kao što je linija Aleksandrovo, ulicom Braće Radić, sve do Malog Bajmoka, odnosno industrijske zone, gde bi južni i istočni deo grada se mogao povezati. Svakako bi trebalo jedan deo linija i iz pravca Makove sedmice, opet putem Lifke, do Malog Bajmoka, uvesti kao novu liniju. Naravno, određene stare linije bi trebalo korigovati, da se ne poklapaju neki polasci i da nemamo praznog hoda u samom funkcionisanju transportnog sistema. Međutim, za sve to je potrebno i da se adekvatan vozni park obezbedi“, smatra gradski sekretar za komunalne poslove, energetiku i saobraćaj Radoslav Vukelić.
A za tako nešto samo preduzeće sredstava nema, a čini da se ni lokalna samouprava više ne želi da sipa stotine miliona u njihove rezervoare bez kraja, zbog čega su na poslednjoj sednici Skupštine i pokrenuli pitanje javno-privatnog partnerstva.
U kom pravcu vozi Suboticatrans, znaćemo do kraja godine, kada se očekuju i prvi koraci u realizaciji ove studije, odnosno inicijative.
RTV
Asfaltirajte 300m i spojite kraj Mačvanske sa zonom. Rasteretićete somborski put mnogo,a ulaganja minimalna.
Subotici treba tramvaj!
Ovom čoveku treba dati momentalni otkaz i krivičnu prijavu
Znači plan je sledeći:
sve isplative linije i one buduće koje će biti frekventne
to prepustiti privatniku, a neisplative autobuske linije po gradu neka tera subotica trans.
Treba asfaltirati put na kraju Kera gde pocinju njive i tako spojiti pacirski put i macvansku. Na taj nacin bi se skratio put od Sandora i Prozivke ka ind. zoni i rasteretio centar. Manje guzve, buke i zagadjenja.
Setio se Ljubisavljević zaključaka studije koja je koštala 14 miliona dinara… Korisnije bi bilo da je napravio akcioni plan za sprovođenje studije nego što se troši na JPP. Da ga zanima posao trebao bi da objasni zašto đačka mesečna karta za učenika srednje škole za jednu prigradsku i sve gradske linije košta roditelja 1800 din, a đačka mesečna karta za sve gradske linije košta roditelja 2340 din?! Koji ekonomski principi ovde vladaju, kad se daje korišćenje više usluga prevoza za manje novca?
Sutrans riality je naša stvarnost, a Ljubisavljević subotički Mamon.
Subotici trebaju TROLEJBUSI, jeste da nisu ko tramvaj ali imaju dosta prednosti:
-Manji troškovi održavanja po putniku (1/3 ko autobus)
-Koriste struju, defintivno jeftinije od goriva
-Manje se kvare i lakši za održavanje
-Mnogo manje ulaganja u infrastrukturu od tramvaja
-Udobniji od autobusa i skoro su nečujni
Nažalost ovaj predlog verujem da ne bi zaživeo jer ne vidim da ljudi uopšte predlažu ili se zalažu za ovo…
@Kerčanin…Verovatno te mnogi podrzavaju, ali kada si poslednji put video da je gradska vlast ucinila nesto u interesu gradjana?
@Trovach-ice,aj iskuliraj i probaj da preskočiš bar jednu vest. Jel realno da sve znaš i da se ali bukvalno u sve razumeš? Koja god da je tema,evo njega. Ostavi tu tastaturu i idi malo prošetaj,biće ti odmah bolje. Mnogo si se učaurio!
@ Trovach
Ili malo dalje, spojiti ulicu Petra Horvackog u Novom naselju, preko Pačirskog puta, sa Fočanskom, pošto su u principu u istoj liniji. Jeste da je tek to u njivama ali ima dovoljno prostora za širok put i eventualnu urbanizaciju i gradnju. Plus, dobija se direktna veza između Novog naselja (i samog Šandora) i Malog Bajmoka odnosno starog beogradskog puta i somborskog puta.
Stanovnicima Malog Bajmoka trebaju polasci prilagođeni njihovim potrebama. Za početak. Zatim autobuske stanice ( ne livade i kaljuge), neke i u samom naselju a ne isključivo na glavnom putu pa lagano 15minuta do stajališta. Nekako se uporno zaboravljaju stanovnici tog naselja.
@Zoki…Napravi svoj sajt, pa odredjuj ko moze da komentarise, a sada mi se skini.
@River…Ili to, ili bar pacirski sa focanskom, ali 10% da ce biti nesto od toga, a 100% da nece.
@River…Nesto sam pobrkao. Petra Horvackog i pacirski bi dosta lako bilo spojiti.
@Trovach
Naravno da gradska vlast ne čini ništa u našu korist, niti će ikada činiti ako budemo ćutali, trpili i ne bunili se za najosnovnije stvari.
Ljubisavljević mora odraditi posao za koji je zadužen i plaćen, uništiti Suboticatrans i predati preduzeće privatniku u ruke
@Trovach… Verovatno bi za tu vezu između Pačirskog puta i Mačvanske bio zainteresovan i Europetrol u Kerskom naselju kome bi odjednom naglo skočio promet jer u ovim uslovima je baš kao čir na … tako da apsolutno podržavam.
@Pavel…Sada do te pumpe cisterne prolaze kroz ulice u Keru i ostecuju asfalt koji nije predvidjen za toliko opterecenje. Kada bi se napravio ovaj put, trebalo bi i o tome razmisljati. Subotica nece prestati da se siri u buducnosti i o tome danas treba razmisljati. Jos jedna stvar bi trebalo da se uradi. Posto je napravljen nadvoznjak preko pruge, treba napraviti put do i od njega koji ce povezati bikovacki put i krivinu kod Bunarica.
Bravo trovach, samo ti komentariši, neko mora i da razmišlja pametno
Stanje kroz gusto granje
( Za nekorištenja mjesečnu ne vraćaju novac a vozači projure pokraj stanica kao da smo putnici budale pogurani u onu sestricu u šest)
Jer čitav su trans funkcioniše kako se vozač najaše na ono središte pa skače dok vozi i otvara zatvara vrata staje ne staje kao da je sep na gradonačelnikovu fotelju a ne u usran razdrndan sutrans harmonika bus iz prahistorije
Putnička vozila sa 8-9 sedišta , po principu slobodnih polazaka sa određenih stajališta. Ubedlivo najjeftinije po su trans za putnike najzgodnije.