Subotički prevoz ide pod koncesiju: Privatniku ide prihod – a gradu ostaje kontrola

Komisija za javno-privatno partnerstvo Vlade Srbije dala je pozitivno mišljenje na predlog Akta o ustupanju javnog prevoza u Subotici u koncesiju potencijalnom privatnom partneru. 

„Realizacijom Koncesionog akta doći će do povećanja komfora stanovništva, poboljšanja i unapređenja komunalne delatnosti javnog autobuskog gradskog i prigradskog prevoza putnika i implementacije održivog sistema prevoza na period od 15 godina. Koncesioni akt je ekonomsko-finansijski opravdan i omogućiće smanjenje rashoda, dodatne prihode i ostvarivanje direktnih i indirektnih ekonomskih koristi pre svega za javnog partnera, a zatim i za privatnog“, navodi se u zaključku dokumenta.

Kako je precizirano, da bi se to postiglo, potrebno je da privatni partner uloži 13,7 miliona evra u nabavku 55 novih savremenih autobusa, uz milion evra ulaganja u rekonstrukciju autobuske stanice.

Privatnik će u gradu voziti na ukupno 11 linija, gde će u odnosu na postojeće stanje biti ukinute dve linije, dodate dve nove i biti izmenje trase i stajališta na još četiri linije.

Kao linija pet biće uveden autobus od Malog Bajmoka, preko ulice Braće Radić do Aleksandrova, a kao linija 13 autobus od Makove Sedmice, preko Lifke do Malog Bajmoka. Ukidaju se dosadašnje linije 8a i 10, a menjaju traje i stajališta na linijama 1a, 2, 4 i 8.

Privatnik će biti taj koji će određivati cenovnik i naplaćivati karte, dok Grad Subotica zadržava kontrolu.

Prema hodogramu u dokumentu, proces izbora privatnog partnera započeće u decembru ove godine.

Pripremni period počinje u aprilu sledeće, nabavka vozila i opreme od maja sledeće do novembra 2026. godine, a dok ne stignu sva nova vozila koristiće se postojeća, procenjena na 155 miliona dinara i ocenjena kao „nebezbedna i neadekvatna“.

Konačno, od maja sledeće bi trebalo da karte u javnom prevozu naplaćuje privatnik.

Ukoliko se sve navedeno desi, dosadašnji javni prevoznik „Subotica-trans“ odlazi u istoriju – likvidaciju, stečaj ili drugu statusnu promenu, a nakon više od veka postojanja, svi zaposleni prelaze kod privatnika.

Subvencije iz budžeta Grada ka „Subotica-transu“ samo prošle godine su iznosile skoro 500 miliona dinara, a prema dokumentu umesto toga planira se davanje 290 miliona privatniku za „koncesionu naknadu“, odnosno razliku između ostvarenog prihoda i cene vožnje po kilometru.

Dokumentom je procenjeno da bi tokom perioda od 15 godina u budžetu bile ostvarene uštede od najmanje 700 miliona dinara u odnosu na dosadašnje subvencionisanje „Subotica-transa“.

 

Nova ekonomija



KOMENTARI

  1. Mozakss kaže:

    Samo pazite da ne bude kao sa tramvajem..
    Verovatno ce biti bezanije kancelarijskih pacova pa i onih vozaca koji su samo na papiru vozaci,a ko zna gde su u praksi.magacini sa robom odmah d ase zapecate a fto da odgoavara svojom licnom imovinom z anestanak litre ulja ili starter punjaca.raznorazna bolovanja zbog berbe,zetve,duple voznje,direktorkih sluzbenih dnevnica itd..verovatno odlaze u istoriju..
    Naplata bus karata svima,bez pardona dali je komsija ili uniformisano lice ili ministar u prolazu..
    Onda mozd ai bude nesto od novog sutransa..

  2. Sasa kaže:

    Gde ce Deki, jel se dovoljno „nafatirao“???

  3. Tramp kaže:

    Nema tu vajde za obične građane.Transparentnost je uvek u mraku.Kao i u svemu na prvom mestu odgovorno je opštinsko javno tužilaštvo .Sad će kobajagi nekakvom kvazi koncesijom biti izbrisano sve što se muvalo , sve krađe ,pronevere isl.Puj-pike.Pojeo vuk magarca.Ako neko privatizuje na ozbiljan način javno preduzeće, ČEMU grad daje i dalje tih 290 mil. godišnje.Šta biva sa SVIM zaposlenim u preduzeću koji su na platnom spisku .ALI SVIM zaposlenima.Koliko ih ima uopšte.DALI GRAD TO ZNA UOPŠTE?.JA verujem da niko nezna pravi broj radnika koje je opština plaćala.

  4. Bog je ljut kaže:

    Baki i ostali iz gradske skupstine nas opet izdali!
    Kad bi samo mogao da napišem šta mislim šta im sleduje, ne bi objavili nikada

  5. Anonimni kaže:

    A šta će biti sa novonabavljenim Ljubisavljevićem? Ostaće bez posla ili će primiti orden Svetog Mesića, zbog posla koji je po zadatku uspešno okončao?

  6. Marko kaže:

    A kako to da ce privatniku da se isplati a grad daje tolike pare samo da bi postojo prevoz i kazu da nema profita? A privatnik ce imati? Ko koga ovde pravi ludim? Znaci da je to sve namerno tako nemasteno, dovedeno u ovo stanje da bi bilo izgovora da se proda. Znaci da su rukovodioci firme nesposobni i da ih treba menjati ako vec grad nema profit a privatnik ce imati, da ne pominjem uz kupovinu desetina novih(?) autobusa.

  7. Anonimni kaže:

    Inace radnicama Sutransa je jos prosli mesec najvljeno da ce mnogi ostati bez posla, pa je sad malo frka u partijskoj organizaciji ko ce popiti otkaz,a ko ne!
    Znaci privatnik odredjuje cenu, naplacuje karte, dize profit,a Grad kao osnivac samo nemo gleda kako njegov profit ide u privatne dzepove! Svaka cast za ovakve ekonoske strucnjake!!!
    Usput ko ce od sada nabavljati i placati startere po 10x vecoj ceni!!!

  8. TkoJeOvdeLud kaže:

    Meni je i dalje nejasno da ako 80 % stanovnika Palića živi u naselju kako linija 10 ima samo 1 polazak i to u neko „levo“ vreme a sada se i taj polazak ukida a stanovnici će i dalje pešačiti 20, 30 minuta do centra ili nekog drugog stajališta na „šesticu“

  9. Anonimni kaže:

    ocemo metro u subotici. sa kruznim tokovima

  10. Informer kaže:

    Pančevo je pokušalo na isti način,bio sam tada tamo, ono je bila katastrofa: vozili su se svakakvi tipovi autobusa,vozače su jedva pronalazili(baš kao i sada), vozio je i klinac i starac…. Dok privatnik bude imao para ,verovatno će dignuti kredit sa grejs periodom,i tad će sve funkcionisati kako-tako. Kada dođe vreme za prve registracije,veće popravke….eto haosa! S obzirom da će tender biti „burazerska pogodba“ kandak će grad opet morati početi sa finansiranjem i tako….
    A da, za prethodno loše poslovanje preduzeća nema krivične i materijalne odgovornosti jer se tako može !!!!

  11. nobery kaže:

    Ima nade da otvore linije i za Hrvatsku ? I za gradove poput Osijeka, Vinkovaca i Zagreba …da putnike više ne pljačkaju ovi privatni krvopije koji rade na crno i naplačuju svoje usluge kao da ,rudare zlato , ili su im ruke od zlata koji drže volan.

  12. Anonimni kaže:

    Ja ovo sve zamisljam tako sto ce neki visoki funkcioner SNS-a ili neki njegov „pion“ biti koncensionar Suboticatransa (mozda posle koje godine postane cak i vlasnik preduzeca), pa ce jos lakse da se lovi u mutnom sa jos vecom mogusnoscu netransparentnosti rezultata poslovanja.

  13. Misa_Su kaže:

    A sta ce biti sa djackim linijama, zna li se ista?

  14. Anonimni kaže:

    Posto se Grad povlaci izx svih finansijskih ulaganja u Sutrans tako vise nece ni dotirati djakce karte pa ce cena djackih karata biti trzizna kao za ostale. Samo treba procitati Koncesioni akt pa da se vidi da ce sve biti po dzepu gradjana! Zbog toga i slicnih malverzacija ne smeju objavljivati predlog akta u javnosti !

  15. croat kaže:

    kad cemo upravu grada dati u koncesiju, koliko bi tek tada ustedeli. Platimo neke menadzere iz Austrije, Svajcarske il Japana da nam vodi grad.

  16. Miša_Su kaže:

    @ nobery
    Linija za Zagreb je i ukinuta zbog malog interesovanja, pošto su se putnici radije opredeljivali za komotnije putovanje u organizaciji ovih, kako ih zovete „krvopija“. Čisto sumnjam da u doglednoj budućnosti treba očekivati njeno ponovno otvaranje, pošto će se budući koncesionar (a ja verujem koncesionari, među kojima je i jedan ministar) truditi da ostvari maksimalan profit. Želje i potrebe građana neće biti na prvom mestu.

  17. Simo kaže:

    Zbog cega bi neko ulozio 15 miliona evra u nesto sto ne donosi profit? Zbog cega se ne resavaju pljacke tog preduzeca?

  18. Kosac kaže:

    Znaci i kod nas dolaze talibani da voze kao i u Bg-u….zalosno!!! Zelena fontana, Pozoriste, akva park, Palicko jezero, Karleusa…sad i Su- trans!!! Ulice i putevi paukova mreza!!! Imali jos ??? DOKLEG VISEEEE!!!!!!

  19. Miša_Su kaže:

    @ Kosac
    DOKLEG VISEEEE!!!!!!

    Dokle god tako glasamo, ili sedimo kući kada se glasa.

  20. Trovach kaže:

    @Simo…Interesantno pitanje. Ulozis, u nesto sto se ne isplati i sto je bas zbog toga propalo, silan novac i odjednom se isplati. Zakljucak se sam namece i ne treba posebno objasnjavati prosecno inteligentnoj osobi.

  21. Jeremija kaže:

    @ Miša_Su : Da nije taj koncesionar ministar , Žiga , ? A te krvopije plačaju za svoj rad porez državi ili su u sivoj zoni poreske uprave Srbije ?

  22. Mile kaže:

    a kako ce se to privatniku isplatiti a gradu se ne isplati? a isti autobusi isto sve neverovatno koji ste lopovi…

  23. Koncesionarov sub-koncesor kaže:

    Ako bi mozda neko od komentatora bio ljubazan da obznani neupucenima i neobavestenim forumasima, koji su modaliteti pod kojima se raspisuje koncesija, kao i koja su prava i pre svega obaveze za onoga koji je spreman prihvati i ulazi u koncesijski odnos pod raspisanim uslovima?

  24. Luketić kaže:

    Ima nade da kao ljudi putujemo u Hrvatsku državu. Dosta nam je da Mađari kroje kako da putujemo i da sve usmere prema njihovoj državi.Ili da nas taksiraju na crnjake prema Hrvatskoj bez plaćanja poreza državi…Gde ja poreska i financijska inspekcija u ovoj državi ?

OSTAVITE KOMENTAR

21 + = 24

IMPORTANT! To be able to proceed, you need to solve the following simple math (so we know that you are a human) :-)

What is 8 + 14 ?
Please leave these two fields as-is: