Sunce na svom zalasku zauzima horizont na kraju bulevara kojim se ulazi u grad iz pravca Palića. Taj ulaz u grad sa istočne strane, najbolje izgleda od svih ostalih kojima putnik ulazi u carski grad Suboticu.
Iako imenom tek u rangu puta (Segedinski put), on po svom značaju , širini i zgradama, zaslužuje titulu bulevara.
(Bulevar fr. – široka ulica sa drvoredima na obe strane)
Za razliku od Novog Sada i Beograda kojima su prilazne puteve zauzeli nepregledni nizovi auto otpada, stovarišta i kartonskih naselja, pomešanih sa srebrnim salonima automobila i privatnim kućama na spratove, Subotica je sačuvala dostojanstvo ove svoje “kapije”.
Blizina fakulteta i studentskog doma daje ovom bulevaru vrednost koja se ogleda u mladosti i lepoti koja prolazi njime.
Subotičani su još početkom šezdesetih počeli da primećuju moćan pogled na grad sa ove pozicije.
Ono što je sputavalo izgradnju modernog bulevara na starom palićkom putu jesu stare kuće. Kao i svuda u Subotici, novogradnja je morala da prodire kroz staro gradsko tkivo što je u mnogome podizalo cenu radova.
Iako je stari Direktivni plan predviđao izmeštanje međunarodnog E 5 puta iz grada, on je provučen kroz grad jer je investitor bila država te je opština državnim parama izgradila širok kolovoz sa četiri trake. Takvo rešenje je isključilo mogućnost da tramvaj bude deo saobraćaja na međunarodnom putu.
To se poklopilo i sa isušivanjem jezera Palić i tramvaj je otišao da se ne vrati.
Stari Palićki put
Kod “7 PLAVI”
Novo i moderno
Foto : Nikola Tumbas Nino
Lansky
Za ovu istinitu liniju
"Za razliku od Novog Sada i Beograda kojima su prilazne puteve zauzeli nepregledni nizovi auto otpada, stovarišta i kartonskih naselja, pomešanih sa srebrnim salonima automobila i privatnim kućama na spratove, Subotica je sačuvala dostojanstvo ove svoje “kapije”. "
SVAKA CAST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! bg i ns uzgred nikada nisu ni bili gradovi nego neka divlja naselja satelitskog tipa.
"nepregledni nizovi auto otpada, stovarišta i kartonskih naselja, pomešanih sa srebrnim salonima automobila i privatnim kućama na spratove" -Buvljak?!?!? Najkritičnije mesto u gradu, kako kad ulaziš u grad s te strane tako i kad vidiš ko se doselio u njegovu okolinu…
U Srbiji su najurbanizovaniji i najsredjeniji gradovi oni gde se manje gradilo. Poput Sente ili Kanjize. Tamo gde ima kapitala, tamo se gradi ali i stvaraju problemi, pa je tako Novi Sad i pored velikih, novih bulevara dobio niz naselja u kojim se ne moze razluciti da li je u pitanju industrijska, komercijalna, stambena zona velike gustine ili stambena zona male gustine. Taj neki haos u kojem odma pored novog Mercedesovog auto salona imate auto otpad, a preko puta pecenjaru sa pored stare vojvodjanske kuce se zove "stil Ibarske magistrale".
Izgradnja ovog naseg bulevara je uradjena 90%. I dalje mi jako bode oce potez od Ekonomskog fakulteta do ulice Jovana Mikica. Ni danas mi nije jasno sto su taj potez preskocili kada su rusili sve ostalo. Sirok i prostran, sa mnogo zelenila bulevar je na zalost poslednji veliki projekat. Mislim da Subotica ovakav poduhvat nece doziveti po drugi put.